اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هر منطقه ایران یک پادشاه قاچاق دارد!


علی شمس اردکانی، بنیان‌گذار منطقه آزاد قشم و نخستین مدیر عامل آن، در گفت‎وگو با «شرق» با افشای زمین‎خواری در این جزیره، می‎گوید: «حرص زمین‌خواری سازمانی دولتی در سواحل و جزایر بسیار زیاد است. به این خاطر پیشنهاد من به دولت تدبیر و امید این است که تصرف اراضی را از طریق سازمان‌های دولتی از هر نوع ممنوع کنند تا اگر دولت‎ها می‌خواهند در این زمینه کاربری داشته باشند، اراضی را از بخش خصوصی بخرند».

شرق: علی شمس اردکانی، بنیان‌گذار منطقه آزاد قشم و نخستین مدیر عامل آن، در گفت‎وگویی با افشای زمین‎خواری در این جزیره، می‎گوید: «حرص زمین‌خواری سازمانی دولتی در سواحل و جزایر بسیار زیاد است. به این خاطر پیشنهاد من به دولت تدبیر و امید این است که تصرف اراضی را از طریق سازمان‌های دولتی از هر نوع ممنوع کنند تا اگر دولت‎ها می‌خواهند در این زمینه کاربری داشته باشند، اراضی را از بخش خصوصی بخرند».

او در این گفت‎وگوی تفصیلی به جزئیات این زمین‎خواری‎ها می‎پردازد. «زمانی که بزرگراه ساحلی در این منطقه ساخته شد اراضی بین بزرگراه و دریا را بیخود تصاحب کردند که به گمانم چهار تا پنج میلیون متر مربع مساحت این زمین است؛ البته ما شکایت کرده‌ایم و این قرارداد باطل است و به نظرم قاضی دستور ابطال آن را صادر خواهد کرد... ».

شمس اردکانی که چهره شناخته‎شده‎ای در حوزه انرژی است، دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه ایلینوی آمریکا در رشته انرژی و اقتصاد بین‌المللی دریافت کرده. به گفته او، قاچاق یک حرفه ملی شده است و فقط متعلق به مناطق آزاد نیست... . تخمین زده می‌شود که سالانه حدود ١٥ ‎میلیارد دلار سوخت قاچاق می‌شود. ٢٠ میلیارد دلار هم کالا قاچاق می‌شود. پس سه‌چهارم پول قاچاق کالا مربوط به سوخت است و هر منطقه ایران هم یک پادشاه قاچاقچی دارد. از طرفی این فعال اقتصادی معتقد است اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها درگیر شارلاتانیسم شد و به‌این‌ترتیب به ازای هر لیتر سوخت مصرفی، یک دلار فقیرتر شده‌ایم.


ویدیو مرتبط :
قاچاق سنگ افغان ب ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پادشاه اردن: نفوذ ایران در منطقه باید بخشی از مذاکرات باشد



اخبار,اخبارسیاست خارجی,پادشاه اردن

پادشاه اردن در مصاحبه‌ای با یک رسانه آمریکایی با متهم کردن ایران به تلاش برای توسعه‌طلبی در خاورمیانه خواستار گنجانده شدن این ادعا در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ شد.

به گزارش فارس، «ملک عبدالله دوم» پادشاه کشور اردن که کشورش با حمایت‌های آشکار از تروریست‌های سوریه نقش مهمی در شکل‌گیری گروه تروریستی داعش و ایجاد ناآرامی در سوریه بازی کرده بامداد روز سه‌شنبه ایران را به سیاست‌های توسعه‌طلبانه متهم کرد.

وی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز با بیان اینکه ایران در حال گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه است خواستار گنجانده شدن این ادعاها در رایزنی‌های هسته‌ای جاری بین ایران و گروه 1+5 شد.

پادشاه اردن در حالی این اظهارات را مطرح کرد که مقامات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ که طرف مذاکره با ایران هستند بارها اعلام کرده‌اند این گفت‌وگوها محدود به مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای هستند.

ملک‌عبدالله دوم در این مصاحبه همچنین گفت حملات هوایی اردن در داخل سوریه و عراق بعد از سوزانده شدن خلبان این کشور به دست گروه تروریستی داعش تشدید شده است.

نیروهای گروه تروریستی داعش بهمن‌ماه سال گذشته با انتشار ویدئویی مدعی شدند «معاذ الکساسبه»، خلبان اردنی را زنده سوزانده‌اند.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  فارس