اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه سزارین در بهترین بیمارستان چقدر است؟


مدیركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: هزینه انجام عمل سزارین و خدمات بیمارستانی زایمان در صورتی كه مادر و نوزاد بعد از دو روز مرخص شوند در بهترین بیمارستان خصوصی درجه یك كشور نباید از ۲.۵ میلیون تومان بیشتر شود و بیش از آن تخلف است.

خبرگزاری فارس: مدیركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: هزینه انجام عمل سزارین و خدمات بیمارستانی زایمان در صورتی كه مادر و نوزاد بعد از دو روز مرخص شوند در بهترین بیمارستان خصوصی درجه یك كشور نباید از ۲.۵ میلیون تومان بیشتر شود و بیش از آن تخلف است.

 سجاد رضوی درباره این پرسش كه یكی از شكایت‌های شایع مردم از زیرمیزی هزینه‌های متفاوت عمل سزارین در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی است كه توسط پزشكان و بیمارستان‌ها اخذ می‌شود و سقف این هزینه‌ها چقدر است، توضیح داد: خدمات زایمان به روش سزارین كاملا مشخص است و شامل حق‌العمل پزشك، خدمات هتلینگ بیمارستانی كه بین یك تا دو روز بستری را شامل می‌شود و هزینه داروی بیهوشی است.

وی گفت: اگر عمل سزارین توسط یك پزشك جراح زنان حاذق با مثلا 17k انجام شود، با توجه به تعرفه 35 هزار تومانی k جراحی دستمزد وی حدود 600 تا نهایتا 700 هزار تومان می‌شود، حدود 50درصد این رقم نیز هزینه یك روز بستری در بیمارستان برای خدمات هتلینگ است كه اگر دو روز بستری انجام شود، حدود 700 هزار تومان نیز بابت هتلینگ بیمارستان باید در یك بیمارستان درجه یك خصوصی پرداخت شود.

 وی ادامه داد: اگر هزینه داروهای بیهوشی را حدود 250 هزار تومان و هزینه سایر داروها را نیز حدود 100هزار تومان در نظر بگیریم هزینه یك عمل سزارین در یك بیمارستان خصوصی درجه یك در صورتی كه نوزاد سالم باشد و به خدمات NICU نیاز نداشته باشد نباید حداكثر از 2 میلیون تا نهایت 2.5 میلیون با احتساب هزینه‌های جانبی بیشتر شود.

 مدیركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت تاكید كرد:‌ این هزینه در واقع سقف هزینه عمل سزارین توسط حاذق‌ترین پزشك جراح زنان و در بهترین بیمارستان درجه یك خصوصی است و هر میزان بیش از این رقم دریافت شود، تخلف و قابل پیگیری است.

وی گفت: اگر حتی یك مورد دریافت هزینه سزارین بیش از این میزان به وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشكی مربوطه گزارش شود، قابل پیگیری است و هزینه اضافه باید بازپرداخت شود. مردم می‌توانند شكایت خود را از طریق شماره 1490 وزارت بهداشت مطرح و تا حصول نتیجه پیگیری كنند.


ویدیو مرتبط :
طنز هزینه بیمارستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه ایجاد هر تخت بیمارستان چقدر است؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,هزینه ایجاد هر تخت بیمارستان

 

اخبار اقتصادی  - یک میلیارد تومان، هزینه ایجاد هر تخت بیمارستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای ایجاد هر تخت بیمارستان یک میلیارد تومان اعتبار لازم است که برای احداث یک بیمارستان 32 تختخوابی بیش از 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، عباسعلی جوادی در مراسم افتتاح شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوئین میان دشت، اظهار کرد: افتتاح یک شبکه مسؤلیت‌های زیادی برای دانشگاه علوم پزشکی ایجاد می‌کند.

وی گفت: اگر الان کلنگی برای احداث بیمارستان در این شهرستان زده شود، بهره‌برداری از آن حداقل تا 10 سال طول خواهد کشید و به همین جهت ساختمان فعلی دانشگاه پیام نور در حال حاضر مکان خوبی برای استقرار بیمارستان در این شهرستان است.

جوادی تصریح کرد: حقوق 26 هزار کارمند دانشگاه هر ماه 32 میلیارد تومان است و این در حالی است که دولت تنها 27 میلیارد تومان آن را پرداخت می‌کند و دانشگاه هر ماه با 5 میلیارد تومان کمبود بودجه مواجه می‌شود.

وی با اشاره به 2 برابر شدن تعرفه‌های بخش دولتی برای سال آینده گفت: در حقیقت پول این افزایش تعرفه را بیمه خواهد داد ولی درآمد حاصل از آن متعلق به بیمارستان خواهد بود که این امر سبب گسترش بیشتر خدمات بهداشتی در استان خواهد شد.

امیر هادی، سرپرست فرمانداری شهرستان بوئین میان دشت نیز گفت: استقرار سریع بیمارستان از نیازهای مهم شهرستان است و استقرار بیمارستان در مکان فعلی دانشگاه پیام نور بوئین میاندشت امکان پذیر است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا