اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه سفر به عتبات عالیات در ماه رمضان



اخبار,اخباراجتماعی ,سفر به عتبات عالیات در ماه رمضان

سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که هزینه‌ سفر به عتبات عالیات عراق در ماه رمضان نسبت به روزهای دیگر سال 15 درصد کاهش دارد، اعزام‌های این ماه را بدون قرعه‌کشی انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سفر به عتبات عالیات عراق در ماه رمضان 14 و 23 شبه برنامه‌ریزی شده که روند این اعزام‌ها تا 26 ماه مبارک رمضان برابر با 22 تیرماه ادامه دارد. این سازمان تمام متقاضیانی را که در دفاتر زیارتی ثبت‌نام کنند بدون قرعه‌کشی به عتبات عالیات عراق اعزام می‌کند.

بیشتر اعزام‌های ماه رمضان به صورت زمینی است و تنها دو ایستگاه پروازی تهران و مشهد برای سفرهای هوایی استفاده می‌شوند که زائران استان‌های سمنان، قزوین، همدان، قم، تهران، مرکزی، کرج و کاشان از فرودگاه امام خمینی (ره) و سایر استان‌های همجوار خراسان رضوی از مشهد اعزام می‌شوند.

بر اساس اعلام سازمان حج، هزینه‌ی سفر "زمینی" 14 شبه به عتبات از یک میلیون و 590 هزار تا یک میلیون و 685 هزار تومان و هزینه‌ی سفر 23 شبه از دو میلیون و 320 هزار تا دو میلیون و 470 هزار تومان تعیین شده است. برای سفر "هوایی" 14 شبه نیز یک میلیون و 934 هزار تا دو میلیون و 23 هزار تومان هزینه درنظر گرفته شده است. این هزینه برای سفر 23 شبه‌ی هوایی از دو میلیون و 660 هزار تا دو میلیون و 810 هزار تومان است.

سفر عتبات بدون سامرا به شهرهای کربلا، نجف و کاظمین انجام می‌شود.


 اخبار اجتماعی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
سفر به عتبات عالیات-سال92(قسمت سوم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش هزینه سفر به عتبات از 21 اسفند ماه



اخبار,اخبار اجتماعی,اخبار عتبات عالیات

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، از افزایش 200 هزار تومانی هزینه سفر به عتبات عالیات از 21 اسفند ماه به علت حذف ارز تعادلی از هزینه های ارزی عتبات خبر داد و گفت: از 21 اسفند ماه، هزینه های ارزی زائران با ارز آزاد پرداخت می شود.

محسن گفت: این افزایش 200 هزار تومانی به علت تفاوت نرخ ارز تعادلی و ارز آزاد است.

وی گفت: این مساله به ارز همراه زائران هیچ ارتباطی ندارد و همچنان به زائرانی که از طریق کاروان های سازمان حج و زیارت اعزام می شوند، 300 دلار ارز تعادلی تعلق می گیرد.

** حداقل و حداکثر هزینه سفر هوایی و زمینی به عتبات در ایام نوروز
نظافتی درباره حداقل و حداکثر هزینه سفر به عتبات در ایام تعطیلات نوروز افزود: حداقل هزینه سفر به عتبات یک میلیون و یکصد هزار تومان و به صورت زمینی است و حداکثر هزینه سفر نیز یک میلیون و 600 هزار تومان و هوایی است.

به گفته مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، پس از پایان اعزام های نوروزی از هزینه سفر به عتبات عالیات حدود 10 درصد کم می شود.

** اعزام روزانه چهار هزار نفر به عتبات در ایام نوروز
نظافتی با بیان اینکه اعزام های نوروزی عتبات عالیات از 24 اسفند ماه آغاز و تا هشتم فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در این ایام روزانه یکصد کاروان معادل چهار هزار نفر در روز، به زیارت عتبات عالیات اعزام می شوند.

** چهار بسته اقامتی استفاده زائران در ایام نوروز
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران ایرانی می توانند در ایام نوروز از بسته های اقامتی سه، چهار، شش و هفت روزه استفاده کنند، گفت: اعزام های بسته اقامتی سه و چهار روزه به صورت هوایی، بسته اقامتی شش روزه به صورت زمینی و بسته اقامتی هفت روزه به صورت زمینی و هوایی است.

** تدوین بسته اقامتی جدید برای اعزام های پس از نوروز
نظافتی با بیان اینکه بسته اقامتی 10 روز که قبل از اعزام های نوروزی فعال بود به علت اعزام تعداد بیشتری از متقاضیان اکنون متوقف شده، افزود: پس از اعزام های نوروزی، علاوه بر فعال شدن بسته اقامتی 10 روزه، متقاضیان سفر به عتبات می توانند از بسته اقامتی 14 روزه نیز بهره مند شوند.

به گفته وی، در بسته اقامتی 14 روزه، زائران شش روز در نجف اشرف، شش روز در کربلای معلی و دو روز نیز در کاظمین اقامت می کنند.

** اعزام مجدد زائران به سامرا در آینده نزدیک
نظافتی درباره اعزام مجدد زائران به زیارت حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا که اکنون متوقف است، ابراز امیدواری کرد با تلاش های ارتش و نیروی بسیج عراق و تامین امنیت این منطقه، اعزام ها زائران ایرانی به سامرا بزودی آغاز شود.

** انجام پروازهای عتبات با قیمت سابق
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش قیمت بلیت های هواپیما در ایام نوروز گفت: خوشبختانه قیمت بلیت های سفر هوایی به عتبات در ایام نوروز هیچگونه افزایشی نخواهد داشت و طبق نرخ قبلی محاسبه می شود.

وی افزود: اکنون قیمت بلیت آزاد تا یک میلیون و یکصد هزار تومان افزایش یافته اما هزینه رفت و برگشت سفرهای هوایی زائران سازمان حج به عتبات، حدود 430 هزار تومان است.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا