اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه هم‌کدسازی مخابرات از جیب مردم



اخبار ,اخبار اجتماعی ,هزینه هم‌کدسازی مخابرات

 

اخبار اجتماعی - هزینه هم‌کدسازی مخابرات از جیب مردم

براساس مصوبه سال گذشته رگولاتوری از ابتدای امسال هزینه‌های هم‌کدی با دریافت آبونمان ثابت و متغیر بر مبنای میزان مکالمات و از جیب مشترکان پرداخت می‌شود.

به گزارش همشهری، با گذشت چند هفته از درخواست وزیر ارتباطات برای بازنگری در تعرفه‌های مكالمات تلفنی به‌ویژه نرخ مكالمات همراه اول نه‌تنها خبری از بازگشت این تعرفه‌ها نیست بلكه هزینه اجرای تكلیف طرح هم‌كدی تا پایان شهریور‌ماه و یكسان‌سازی‌ مكالمات تلفنی از طریق آبونمان از مشتركان دریافت می‌شود.

افزایش آبونمان ثابت و متغیر در حالی به‌عنوان راهی برای جبران هزینه‌های اجرایی طرح هم‌كدی مدنظر قرار گرفته كه قبلا وزارت ارتباطات دریافت هزینه آبونمان 900تومانی با رشد 1300درصدی در دولت دهم را ملغی اعلام كرده بود. اما اكنون گرانی نرخ آبونمان ثابت و متغیر تا 1800درصد در برخی كلانشهرها مانند تهران اعمال می‌شود.

براساس مصوبه رگولاتوری از ابتدای امسال علاوه بر افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه، هزینه‌های برخی تكالیف معوق دولت مانند اجرای طرح هم‌كدسازی استانی برای تمامی استان‌های باقیمانده تا پایان شهریور‌ماه امسال از طریق افزایش نرخ آبونمان تأمین می‌شود.

اجرای طرح هم‌كدی استانی علاوه بر كاهش درآمد شركت مخابرات در حالی هزینه 120میلیارد تومانی را به این اپراتور تحمیل می‌كرد كه وزارت ارتباطات این اپراتور را ملزم به اجرای این تكلیف معوقه دولت دهم در همه استان‌ها تا 2‌ماه آینده كرده است. با این شرایط كمیسیون تنظیم مقررات، راه تأمین هزینه اجرای این طرح و جلوگیری از زیان شركت مخابرات را افزایش میزان آبونمان از ابتدای امسال به‌ویژه در كلانشهرها اعلام كرد. بر این اساس اعمال آبونمان تعیین‌شده صرفا پس از اجرای طرح یكسان‌سازی كد در سطح هر استان و از آغاز نخستین دوره صورتحساب پس از اجرای طرح مذكور اجرایی شد.

وزیر ارتباطات: افزایش نرخ مكالمات همراه اول كج سلیقگی است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد مجدد از تعرفه‌های جدید همراه اول، اعمال تعرفه 570ریالی برای هر دقیقه مكالمه توسط همراه اول در فضای رقابتی را نوعی كج‌سلیقگی قلمداد و اعلام كرده است، مبنای كار ما این بوده كه برای هر دقیقه مكالمه 499ریال به‌عنوان تعرفه‌ پایه درنظر گرفته شود و این رقم تا 20درصد هم قابل افزایش باشد. به گفته محمود واعظی تاكنون ایرانسل همان تعرفه 499ریالی را حفظ كرده و مسئولان اپراتور سوم (رایتل) هم خبر دادند كه بعد از صحبت‌های ما قرار بر آن شده كه تعرفه‌های خود را در حوزه دیتا و صوت پایین بیاورند.

در شرایطی كه تعرفه پایه 499ریال بوده و رقبای همراه اول این تعرفه را اعمال می‌كنند، اینكه اپراتور اول یكباره تعرفه خود را روی 570ریال ببرد باعث می‌شود كه مشتری‌هایش را از دست بدهد وگرنه آنچه همراه اول انجام داده خلاف مقررات نیست. واعظی از اجرای طرحی ظرف چند‌ماه آینده خبر داده كه براساس آن مشتركان بتوانند با حفظ شماره خود اپراتور ارائه‌دهنده خدماتشان را عوض كنند كه با اجرای این طرح طی 7تا 8ماه آینده رقابت جدی بین اپراتورها ایجاد می‌شود و مردم می‌توانند اپراتور مورد نظر خود را براساس كیفیت و قیمت انتخاب كنند. 

اخبار اجتماعی - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
هزینه واردات کالاهای خارجی از جیب مردم، علیه مردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه از جیب مستضعفان برای سفر تبلیغاتی



سفر تبلیغاتی,سفرهای تبلیغاتی,دور دوم انتخابات مجلس,تخلفات انتخابات مجلس,اخبار سیاسی,اخبار روز

 

هزینه از جیب مستضعفان برای سفر تبلیغاتی

با تعیین تکلیف بیش از دو سوم از کرسی‌های مجلس نهم، نامزد ناکام ریاست مجلس هشتم، با استفاده از عناوین مقدسی همچون بسیج و شهداء به دنبال جبران ناکامی‌های خود در مجلس با استفاده از کم تجربگی نمایندگان تازه وارد به پارلمان نهم است.

به گزارش خبرنگار تابناک، جلسه انتخاباتی فرد مورد نظر که در قرار است پنجشنبه هفته جاری 17 فروردین ماه در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و تحت عنوان شهدای مجلس تشکیل شود، در تلاش است تا با استفاده از بودجه‌های نامتعارف هزینه میلیاردی این سفر تبلیغاتی – سیاسی را تامین کنند.

هر چند به نظر می‌رسد اکثریت نمایندگان راه یافته به مجلس نهم به دلیل نامعلوم بودن محل تامین بودجه این سفر و شبهه ناک بودن این مخارج احتمالی از حضور در این سفر تفریحی- انتخاباتی خودداری کنند، جای این پرسش مطرح می‌شود در حالی که در سال جاری به دلیل فشارهای اقتصادی خارجی بر دوش مستضعفین فشار می‌آورد، آقایانی که ادعای اصولگرایی دارند، با چه توجیهی قصد دارند بیت المال مسلمین را به صورت نامشروع در جهت اهداف سیاسی خود و همقطارانشان هزینه کنند.

از سوی دیگر این اولین آزمون جدی فراروی منتخبینی است که با موکلان خود عهد بسته‌اند، در چهارسال آینده در جهت تامین رفع دغدغه آنها از جمله فقر و بیکاری تلاش کنند. آزمونی که از سویی باعث می‌شود مردم وکلای خود را بهتر بشناسند و ببینند که تا چه حد این افراد تقوای اقتصادی دارند و از سوی دیگر این نمایندگان بهتر بدانند که منظور رهبر معظم انقلاب از اینکه مواظب باشند تا گرداب قدرت و ثروت غرق نشوند چه بوده است؟/اعتدال