اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه این عروسی ها فقط 500 میلیون تومان!


كرایه لباس عروس با اولین تن‌پوش اگر چه در محل هایی مثل چهار راه امیر اكرم، كوچه مهران، پاساژ افسریه و بازار دوم نازی آباد از 450 هزار تومان فراتر نمی رود اما برای خرید لباس عروس از مزونی در خیابان مقدس اردبیلی باید حساب میلیونی باز كرد.

تهران امروز: كرایه لباس عروس با اولین تن‌پوش اگر چه در محل هایی مثل چهار راه امیر اكرم، كوچه مهران، پاساژ افسریه و بازار دوم نازی آباد از 450 هزار تومان فراتر نمی رود اما برای خرید لباس عروس از مزونی در خیابان مقدس اردبیلی باید حساب میلیونی باز كرد.

گفته می شود طراحی لباس عروس در این مزون همطراز با مزون‌های پاریس است و هزینه سنگینی دارد
.

 «یك دستگاه پراید هدیه به عروس و داماد»، «ورودیه رایگان تالار»،«اتاق عقد و آتش بازی رایگان» و «سورپرایز برای عروس و داماد» از جمله تبلیغاتی است كه می توان در آگهی‌های برگزاری مجالس در نشریات مختلف مشاهده كرد.

 اما این همه آن چیزی نیست كه در مراسم‌های عروسی در تهران در جریان است. عروسی‌های مجلل این روزها در تهران حرف نخست را می‌زنند. مراسم هایی كه نمونه كاملی از اسراف گرایی و تجمل گرایی در شهری است كه در برخی از محله های آن جوانان به علت درآمد كم قادر به ازدواج نیستند و عطای آن را به لقایش می‌بخشند.

 درآمدهای میلیاردی بی‌حساب و كتاب در كلانشهر پایتخت باعث شده تا در كنار مراسم‌هایی كه با عنوان ازدواج آسان و با هزینه‌ای معادل 400 هزار تومان در شهر انجام می‌شود،‌مراسم های عروسی چند صد میلیونی نیز در پایتخت رواج پیدا كند.


عروسی برای تمام فصول

تهیه لباس عروس یكی از سخت‌ترین كارهایی است كه زوج‌های جوان مجبور به انجام آن هستند. اگر چه مزون‌های متعددی از جنوب تا شمال تهران وظیفه سخت تهیه لباس عروس را به عهده گرفته‌اند اما گاهی وقت‌ها مدل لباس‌های عروس، پسند عروس و دامادها نمی‌شود و زوجین مجبورند برای طراحی و تهیه لباس به مزون‌های مشهور شهر سری بزنند كه مطمئنا دست خالی از این مزون‌ها بیرون نمی‌آیند.

خیابان میرداماد تهران از خیابان‌هایی است كه چند مزون معروف لباس عروس در آن ‌مشغول به كار هستند. بلوار كاوه و خیابان مقدس اردبیلی، الهیه و برج های زعفرانیه نیز از محل هایی است كه می توان لباس های عروس با قیمت‌هایی از چند میلیون تا چندصدمیلیون تومان را در آن دید.

كرایه لباس عروس با اولین تن‌پوش اگر چه در محل‌هایی مثل چهار راه امیر اكرم، كوچه مهران، پاساژ افسریه و بازار دوم نازی آباد از 450 هزار تومان فراتر نمی‌رود وقیمت خرید همان لباس نیز تفاوتی 100 تا 150 هزار تومانی با قیمت كرایه آن دارد اما برای خرید لباس عروس از مزونی در خیابان مقدس اردبیلی باید حساب میلیونی باز كرد.

 گفته می‌شود طراحی لباس عروس در این مزون همطراز با مزون‌های پاریس بوده و نوع پارچه و تزئینات روی لباس عروس همانند لباس عروس‌های روز اروپاست. پایین ترین قیمت لباس عروس در این مزون 30میلیون تومان بوده و نهایتی برای قیمت لباس ها در نظر گرفته نشده است.

