اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه اقدامات مجلس چند تومان است؟


دولت در لایحه بودجه امسال در اقدامی جدید که گامی ابتدایی برای تحقق بودجه عملیاتی محسوب می‌شود، هزینه تمام‌شده اقدامات هر یک از دستگاه‌ها را محاسبه و برآورد کرده است.

روزنامه خراسان: دولت در لایحه بودجه امسال در اقدامی جدید که گامی ابتدایی برای تحقق بودجه عملیاتی محسوب می‌شود، هزینه تمام‌شده اقدامات هر یک از دستگاه‌ها را محاسبه و برآورد کرده است.

بر اساس پیوست شماره 4 لایحه بودجه، اعتبارات هزینه‌ای (بودجه جاری) و تملک دارایی‌های سرمایه‌ ای (بودجه عمرانی) هر دستگاه برحسب برنامه و فعالیت مشخص شده است.

به عنوان مثال کل بودجه پیش‌بینی شده برای مجلس 480 میلیارد تومان است که بر اساس فعالیت بخش‌های مختلف به تفکیک شرح وظایف مجلس ریز شده است.

به این ترتیب 300 میلیارد تومان از بودجه سال آینده مجلس بابت اعتبارات هزینه‌ای (بودجه جاری) و 180 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی مجلس و نهادهای مربوط به آن پیش بینی شده است.

بر اساس این جدول، هزینه تمام‌شده هر یک از فعالیت‌های مجلس به این ترتیب محاسبه شده است که هر تحقیق و تفحص 125 میلیون تومان، بررسی صلاحیت هر یک از وزرا یک میلیارد تومان، نظارت بر تعهدات بین‌المللی 266 میلیارد تومان، شرح و تفسیر هر یک از قوانین عادی 3.5 میلیارد تومان، تدوین، بررسی و تصویب هر طرح از سوی نمایندگان 4.5 میلیارد تومان و بررسی و تصویب هر لایحه 6.7 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

همان طور که گفته شد، موارد فوق هزینه محاسبه شده برای هر واحد است به این ترتیب که هزینه هر مورد تحقیق و تفحص 125 میلیون تومان برآورد شده است. با این حال در پیوست مورد نظر تعداد هر فعالیت پیش‌بینی و کل هزینه هر فعالیت مجلس نیز محاسبه شده است که بر اساس آن با پیش‌بینی انجام 40 مورد تحقیق و تفحص، هزینه کل تحقیق و تفحص‌های مجلس در سال آینده 5 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. همچنین با پیش‌بینی 3 مورد بررسی صلاحیت وزیران، مجموع بودجه بررسی صلاحیت وزیران در سال آینده 3 میلیارد تومان است.

همچنین با پیش‌بینی بررسی و تصویب 24 طرح و 16 لایحه، مجموع بودجه پیش‌بینی شده برای بررسی طرح‌ها و لوایح مجلس 214 میلیارد تومان است.

بر اساس جدول مورد اشاره، مجموع بودجه 480 میلیارد تومانی مجلس شامل 12 میلیارد تومان بودجه برای فعالیت‌های نظارتی، 278 میلیارد تومان برای فعالیت‌های قانونگذاری، 180 میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان‌ها و خرید تجهیزات و 10 میلیارد تومان برای توسعه فناوری اطلاعات در نهاد قانونگذاری کشور است.


ویدیو مرتبط :
مرگ هر نفر، 2 میلیارد تومان هزینه ایجاد میکند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انصار حزب‌الله: معابر را از لوث وجود مظاهر فسق پیراسته می‌كنیم، هزینه آن را به جان خریده‌ایم!! / واکنش تند عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به اقدامات انصار حزب‌الله



اخبار,اخبارسیاسی,ستاد اجرائی انصار حزب‌الله

 
اخبار سیاسی -  ستاد اجرائی انصار حزب‌الله:
معابر را از لوث وجود مظاهر فسق پیراسته می‌كنیم/هزینه آن را به جان خریده‌ایم

آغاز مرحله دوم عضوگیری انصار حزب‌الله/نیاز به كسب اجازه از كسی نداریم/معاندان به زودی انگشت به دهان خواهند شد.

حزب الله مأمور معذور نیست كه برپا شدن گرد و خاك مغلطه احیاناً او را منفعل و یا از صحنه به در کند/گروههای امر به معروف وناهی از منكر سیار نه ضابط قضائی هستند و نه مامور به بگیر و ببند كه نیاز به كسب اجازه از كسی داشته باشند...

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری انصارحزب الله،برادران داوطلب شعار «یاحسین» و خواهران متقاضی شعار «یا زینب» را به شماره ۳۰۰۰۵۶۹۲ پیامك نمایند.

هراس در دل و دستپاچه!
۱- جهت اطلاع «طیف مشخص» وجریانهای برانداز:گروههای سیار امربه معروف و نهی از منكر انصار حزب الله از روز یكم تیر ماه كار خود را نه تنها در تهران بلكه در كل كشور آغاز كرده اند كه برای خنثی سازی توطئه منافقان گزارش آن رسانه ای نمی شود- لذا پروپاگاندای رسانه ای فعلی در حالی است كه رسانه های ذینفع هنوز حتی بخش كوچكی از گستردگی كار را هم ندیده اند و انشاالله به زودی متحیر خواهند شد.

