اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه ایجاد هر تخت بیمارستان چقدر است؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,هزینه ایجاد هر تخت بیمارستان

 

اخبار اقتصادی  - یک میلیارد تومان، هزینه ایجاد هر تخت بیمارستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای ایجاد هر تخت بیمارستان یک میلیارد تومان اعتبار لازم است که برای احداث یک بیمارستان 32 تختخوابی بیش از 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، عباسعلی جوادی در مراسم افتتاح شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوئین میان دشت، اظهار کرد: افتتاح یک شبکه مسؤلیت‌های زیادی برای دانشگاه علوم پزشکی ایجاد می‌کند.

وی گفت: اگر الان کلنگی برای احداث بیمارستان در این شهرستان زده شود، بهره‌برداری از آن حداقل تا 10 سال طول خواهد کشید و به همین جهت ساختمان فعلی دانشگاه پیام نور در حال حاضر مکان خوبی برای استقرار بیمارستان در این شهرستان است.

جوادی تصریح کرد: حقوق 26 هزار کارمند دانشگاه هر ماه 32 میلیارد تومان است و این در حالی است که دولت تنها 27 میلیارد تومان آن را پرداخت می‌کند و دانشگاه هر ماه با 5 میلیارد تومان کمبود بودجه مواجه می‌شود.

وی با اشاره به 2 برابر شدن تعرفه‌های بخش دولتی برای سال آینده گفت: در حقیقت پول این افزایش تعرفه را بیمه خواهد داد ولی درآمد حاصل از آن متعلق به بیمارستان خواهد بود که این امر سبب گسترش بیشتر خدمات بهداشتی در استان خواهد شد.

امیر هادی، سرپرست فرمانداری شهرستان بوئین میان دشت نیز گفت: استقرار سریع بیمارستان از نیازهای مهم شهرستان است و استقرار بیمارستان در مکان فعلی دانشگاه پیام نور بوئین میاندشت امکان پذیر است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
طنز هزینه بیمارستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه روزانه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه چقدر است؟



منطقه پرواز ممنوع در سوریه,اخبارسوریه

هزینه روزانه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه چقدر است؟

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مربوط به بررسی احتمال برقراری منطقه پرواز ممنوع در مرز سوریه و اردن هزینه این کار را برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وال استریت ژورنال برقراری یک منطقه پرواز ممنوع بسیار محدود در فاصله 25 مایلی در مرز سوریه و اردن روزانه دست کم 50 میلون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

این روزنامه خبر داده است در پی موافقت باراک اوباما با ارسال تجهیزات نظامی برای شورشیان مسلح سوریه به احتمال زیاد یک منطقه پرواز ممنوع به شعاع 25 مایل در مرز سوریه با اردن ایجاد خواهد شد.

آمریکایی ها چند روز پیش رسما اعلام کردند که برایشان مسجل شده است عده ای از طرفداران بشار اسد در سوریه در اندازه محدودی از گاز شیمیایی سارین استفاده کرده اند. با وجود اینکه حتی این گزارش نیز افزوده است شواهد بیشتری برای قطعی خواندن این ادعا مورد نیاز است، برخی از جنگ طلبان آمریکا دولت اوباما را موظف به نشان دادن واکنش می دانند.

باراک اوباما سال گذشته اعلام کرده بود اگر در سوریه از سلاح های شیمایی استفاده شود آنگاه رویکرد خود به مسئله سوریه را تغییر خواهد داد. او استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را خط قرمز آمریکا اعلام کرده بود.

در گزارش وال استریت ژورنال امده است که موافقت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با ارسال تجهیزات برای شورشیان و مخالفان مسلح بشار اسد می تواند همین تغییر سیاست اوباما در قبال سوریه باشد چه اینکه محرز است که آمریکا قصد دخالت مستقیم در جنگ سوریه را ندارد.

اما از سوی دیگر طراحان نقشه برقراری منطقه پرواز ممنوع بر این باورند که بدون ایجاد این منطقه ولو به صورت محدود نمی توان این تجهیزات را در اختیار شورشیان قرار داده و آنها را برای استفاده از آنها آموزش داد.

بر طبق این طرح قرار است شورشیان سوریه در مرز اردن برای استفاده از تجیهزات جنگی جدیدی که قرار است از سوی آمریکا در اختیار آنها قرار گیرد آموزش های لازم را ببینند. طراحان نظامی آمریکایی که به دنبال برقراری منطقه پرواز ممنوع هستند معتقدند بدون وجود این منطقه، این گروه ها توسط جنگنده های سوری هدف گرفته شده و صدمه خواهند دید.

از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر استقرار قریب الوقوع موشک های پاتریوت آمریکایی و اف شانزده های این کشور در مرز اردن با سوریه منتشر شده است.

وظیفه اف-16ها و موشک های پاتریوت تضمین اجرایی شدن منطقه پرواز ممنوع و دور نگه داشتن جنگنده های سوری از منطقه ای خواهد بود که برای آموزش و تجهیز شورشیان سوری در نظر گرفته شده است.

با این همه اجرایی کردن منطقه پرواز ممنوع به این سادگی نیست. یکی از موانع برقرار کردن این منطقه هزینه بسیار بالای آن است. هزینه یک روز ایجاد منطقه پرواز ممنوع 50 میلیون دلار است و با توجه به مقاومتی که ارتش سوریه از خود نشان داده و فروپاشی آن به این سادگی میسر نیست هیچ دورنمای مشخصی برای برآورد و محاسبه تعداد روزهایی که این منطقه پرواز ممنوع قرار است برقرار باشد در دست نیست.

موضوع دیگر بی تاثیر بودن این منطقه محدود پرواز ممنوع است. از نظر برخی از کارشناسان نظامی منطقه پرواز ممنوع به شعاع 25 مایل کارگشا نیست و ممکن است سوریه در صورتی که مسکو موشک های اس-300 را در اختیارش قرار دهد بتواند به سیستم پدافند موشکی و اف-شانزده های آمریکایی که برای ضمانت از منطقه پرواز ممنوع به کار گرفته شده صدمه ای جدی وارد کند.

این عده معتقدند که منطقه پرواز ممنوع تنها زمانی می تواند کار ساز باشد که کل سوریه را شامل شود اما وقتی هزینه روزانه یک منطقه 25 مایلی بالغ بر 50 میلیون دلار باشد تصور هزینه برقراری این منطقه برای کل سوریه می تواند هرکسی را از این کار منصرف کند./خبرآنلاین