مسئول این مزون با اشاره به این نكته كه طراحی روی لباس عروس كاملا به عهده عروس خانم‌ها گذاشته می شود و به همین دلیل نمی توان نهایتی برای قیمت لباس عروس تعیین كرد چرا كه یك عروس ترجیح می‌دهد سنگ های یاقوت روی لباسش با سنگ های تاج سر و كفش و كیفش ست شود و عروس دیگری دلش می‌خواهد از زبر جد و مروارید اصل خلیج فارس برای لباس عروسش استفاده شود و سنگ های تاجش همرنگ سنگهایی باشد كه روی كیف و كفشش كار شده و یك عروس اصرار می كند كه رنگ سنگ هایی كه به عنوان دكمه تزئینی درلباس عروس استفاده شده باید همرنگ با دكمه های پیراهن آقای داماد باشد تا در تالار جلوه بیشتری داشته باشند، به همین دلیل نمی توان قیمتی قطعی برای دوخت لباس عروس ارائه داد. »


هواپیمای چارتر به مقصد كیش

برگزاری بهترین عروسی برای بهترین دختر و پسر دنیا ادعای پدرشوهری است كه عروسی فرزندش را در هتل داریوش كیش گرفته. اگرچه تمام اعضای فامیل دو خانواده در تهران ساكن هستند اما ظاهرا هیچ كدام از هتل‌ها و تالارهای تهران در شأن دو خانواده نبوده اند كه پدر داماد تصمیم به برگزاری عروسی در هتلی در كیش گرفته.

 وی به این نكته نیز اشاره می‌كند كه «برای جلوه گری هر چه تمام تر عروس در شب عروسی نباید از خرج كردن پول واهمه داشت. شب عروسی تنها شبی است كه عروس همچون نگینی در تالار می‌درخشد و باید بهترین لباس با بهترین دوخت و حتی بهترین برند را بر تن داشته باشد.» دوخت تور عروس با بهترین تورهای اروپایی نیز از جمله كارهایی است كه متخصصان این مزون آن را انجام می‌دهند و قیمت تورها بستگی به طول تور، نوع تزئینات به كار رفته در آن و میزان كاری كه روی آن انجام می‌شود از 800 هزار تا 2میلیون و 470 هزار تومان متفاوت است.

‌تالارهای رویایی و سفره خانه‌های سنتی

رزرو تالار از مهم‌ترین مقدماتی است كه عروس و داماد باید به فكر آن باشند. برای برگزاری عروسی در تالاری آبرومند كه كمتر از هتل‌های 5 ستاره تهران نیست اگر بخواهید كمترین هزینه را بپردازید باید یك عروسی با 700 نفر مدعو، برای هر كدام از مهمانان نفری 150 هزار تومان و در نهایت 105 میلیون تومان ناقابل دو دستی تقدیم مدیر تالار كنید. البته این هزینه برای منوی شماره 7 و آخرین منوی این تالار با 8 نوع غذا، 6 نوع سالاد، 6 نوع ژله و كارامل، 4 نوع خورش،‌ و 3 نوع ماست به همراه نوشابه و دوغ و بستنی است كه به قول مسئولان این تالار معمولا این منو برای مراسم‌های كوچك استفاده می‌شود و «به هیچ وجه» مناسب مراسم عروسی نیست.

 اما برای مهم‌ترین و با آبروترین منوی این تالار كه منوی شماره یك نامگذاری شده باید نفری 380 هزار تومان به عبارتی 266 میلیون تومان هزینه كنید. این منو شامل بره بریان شده (برای هر 40 نفر یك بره)، خورش فسنجان،‌ شویدباقالا با گوشت گوسفندی، زرشك پلو با مرغ، مرصع پلو با گوشت گوسفندی، جوجه كباب، ‌آلبالو پلو با مرغ و گوشت، كباب كوبیده، كباب بره، بوقلمون (برای هر 20 نفر یك بوقلمون)، خوراك ژیگو، رولت گوشت، خوراك زبان، بیف استروگانف، 5 نوع پیتزا مخصوص، شیرین پلو،‌خورش قورمه سبزی و قیمه، چندین نوع دلمه،‌بیش از 8 نوع سالاد، انواع نوشابه و دوغ،‌ ژله و كرم كارامل، انواع ماست‌های میوه ای، پلمبیر،‌ موس شكلات،‌بستنی و نسكافه است تا هم بعد از شام حرفی پشت سرتان نباشد و هم مهمانان راضی از تالار بیرون بروند و مراسم تان تا مدت‌ها نقل محافل باشد.

