اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه پرداخت قبوض آب اعلام شد/ کارمزد پرداخت حضوری 6 برابر الکترونیکی



اخبار,پرداخت قبض آب

 

اخبار اقتصادی - هزینه پرداخت قبوض آب اعلام شد/ کارمزد پرداخت حضوری 6 برابر الکترونیکی

مدیرکل خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: هزینه پرداخت غیرحضوری هر قبض آب هزار ریال و هزینه پرداخت حضوری آن 6 هزار تا 6500 ریال است.

معصومه آذرگون با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال 91 بیش از 70 درصد از قبوض شهری و 45 درصد از قبوض روستایی در بخش آب شرب به صورت الکترونیکی توسط مشترکان پرداخت شده است گفت: به طور کلی می توان گفت تا پایان سال گذشته 66 درصد از قبوض شهری و روستایی آب در کشور به صورت الکترونیکی پرداخت شد.

مدیرکل خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به رشد 10 درصدی پرداخت غیرحضوری قبوض آب در کشور تا پایان سال گذشته اظهارداشت: آمار پرداخت های الکترونیکی سال 92 هنوز به صورت کامل جمع آوری نشده اما به طور متوسط پرداخت قبوض از طریق روش های الکترونیکی در شش ماه نخست سال 92 بیش از 10 درصد رشد یافته است.

وی شمار قبض های مشترکان شهری در شش ماه دوم سال 91 را 21 میلیون و 405 هزار و 468 فقره عنوان کرد و گفت: از این میزان قبض، 15 میلیون و 47 هزار و 901 قبض به صورت غیرحضوری پرداخت شده است.

آذرگون همچنین شمار قبض های مشترکان روستایی در شش ماه دوم سال 91 را چهار میلیون و 350 هزار و 372 فقره عنوان کرد و افزود: از این میزان قبض، یک میلیون و 922 هزار و 126 قبض به صورت غیرحضوری پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی و خدمات مشترکان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به روش های مختلف پرداخت غیرحضوری قبوض اظهارداشت: پرداخت های غیرحضوری می تواند ازطریق دستگاه های خودپرداز (ای تی ام)، دستگاه های پایانه فروش (پوز)، اینترنت، پیام کوتاه و تلفن بانک انجام شود.

وی با بیان اینکه بانک ها بابت هر پرداخت حضوری قبض، شش هزار تا شش هزار و 500 ریال کارمزد کم می کنند گفت: کارمزد پرداخت غیرحضوری هر قبض آب یکهزار ریال است. با پرداخت غیرحضوری هر قبض، از تحمیل هزینه ای در حدود پنج هزار تا پنج هزار و 500 ریال به شرکت های آب و فاضلاب جلوگیری می شود، ضمن اینکه کاهش تردد درون شهری، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت های فسیلی و جلوگیری از صرف وقت مشتریان از دیگر ویژگی های پرداخت غیرحضوری قبوض است.

اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
دعوت به پرداخت الکترونیکی قبوض

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قبوض برق الکترونیکی می‌شود؛ جزئیات طرح پرداخت قسطی قبوض برق



 

قبوض برق الکترونیکی می‌شود؛ جزئیات طرح پرداخت قسطی قبوض برق

 

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به ایجاد زیرساخت های انتشار قبوض الکترونیکی برق مشترکان، جزئیات پرداخت قسطی قبوض برق برخی از مشترکان صنعتی را تشریح کرد.

عبدالامیر یاقوتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه با نصب و راه اندازی سامانه های هوشمند برق در سطح کشور، روند وصول قبوض برق از مشترکان تسریع می شود، گفت: در حال حاضر زیرساخت های صدور قبوض الکترونیکی برق در سطح وزارت نیرو ایجاد شده است.

معاون خدمات مشترکان و فروش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اعلام اینکه هم اکنون قبوض کاغذی برق مشترکان در فواصل یک تا دو ماهه صادر می شود، تصریح کرد: اخیرا دولت بخشنامه ای به منظور صدور قبوض الکترونیکی برق به وزارت نیرو ابلاغ کرده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون امکان صدور قبوض الکترونیکی برق وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی های صدور قبوض الکترونیکی توسعه دولت الکترونیک است.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال مهر مبنی بر وصول اقساطی قبوض مشترکان برق، توضیح داد: در شرایط فعلی امکان دریافتی اقساطی قبوض برق برای برخی از مشترکان خاص پیش بینی شده است.

یاقوتی با تاکید بر اینکه برای برخی از مشترکان صنعتی که دارای مصارف بالای برق بوده یک خط اعتباری تعریف شده است، بیان کرد: این دسته از مشترکان می توانند مبالغ قبوض برق را به صورت قسط بندی شده پرداخت کنند.

معاون خدمات مشترکان و فروش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با یادآوری اینکه برای پرداخت قسطی برخی از مشترکان برق مجوزهای قانونی از وزارت نیرو اخذ شده است، تاکید کرد: در مجموع روند وصول قبوض برق مطلوب ارزیابی می شود.

به گزارش مهر، وزارت نیرو با آغاز مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه ها و واقعی شدن تعرفه برق مشترکان، شتاب در نصب و راه اندازی سامانه های هشومند اندازه گیری برق به ویژه در سطح کلانشهرهای کشور را در دستور کار قرار داد.

در هفته های گذشته سیستم های اندازه گیری هوشمند (AMI) برق در سه نقطه از شهر تهران به طور رسمی راه اندازی شده است.

کاوه ضیا بخش مدیر دفتر نظارت و کنترل اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ پیشتر با تاکید بر اینکه در این طرح برقی نصب و راه اندازی ۵۷۰ کنتور و بیش از ۲۰۰۰ کنتور با استفاده از تکنولوژیBPL و خط تلفن شهری در دستور کار قرار گرفته است، گفته بود: با راه اندازی سامانه های هوشمند امکان جمع آوری داده های برقی در فواصل زمانی ۵ روزه فراهم می شود.

مدیریت مصرف مشترکان، کاهش تلفات، قرائت از راه دور کنتور، تحلیل اطلاعات مصرف مشترکان، تحلیل کیفیت شبکه های توزیع، کنترل مصارف از راه دور، کاهش دستکاری های غیرمجاز و قطع و وصل برق مشترکان از راه دور از مهمترین ویژگی های این طرح است.

توسعه هوشمند شبکه، واگذاری انشعاب به صورت آنی، فروش اعتباری، ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از تولیدات پراکنده و راه اندازی بازار خرده فروشی برق از دیگر ویژگی های این تکنولوژی جدید صنعت برق کشور است..... /  خبرگزارى مهر