اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه های سالانه جراحی بینی در ایران


از تقسیم 200 میلیارد تومان هزینه سالانه هر عمل زیبایی بینی به متوسط تعداد افرادی که هر ساله این عمل را انجام می دهند مبلغ تقریبی 2353000 تومان هزینه هر عمل جراحی می شود.

کسب و کار: آماری که از سوی انجمن جراحان فک و صورت ارائه شده، نشان می دهد که سالانه 200 میلیارد تومان هزینه جراحی بینی می شود. به طوری که در سه سال گذشته در ایران حداقل 240 هزار بار جراحی زیبایی انجام شده است که از این تعداد 170 هزار جراحی زیبایی بینی انجام شده است.

از تقسیم 200 میلیارد تومان هزینه سالانه هر عمل زیبایی بینی به متوسط تعداد افرادی که هر ساله این عمل را انجام می دهند (85 هزار نفر در سال) مبلغ تقریبی 2353000 تومان هزینه هر عمل جراحی می شود.



عمل زیبایی برداشتن موهای زائد با لیزر

هزینه لیزر موهای زائد تمام صورت: 600 تا 800 هزار تومان
هزینه لیزر موهای زائد تمام بدن: 900 هزار تا 1200000 تومان

عمل زیبایی گذاشتن گونه

گذاشتن گونه به صورت تزریقی: از 800 تا یک میلیون تومان
گذاشتن گونه به صورت مصنوعی: 2 تا 3 میلیون تومان

عمل زیبایی بوتاکس

150 تا 200 هزار تومان (تاثیر نهایتا به مدت 6 ماه که برای باقی ماندن این تاثیر به مدت دائمی باید این تزریق هر 4 ماه یکبار تا 5 یا 6 بار انجام پذیرد.)

- عمل زیبایی کشیدن پوست صورت؛ هزینه این عمل از 3 تا 5 میلیون تومان است.

- عمل زیبایی جلو آوردن چانه 5 تا 8 میلیون تومان

- عمل زیبایی ارتودنسی دندان؛ با دستگاه ثابت: یک تا 4 میلیون تومان؛ با دستگاه متحرک: 300 هزار تا یک میلیون تومان

- عمل زیبایی پروتز سینه: 2 تا 4 میلیون تومان

- عمل زیبایی ساکشن شکم: از 2 میلیون و 500 هزار تا 6 میلیون تومان

- عمل زیبایی تاتو ابرو: 50 تا 200 هزار تومان

- عمل زیبایی لاله گوش: 2 تا 3 میلیون تومان

- عمل زیبایی کاشت مو: بستگی به وسعت مکان ریزش مو از 600 هزار تومان تا 3 میلیون تومان تمام می شود که نهایتا 2000 گره مویی برای بیمار کاشته می شود.

- عمل زیبایی کشیدن پلک چشم از یک میلیون و 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان

- عمل زیبایی کلفت و نازک کردن لب ها: 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان

- عمل زیبایی افزایش قد: 10 تا 12 میلیون تومان


ویدیو مرتبط :
تناسب میزان هزینه و کیفیت در جراحی بینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار جراحی بینی در ایران هفت برابر آمریکا



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آمار جراحی بینی در ایران هفت برابر آمریکا

رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران گفت: براساس تحقیق مشترکی که با همکاری دانشگاه جان هاپکینز آمریکا انجام دادیم میزان جراحی‌های پلاستیک بینی در ایران به نسبت جمعیت، هفت برابر و تعداد جراحی‌های زیبایی صورت، دو برابر آمریکا است که آماری نگران کننده و تامل برانگیز است.

به گزارش  ایسنا، دکتر محسن نراقی در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی روش‌های پیشرفته در راینوپلاستی (جراحی پلاستیک بینی) در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد سخن می‌گفت، هدف از برگزاری این همایش را کاهش عوارض جراحی‌های پلاستیک و اعمال زیبایی صورت، عنوان و تصریح کرد: متأسفانه آمار دقیقی از عوارض جسمی، روانی، اقتصادی و اجتماعی جراحی‌های بینی در کشور وجود ندارد ولی آنچه مسلم است این قبیل جراحی‌ها که در بسیاری موارد بی مورد صورت می‌گیرند هزینه های مالی و معنوی سنگینی را به جامعه تحمیل می‌کنند.

نراقی خاطرنشان کرد:‌ البته در سالهای اخیر با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، آگاهی مردم تا حدی در این زمینه بالا رفته ولی هنوز در جامعه ما جراحی زیبایی بینی بیش از حد نیاز انجام می‌شود و شاید 50 درصد مراجعان برای درخواست جراحی بینی نیازی به این عمل نداشته باشند..

رییس سومین سمپوزیوم روش‌های پیشرفته در راینوپلاستی با اشاره به این که تعداد جراحی‌های پلاستیک بینی در ایران به نسبت جمعیت هفت برابر آمریکاست، خاطرنشان کرد: در آمریکا در دهه 1990 جراحی پلاستیک بینی در بین تمام اقداماتی که برای زیبایی انجام می‌شد رتبه ششم را داشت ولی از سال 2000 به بعد از فهرست 10 اقدام اول زیبایی هم خارج شده است در صورتی که جراحی‌های راینوپلاستی پس از روشهای بوتاکس و فیلر(پرکننده های صورت) شایع ترین اعمال زیبایی جراحی و غیرجراحی در کشور ماست.

نراقی گفت: در کشور ما در حالی جراحی زیبایی بینی به عنوان عملی خیلی عادی و معمول مطرح است که حتی در کتابهای مرجع جراحی پلاستیک تأکید شده که جراحی پلاستیک بینی مشکل‌ترین جراحی زیبایی در بدن است چون بینی علاوه بر بعد زیبایی از نظر عملکردی و نقشی که در تنفش دارد نیز بسیار مهم است.

وی بازسازی و ترمیم بینی را یکی از مسائل مهم در جراحی‌های زیبایی عنوان کرد و گفت:‌ بسیاری از افراد ممکن است به دلیل تروما، سوختگی یا تومور قسمتی از بافت بینی خود را از دست بدهند که جراحی‌های ترمیمی بینی در این راستا ضروری است. نظر به اهمیت این مساله، برجسته ترین متخصصان این حوزه از جمله رییس سابق انجمن جراحی پلاستیک بینی آمریکا را به این سمپوزیوم دعوت کرده ایم و 30 درصد مباحث سمپوزیوم را نیز به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

نراقی یکی از مشکلات جراحی‌های پلاستیک بینی در کشور را گرایش جامعه و جراحان به کوچک کردن بینی عنوان کرد که منشاء بسیاری از عوارض ناشی از این قبیل جراحی هاست.

به گفته وی، در روشهای جدید سعی می‌شود هیچ بافتی از بینی دور ریخته نشود بلکه از قسمت‌هایی که بافت اضافه وجود دارد به بقیه قسمت‌های بینی منتقل شود.

رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی گفت: متأسفانه برخی افراد آن قدر بیش از حد بینی‌شان را کوچک کرده‌اند که مجبوریم از غضروف گوش یا دنده برداشته و بینی را ترمیمی کنیم که البته یک جراحی ترمیمی از چند جراحی بار اول دشوارتر است.

دکتر نراقی در پایان با تاکید بر این که پیشگیری مقدم بر درمان است بر ضرورت فرهنگ سازی در جهت کاهش تقاضا برای جراحی‌های غیرضروری بینی تاکید کرد و گفت: بیش از 50 درصد مراجعان جراحی بینی را می توان با راهنمایی صحیح از جراحی بی مورد منصرف کرد.

گفتنی است، سومین کنگره بین‌المللی روش‌های پیشرفته در راینوپلاستی از 22 تا 24 آذر در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد در حال برگزاری است./ایسنا