وجود سفره خانه سنتی به همراه مهمانداران خانم و آقا و سرو چندین نوع آش، آجیل 7 مغز اعلا،‌ چندین نوع شیرینی، باقالا، شلغم و لبو در تمام فصول در كنار ارائه قلیان و چای در استكان‌هایی كه گفته می‌شود سبقه ای تاریخی دارند به آقایان از دیگر مزیت‌های رزرو این تالار است. باور كنید این ارقام افسانه ای نیست تمام ایام باقی مانده تا شب اول ماه مبارك رمضان در این تالار رزرو شده اما مسئولان این تالار به فكر افطاری دادن در ایام ماه مبارك رمضان نیز هستند.

 منوهای ماه مبارك رمضان این تالار نیز دست كمی‌از منوهای عروسی ندارد با این تفاوت كه در آن انواع نان و خرما، انواع پنیرهای كم چرب و پر چرب و ...، انواع كره و مربا، عسل‌های مختلف محلی و كاملا بهداشتی، حلیم، شله زرد، انواع آش رشته به همراه كله پاچه مخصوص افطار به همراه منوهای 7 گانه تالار در كنار سفره خانه سنتی بی نظیر در خاورمیانه سرو می‌شود. منشی تالا از گفتن این جمله نیز مضایقه نمی‌كند كه برای رزرو افطاری باید زودتر دست به كار شویم تا بتوانیم قبل از پر شدن روزها در تاریخ مورد نظر مراسم افطاری را در این تالار برگزار كنیم. وجود مهمانداران مبادی آداب در این تالار و سر مهمانداری كه در تمام طول مراسم حواسش به همه چیز هست تا چیزی از قلم نیفتد از مزایای این تالار است.

 تالار «ع» نیز از دیگر تالارهایی است كه ظرفیتی 700 نفری برای عروسی دارد. ورودیه این تالار بستگی به نوع منوهایی دارد كه عروس و داماد انتخاب می‌كنند این منوها از 70 هزار تومان شروع و تا 150 هزار تومان متغیر است. ظرفیت بالای اتاق عقد با گنجایش 100 نفر یكی از مزیت‌هایی است كه منشی تالار به آن اشاره كرده و می‌گوید: « كرایه اتاق عقد بدون سفره عقد و تزئینات جانبی 300 هزار تومان و قیمت سفره عقد نیز از 700 تا یك میلیون و 350 هزار تومان در نوسان است.»

به گفته وی برای فیلمبرداری از مراسم عروسی باید با فیلمبرداران طرف قرارداد با تالار قرار داد بسته شود و آوردن هرگونه عكاس و فیلمبردار از خارج سالن ممنوع است. هزینه‌های فیلمبرداری در این تالار از توجه به منویی كه عكاس در اختیارمان قرار داد از یك میلیون و 800 هزار تومان تا 7 میلیون تومان متغیر بود . استفاده از 2 دوربین، كلیپ آشنایی زوجین، آتلیه 3 بعدی با دیزاینی متفاوت، 400قطعه عكس متفاوت از عروس و داماد از جمله شاهكارهای فیلمبردار این تالار است. چاپ عكس عروس و داماد به ابعاد دیوار اتاق آنها هدیه ای است كه عروس و داماد می‌توانند از این عكاسی دریافت كنند.