كجای قانون؟!
۲- به دور از هرگونه پیچیدگی و فلسفه بافی به سبك مغلطه گران بی‌منطق یاد شده این سوال مطرح است كه كجای قانون امربه معروف و نهی از منكر نیاز به اخذ مجوز داشته است؟! حال با عطف به این سوال معلوم الجواب، سوال دومی به این شرح مطرح است كه كجای قانون آمده كه اگر این فریضه الهی به صورت دستجمعی و سواره انجام شود غیر قانونی است؟

نه ضابط؛ نه مامور
۳- گروههای امر به معروف وناهی از منكر سیار نه ضابط قضائی هستند و نه مامور به بگیر و ببند كه نیاز به كسب اجازه از كسی داشته باشند.آنان جمعی دغدغه مند هستند كه در این وانفسای لجام گسیختگی فساد و فحشا در معابر برای اقامه فریضه واجب الهی قیام كرده اند و هزینه آن را نیز به جان خریده اند كه تاریخ همین چند ساله شاهد محكمی بر مظلومیت و صلابت آمران به معروف و ناهیان از منكر است.

حزب‌الله همیشه در میدان
۴- حزب الله مأمور معذور نیست كه برپا شدن گرد و خاك مغلطه احیاناً او را منفعل و یا از صحنه به در کند. در راستای بند ۷ به اطلاع مغلطه گران خیالباف می رساند كه روز ۲۱ تیر ماه كه خار تجمع حزب الله در اعتراض به عملكرد رسانه ملی به چشم دشمنان فرو رفت، تنها به شعار دادن نگذشت.مطلع باشید كه یكی از كارویژه های انصار از آن روز تا كنون جذب داوطلب برای فعالیت در گروههای سیار امر به معروف و نهی از منكر بود تا به اذن و فضل الهی عمل به این فریضه را وسعت بخشیده و معابر را از لوث وجود مظاهر فسق پیراسته كنیم.

«یاحسین» و «یا زینب»
۶- بدینوسیله مجددا به اطلاع خواهران و برادران می رساند: از آنجا كار سازماندهی افراد ثبت نامی در مرحله اول به پایان رسیده است، ستاد اجرایی انصار حزب الله مجددا به منظور تكمیل و گسترش گروههای سیار امر به معروف و نهی از منكر زبانی كه زیر نظر این موسسه سازماندهی می شوند عضو می پذیرد. براین اساس برادران داوطلب شعار «یاحسین» و خواهران متقاضی شعار «یا زینب» را به شماره ۳۰۰۰۵۶۹۲ پیامك نمایند.

خداوند تعالی مددکار همه باشد
ستاد اجرائی انصار حزب‌الله

 

                             .......................................................

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس :
گسیل انصار حزب الله به خیابان‌ها تحریک‌آمیز است

نمی‌توانیم ادعا کنیم که مطیع رهبری هستیم اما اقدامی بدون مجوز قانونی انجام دهیم/اینکه عده‌ای به بهانه امر به معروف و نهی از منکر بخواهند دست به یک سری عقده گشایی بزنند و یا اینکه انتقام‌های شخصی را در قالب چنین مجموعه‌هایی اعمال کنند که در این صورت سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گسیل ۴ هزار نیرو در قالب گشت‌های ارشادی به خیابان‌ها برای مبارزه با بدحجابی از سوی انصار حزب الله را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرد که در صورت به اجرا درآمدن آثار سوئی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌و‌گو با  ایلنا با بیان اینکه این اقدام به هیچ وجه قابل دفاع و توجیه نیست، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون حرف اول را می‌زند لذا چنین اقدامی ولو به انگیزه امر به معروف و نهی از منکر باشد، خود  می‌تواند نوعی قانون شکنی محسوب شود.

وی افزود: هر فردی که بخواهد در جامعه دست به حرکت یا اقدامی بزند، باید در چارچوب قانون عمل کند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر بنا باشد هر کسی بدون مجوز قانونی بخواهد اقدام خودسرانه‌ای انجام دهد این اقدام فضای مناسبی را فراهم می‌کند برای اینکه عده‌ای به بهانه امر به معروف و نهی از منکر بخواهند دست به یک سری عقده گشایی بزنند و یا اینکه انتقام‌های شخصی را در قالب چنین مجموعه‌هایی اعمال کنند که در این صورت سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

اسفنانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر فصل الخطاب بودن قانون، گفت: ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که مطیع رهبری هستیم اما اقدامی بدون مجوز قانونی انجام دهیم لذا اگر قرار است چنین کاری انجام شود تنها باید با مجوز قانونی صورت گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نقص قانونی نداریم، خاطر نشان کرد: طرح مصوب حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کمیسیون مشترک قضایی و فرهنگی در حال بازنگری نهایی است، بنابراین دیگر چنین کاری موجه و مقبول نیست.

وی در واکنش به اینکه انصار حزب الله اعلام کرده است در تذکرات خود از حد تذکر کلامی فرا‌تر نخواهند رفت نیز گفت: هیچ ضرورتی ندارد که تذکر لسانی در قالب هیئت و یک مجموعه از پیش سازماندهی شده صورت گیرد چرا که تذکر لسانی می‌تواند در حالت عادی بدون اینکه برنامه ریزی خاصی به این صورت برای آن چیده شود صورت بگیرد اما خود این حرکت تحریک آمیز است و آثار سویی در جامعه به دنبال خواهد داشت.


  اخبار سیاسی - ایلنا