اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هزینه‌ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که دونالد ترامپ میلیاردر نیویورکی و نامزد نهایی احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در ماه گذشته میلادی (آوریل) هفت و نیم میلیون دلار به ستاد انتخاباتی خود قرض داده است.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که دونالد ترامپ میلیاردر نیویورکی و نامزد نهایی احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در ماه گذشته میلادی (آوریل) هفت و نیم میلیون دلار به ستاد انتخاباتی خود قرض داده است.

رویترز روز شنبه در این باره نوشت: در ماه آوریل دونالد ترامپ تنها نامزد باقی مانده از حزب جمهوریخواه توانست از طریق اهدا کنندگان یک میلیون و 700میلیون دلار پول جمع آوری کند و در همین ماه نیز مبلغ هفت و نیم میلیون دلار به ستاد انتخاباتی خود قرض داد.

بنا بر اسناد 'کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا' موسوم به (FEC) که روز گذشته (جمعه) انتشار یافت؛ ترامپ در مجموع و تا پایان ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) مبلغ 43 میلیون و 500هزار دلار به ستاد انتخاباتی خود قرض داده است.

رویترز افزود: ترامپ درحالی نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری هشتم ماه نوامبر (آبان ماه) دارد که به تازگی تلاش هایی برای افزایش جمع آوری پول آغاز کرده است.

این درحالی است که دو نامزد دمکرات در جمع آوری پول جهت کارزار انتخاباتی خود عملکردی به مراتب بهتر از ترامپ داشته اند.

بنابراین گزارش هیلاری کلینتون نامزد پیشرو از حزب دمکرات در ماه آوریل 26 میلیون و 400هزار دلار به ستاد انتخاباتی خود پول تزریق کرده است که این مبلغ شامل تلاش های مشترک جمع آوری پول توسط حزب دمکرات نیز می شود.

برنی سندرز رقیب هم حزبی کلینتون نیز در ماه آوریل 26میلیون و 900هزار دلار پول برای مبارزات انتخاباتی خود جمع آوری کرده است.

این درحالی است که ترامپ هردو نامزد دمکرات را در زمینه جمع آوری پول مورد انتقاد قرار داده است.

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت: با این وجود ترامپ اکنون دست به کاهش هزینه ها زده است، ترامپ در ماه آوریل 9 میلیون و 400هزار دلار برای کارزار انتخاباتی خود هزینه کرد، این در حالی است که در ماه پیش از آن (ماه مارس) این هزینه 13میلیون و 800 هزار دلار بود.

بنابر اسناد FEC ترامپ در ماه آوریل دومیلیون و 600هزار دلار برای تبلیغات هزینه کرد که در مقایسه با هزینه تبلیغاتی شش میلیون و 300هزار دلاری وی در ماه مارس، این هزینه تقریبا به نصف کاهش یافته است.

رویترز افزود: سندرز نیز مبلغ 17 میلیون و 300هزار دلار و هیلاری کلینتون 9 میلیون و 300هزار دلار در ماه آوریل هزینه تبلیغات داده اند.

هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات تاکنون در انتخابات مقدماتی درون حزبی در 27 ایالت پیروز شده و با کسب دوهزار و 277 آرا نمایندگان (Delegates) از رقیب هم حزبی خود 'برنی سندرز' پیشتاز است.

در اردوگاه جمهوریخواهان نیز دونالد ترامپ پس از کناره گیری 'تدکروز' سناتور ایالت تگزاس و 'جان کیسیک' فرماندار ایالت 'اوهایو' از ادامه رقابت ها، تنها نامزد باقیمانده این حزب در رقابت های درون حزبی به شمار می رود.

ترامپ تاکنون توانسته است در 33 ایالت و قلمرو آمریکا پیروز شود و هزار و 98 آرا نمایندگان را به دست آورد.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 18 آبان ماه برابر با هشتم نوامبر برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
مکانیزم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قصد درگیری با هیچ کشوری را ندارد



دولت آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قصد درگیری با هیچ کشوری را ندارد

اسرائیل «کروز» ندارد

صدای روسیه: «ارتش اسرائیل از بسیاری از تجهیزات استراتژیک و عملیاتی همچون سامانه "کروز" بی بهره است. به همین خاطر روی کمک ایالات متحده حساب کرده است.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

"الکساندر خرامچیدین" رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی و نظامی روسیه، در تفسیر هشدار اخیر سردار "حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران مبنی بر پاسخ قاطع ایران به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی، به "صدای روسیه" (RUVR) گفت: «فرماندهان ارشد ایران همواره از موضع اقتدار سخن می گویند.»

خرامچیدین ادامه داد: «اسرائیل همیشه آماده جنگ و حملات نظامی بوده و این در حالی است که ارتش اسرائیل از بسیاری از تجهیزات استراتژیک و عملیاتی همچون سامانه "کروز" بی بهره است. به همین خاطر روی کمک ایالات متحده حساب کرده است.»

وی افزود: «اما دولت آمریکا در آستانه انتخابات جدید ریاست جمهوری قصد درگیری با هیچ کشوری را ندارد و باراک اوباما در پایان دور اول ریاست جمهوری اش چنین ریسکی نخواهد کرد.»/جام نیوز