خاص ترین عروس و داماد

داستان تجمل گرایی پایتخت نشینان به همین جا ختم نمی‌شود. آرایش عروس و داماد هم از آن «باید»‌هایی است باید توجه زیادی به آن كرد تا خدای نكرده اختلالی در مراسم عروسی به وجود نیاید. اگرچه در قدیم‌ها آرایش كردن برای داماد عیب و عار بود و موجب سرافكندگی خانواده‌ها اما این روزها آرایش كردن به امری طبیعی تبدیل شده و آرایشگاه‌های مردانه برای آرایش آقایان وقت قبلی تعیین می‌كنند.

برای اینكه در كنار عروس خانم بتوانید زیباترین داماد سال شوید باید از پكیج كامل آرایش داماد استفاده كنید. براشینگ، گریم صورت، لایه برداری و ویتامینه صورت، كاشت موی موقت، اصلاح رایگان، ترمیم و صاف كردن مو، رنگ كردن مو، مش و ماساژ، برداشتن ابرو، مانیكور ناخن،‌فرم دادن به بینی و برنزه كردن برخی از اقداماتی است كه برای دامادها در آرایشگاه مردانه «ل» انجام می‌شود. برای اینكه بتوانید از این امكانات استفاده كنید باید 600 هزار تومان هزینه كنید. اما تمام این اقدامات ممكن است تا رسیدن داماد به تالار بعد از ساعت‌ها معطلی در آتلیه و باغ خراب شود .

مسئول این آرایشگاه برای اینكه اختلالی در عكس و فیلم آقا داماد به علت خراب شدن آرایش پیش نیاید راهكار منحصر به فردی را ارائه كرده است. به گفته وی این آرایشگاه با گرفتن هزینه ای جداگانه داماد را از ابتدای صبح تا آخرین ساعات تالار همراهی می‌كند. ثابت كردن آرایش داماد و مدل موهای وی در هنگام عكاسی و فیلمبرداری و در فواصل مختلف از مهم‌ترین اقداماتی است كه این آرایشگاه برای داماد انجام می‌دهد.اما قیمت سالن‌های زیبایی زنانه تفاوتی نجومی‌با آنچه در بالا خواندید دارد.

 قیمت آرایش عروس در مناطق جنوبی تهران از 450 هزار تومان شروع و د رنهایت به یك میلیون و 300هزار تومان می‌رسد این قیمت در مناطق مركزی شهر كمی‌متفاوت تر و از 600 هزار تا 3 میلیون تومان در نوسان است اما در مناطق شمالی پایتخت گویی قیمت‌ها بنا به اسم سالن زیبایی و خانم آرایشگر سر به فلك می‌زند. قیمت پایه آرایش عروس در الهیه، دزاشیب، پاسداران، دولت و دیباجی، خیابان شیراز، و دربند از یك‌میلیون و 600 هزار تومان شروع و در نهایت به 7میلیون تومان می‌رسد.

برقراری ارتباط مثبت با عروس خانم‌ها و تبادل نظر با مشتری برای به دست آوردن سلیقه مشتری از راهكارهایی است كه در این سالن‌ها برای جذب هر چه بیشتر مشتری انجام می‌شود. در تعدادی از این آرایشگاه‌ها برای عروس خانم‌ها توصیه‌های پزشكی نیز انجام می‌شود. خانم «ك» مسئول یكی از آرایشگاه‌ها مدعی است برای اینكه چشم عروس خانم‌ها خسته نباشد و به آرایش جواب مثبت بدهد به آنها توصیه می‌كنیم كه بعد از ظهر روز قبل از عروسی حتما آرام بخش ضعیف مصرف كنند تا بتوانند خواب خوبی داشته باشند و برای آرایش مشكلی پیش نیاید.»


فیلمبرداری سه‌بعدی

اما قیمت آتلیه این تالار با آتلیه ای كه در محله دزاشیب فعالیت می‌كند و بیش از 23 سال سابقه كار دارد اصلا قابل مقایسه نیست. كلهری مدیر این آتلیه با اشاره به این نكته كه هیچ زوجی از این آتلیه با ناراحتی بیرون نرفته اند با نشان دادن نمونه كارهای فیلمبرداری و عكاسی از عروسی‌های متفاوت مدعی می‌شود كه هیچ كس تا به حال در تهران نتوانسته عكس و فیلم‌هایی 3 بعدی و به زیبایی این آتلیه بیندازد.

 همراهی با عروس و داماد از 4 روز قبل از عروسی و فیلمبرداری از زندگی آنها، عكسبرداری و فیلمبرداری از شب حنابندان، همراهی با عروس و داماد از صبح به همراه دو دوربین مجزا برای عروس و دو دوربین برای داماد تا آخرین ساعات جشن عروسی و تهیه بیش از یك هزار عكس از عروس و داماد در ابعاد مختلف و ساعت‌های مختلف شبانه روز، تهیه پوسترهایی با ابعاد 30 در 40 از والدین عروس و داماد، آماده كردن باغی رویایی و بنا به سلیقه عروس و داماد كاملا اختصاصی و یا به همراه دیگر عروس و دامادها، تهیه سی دی 3 بعدی و بیش از 200 عكس اسپرت و فانتزی از عروس و داماد به انتخاب زوجین در كیش، كویر مرنجاب، رامسر، جاده توریستی اسالم، خلخال و ...

 به همراه هدیه رایگان اسكان برای یك شب و دو روز در هتل از مزایای عكاسی در این آتلیه است. اما برای استفاده از تمام این مزایا باید 14 میلیون تومان ناقابل به حساب آقای كلهری واریز كنید تا بتوانید عكس‌های منحصر به فرد از مراسم ازدواج خود برای آیندگان به یادگار بگذارید.


ماشین سرنوشت ساز

ماشین عروس یكی از مهمترین ملزومات مراسم عروسی است . این همراه آهنی یكی از اجزای سرنوشت ساز در مراسم عروسی است و رنگ، اندازه، مدل و نحوه گل‌آرایی آن اهمیتی باور نكردنی در این مراسم پیدا می‌كند. گل‌آرایی ماشین عروس در گلفروشی «ز» از قدیمی‌ترین گل فروشی‌های تهران از 700 هزار تومان شروع می‌شود.

به گفته شعبانی، به این دلیل كه نوع گل آرایی، تعداد گل‌ها و سایر تزئیناتی كه روی ماشین عروس قرار می‌گیرد كاملا سلیقه‌ای است، نهایتی برای قیمت ماشین عروس در این گلفروشی در نظر گرفته نشده است اما گران‌ترین ماشین عروسی كه در این گلفروشی تا كنون گل آرایی شده است.

 در روز میلاد حضرت زهرا(س) بوده كه 3 میلیون و 350 هزار تومان هزینه گل‌ها، 500 هزار تومان هزینه مخلفات گل آرایی شامل چسب، سبزه، روبان و ساتن و ... بوده است و دستمزد دو نفر از گل آراها نیز كه از ساعت 8 صبح تا 14 ماشین «پورشه باكستر» را طراحی و گل آرایی كرده اند هر كدام نفری 450 هزار تومان شده است با این حساب آقای داماد برای ماشین عروس مبلغ 4 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت كرده است.


ویدیو مرتبط :
گرانترین پیکان تاریخ، بالای 500 میلیون تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

500 هزار تا 5 میلیون تومان هزینه خالکوبی فوتبالیست ها!



اخبار,اخبار ورزشی,خالکوبی فوتبالیست ها

فوتبالیست‌هایی که به اصطلاح خالکوبی‌باز هستند به این مسئله معتاد می‌شوند و انگار اگر خالکوبی نداشته باشند یک چیزی کم دارند..

خالکوبی سوژه‌ای است که هر از چند گاهی روی بورس می افتد. فوتبالیست‌ها روز به روز علاقه‌شان به خالکوبی بیشتر می‌شود. شاید به خاطر جذابیت‌های پنهانی که برای آن‌ها دارد و شاید به خاطر آن که بیشتر دیده شوند.

به هر حال بازی‌های لیگ از تلویزیون پخش می‌شود و فوتبالیست‌ها می‌توانند از این طریق خالکوبی‌های خود را به رخ بکشند. در محل تمرین، فیزیوتراپی‌ها و جاهای دیگر هم که خالکوبی‌ها نمایان‌تر می‌شود.

یک فوتبالیست سرشناس که نمی‌خواست نامش فاش شود در این ارتباط گفت: «خالکوبی‌های من پیدا نیست و مشکل خاصی هم ندارد. کسانی هستند که 10 برابر من خالکوبی می‌کنند اما کسی کاری به آن‌ها ندارد.»

فصل گذشته یکی از مدافعان استقلال عکس یک سوسمار بزرگ را پشت پای چپش خالکوبی کرده بود و به همه نشان می‌داد. جالب این‌که این موضوع تبدیل به یکی از سوژه‌های اصلی تمرین استقلال شده بود و بازیکنان هر روز با دیدن او می‌پرسیدند سوسمارت خوبه؟!

در یک مورد دیگر بازیکن پرسپولیس 7، 8 نقطه از بدنش را خالکوبی کرده بود.

وقتی با یکی از مربیان صحبت می‌کنیم که چرا شما جلوی یکسری مسائل حاشیه‌ای شاگردانتان را نمی‌گیرید، گفت: «من سرمربی تیم هستم و باید مسائل فنی را حل و فصل کنم نه مسائل حاشیه‌ای را. به هر حال فدراسیون کمیته اخلاق، انضباطی و... دارد. باشگاه هم کمیته فرهنگی، مدیرعامل و... دارد. کار من استپ، سانتر، تاکتیک و... است نه مبارزه با سوسمارها و پلنگ‌های خالکوبی شده روی بدن بازیکنان.»

شاید رکورددار خالکوبی در ایران اشکان دژاگه باشد که کل دست‌ها و پشت گردنش خالکوبی دارد اما فوتبالیست‌های دیگری هم هستند که خالکوبی‌هایشان معروف است از جمله فروزان، برهانی، بنگر، فخرالدینی، عمران‌زاده و...

طبق شنیده‌های موثق ما خالکوبی فوتبالیست‌ها حدود 500 هزار تا 5 میلیون تومان آب می‌خورد که البته آن‌ها مشکل خاصی برای پرداخت آن ندارند.

یکی از بازیکنان سرشناس شهرستانی که عکس یک دختربچه را روی بازوهایش خالکوبی کرده، گفت: «این خالکوبی برای من چیزی حدود 1.5 میلیون آب خورد و البته دائمی هم نیست!»

همانطور که می‌دانید خالکوبی‌ها یا دائمی هستند که خیلی سخت پاک می‌شود و یا تتوی موقت است که راحت‌تر محو خواهند شد.

چندی قبل تمام کسانی که به یک کلینیک پزشکی مرتبط با یکی از باشگاه‌ها رفته بودند تا دست و پای خود را درمان کنند ناگهان چهره فوتبالیستی را دیدند که تقریبا 80 درصد بدنش خالکوبی شده بود؛ از کمر و سینه گرفته تا هر 2 پایش، دست‌ها و بازوها. جالب این‌که تمام خانم‌های حاضر در کلینیک هم خالکوبی‌های آقای فوتبالیست را می‌دیدند و او هم حسابی کیف می‌کرد

فوتبالیست‌هایی که به اصطلاح خالکوبی‌باز هستند به این مسئله معتاد می‌شوند و انگار اگر خالکوبی نداشته باشند یک چیزی کم دارند. یکی از آن‌ها که بازیکن معمولی یک تیم سرشناس است طی 2 سال گذشته 5 بار خالکوبی‌اش را عوض کرده و کلا آدم تنوع‌طلبی است.

یکی از همبازیانش هر روز که او را می‌بینند، به او می گوید: «خالکوبی جدید چی داری؟!» این بازیکن در همین 2 سال چیزی حدود 6، 7 میلیون خرج خالکوبی کرده که خودش می‌گوید: «فدای سرم، پول یک پراید مدل 83 هم نمی‌شود!»

اخبار ورزشی - جام نیوز