اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه سفر به عتبات عالیات 2 برابر شد


سرپرست حج و زیارت استان اصفهان از هزینه جدید سفر زمینی کربلا با نرخ نزدیک به یک میلیون تومان خبر داد و گفت: هزینه سفر به کربلا دو برابر شده و سایت ثبت‌نام برای زائران باز شده است.

خبرگزاری فارس: سرپرست حج و زیارت استان اصفهان از هزینه جدید سفر زمینی کربلا با نرخ نزدیک به یک میلیون تومان خبر داد و گفت: هزینه سفر به کربلا دو برابر شده و سایت ثبت‌نام برای زائران باز شده است.

غلام علی‌زاهدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی از زائران عتبات عالیات با سایت بسته ثبت نام برای کربلا مواجه شده‌اند، اظهار کرد: مدت کوتاهی سایت ثبت‌نام برای عتبات عالیات اصفهان بسته بود و متقاضیان قادر به ثبت‌نام جدید برای کربلا نبودند.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز، هزینه جدید سفر به عتبات عالیات هنوز مشخص نشده است.

سرپرست حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: طی دو روز گذشته جلسات متعددی در سازمان حج و زیارت کشور برگزار شده که به یک نتیجه واحد در مورد نرخ جدید کربلا در کشور برسند.

وی ادامه داد: قرار بود ثبت نام جدید 27 مهرماه از طریق سایت سازمان حج و زیارت صورت گیرد که به دلایل نوسان نرخ ارز این امر با تأخیر صورت گرفت.

زاهدی تاکید کرد: البته پیش از ثبت نام اولیه و قرعه کشی زائران انجام شده سایت برای ثبت‌نام اعزام بسته شده بود، که از امروز سایت باز شده است.

این مسئول با بیان اینکه افراد ثبت نامی با نرخ جدید به کربلا می‌روند، گفت: هزینه سفر به کربلا به صورت زمینی به صورت علی‌‌الحساب 981 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 177 هزار تومان است.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان با بیان اینکه سفرهای هوایی بر اساس کیفیت هتل‌ها متفاوت است، تصریح کرد: هزینه سفر هوایی حداقل از یک میلیون و 150 هزار تومان تا یک میلیون و 355 هزار تومان است.

وی اذعان داشت: این هزینه بر اساس ارز مبادلاتی محاسبه شده و به صورت علی‌الحساب از زائران گرفته و امکان اینکه بر اساس نرخ روزانه اضافه شود هست.


ویدیو مرتبط :
سفر به عتبات عالیات-سال92(قسمت سوم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه سفر به عتبات عالیات در ماه رمضان



اخبار,اخباراجتماعی ,سفر به عتبات عالیات در ماه رمضان

سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که هزینه‌ سفر به عتبات عالیات عراق در ماه رمضان نسبت به روزهای دیگر سال 15 درصد کاهش دارد، اعزام‌های این ماه را بدون قرعه‌کشی انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سفر به عتبات عالیات عراق در ماه رمضان 14 و 23 شبه برنامه‌ریزی شده که روند این اعزام‌ها تا 26 ماه مبارک رمضان برابر با 22 تیرماه ادامه دارد. این سازمان تمام متقاضیانی را که در دفاتر زیارتی ثبت‌نام کنند بدون قرعه‌کشی به عتبات عالیات عراق اعزام می‌کند.

بیشتر اعزام‌های ماه رمضان به صورت زمینی است و تنها دو ایستگاه پروازی تهران و مشهد برای سفرهای هوایی استفاده می‌شوند که زائران استان‌های سمنان، قزوین، همدان، قم، تهران، مرکزی، کرج و کاشان از فرودگاه امام خمینی (ره) و سایر استان‌های همجوار خراسان رضوی از مشهد اعزام می‌شوند.

بر اساس اعلام سازمان حج، هزینه‌ی سفر "زمینی" 14 شبه به عتبات از یک میلیون و 590 هزار تا یک میلیون و 685 هزار تومان و هزینه‌ی سفر 23 شبه از دو میلیون و 320 هزار تا دو میلیون و 470 هزار تومان تعیین شده است. برای سفر "هوایی" 14 شبه نیز یک میلیون و 934 هزار تا دو میلیون و 23 هزار تومان هزینه درنظر گرفته شده است. این هزینه برای سفر 23 شبه‌ی هوایی از دو میلیون و 660 هزار تا دو میلیون و 810 هزار تومان است.

سفر عتبات بدون سامرا به شهرهای کربلا، نجف و کاظمین انجام می‌شود.


 اخبار اجتماعی  - ایسنا