اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هر آنچه که درباره کنکور 92 باید بدانید



کنکور 92,آزمون سراسری سال 92,نتایج آزمون سراسری سال 92,کارت آزمون سراسری سال 92

هر آنچه که درباره کنکور 92 باید بدانید

نتایج کنکور 92 - مشاور عالی سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 92، تصریح کرد: نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در هفته دوم مردادماه 92 بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سال 92 در روزهای ششم، هفتم و هشتم تیرماه، گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از دوم تیر ماه توزیع می‌شود.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توزیع کارت ورود به جلسه کنکور 92 از روز یکشنبه دوم تیرماه، اظهارکرد: داوطلبان می‌توانند تا روز چهارشنبه پنجم تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 86 هزار و 613 داوطلب در این دوره از آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، اظهارکرد: از این تعداد 645 هزار و 711 داوطلب زن و 440 هزار و 902 داوطلب مرد شرکت کرده‌اند، که این آمار نشان می‌دهد تعداد داوطلبان ثبت‌نامی نسبت به سال گذشته، 20 هزار و 339 نفر افزایش یافته است.

نحوه اعلام شرکت در گزینش دانشگاه آزاد

وی با بیان اینکه برای داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند، دو و سه کارت جداگانه صادر می‌شود، تاکیدکرد: داوطلبان علاقمند به شرکت در گزینش کد رشته محل‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد باید در مرحله توزیع کارت و بر اساس دستورالعمل مربوطه علاقمندی خود را به شرکت در گزینش کد رشته محل‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد.

تقویم زمانبندی کنکور 92

مشاور عالی سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 92، تصریح کرد: نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در هفته دوم مردادماه 92 بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز در هفته سوم مردادماه، گفت:‌ داوطلبان می‌توانند در زمان اعلام شده نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از میان کد رشته‌ محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز اقدام کنند و آنها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی وارد کنند.

توکلی افزود:‌ آن دسته از داوطلبان علاقمند به شرکت در گزینش کد رشته محل‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید کد رشته‌ محل‌های انتخابی دانشگاه آزاد را نیز در همان فرم انتخاب رشته وارد کنند، به عبارت دیگر برای انتخاب رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد فرم جداگانه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود.

وی درباره اعلام فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی، گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، بین‌المللی و مجازی دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان آزمون سراسری 92 در نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 92 به همراه برنامه زمانی مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش در نیمه اول مهرماه منتشر خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه کارنامه نتایج گزینش نهایی انتخاب رشته‌کنندگان در نیمه اول مهرماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، اظهارکرد: در نهایت فهرست اسامی قبول شدگان نهایی رشته‌های نیمه متمرکز در اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه 92 منتشر می‌شود./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
این فیلم مسیر آینده شماست،کنکور را آسان بدانید با ما ۳

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح سنجش برای کنکور دکتری 92/ احتمال برگزاری زودهنگام آزمون



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طرح سنجش برای کنکور دکتری 92/ احتمال برگزاری زودهنگام آزمون

سرپرست سازمان سنجش با اشاره به امکان بازبینی آیین نامه پذیرش دانشجوی دکتری گفت: پیشنهاد سازمان سنجش این است که با توجه به تخصصی شدن آزمون دکتری، آزمون سال 92 در سال 91 برگزار شود تا دانشگاه ها فرصت بیشتری برای انجام مصاحبه داشته باشند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اینکه در آیین نامه گفته شده بود آزمون دکتری دوبار در سال برگزار شود، زمانی قابل اعمال بود که این آزمون به صورت عمومی انجام می شد.

وی افزود: پیش از این آزمون نیمه متمرکز دکتری که برای اولین بار در سال 90 برگزار شد، آزمون GRE یا عمومی بود اما در حال حاضر آزمون به صورت اختصاصی طراحی می شود. در حال حاضر 130 رشته در کارشناسی ارشد وجود دارد اما 285 رشته تخصصی در دکتری داریم که همین موضوع حجم آن را بیشتر می کند.

خدایی اظهار داشت: اکنون مشکل اجرایی در آزمون دکتری این است که به دلیل اینکه آزمون در فروردین برگزار می شود، زمان مصاحبه با زمان تعطیلی دانشگاهها همزمان است.

وی گفت: ممکن است سازمان سنجش پیشنهاد دهد که آزمون دکتری سال 92 در سال 91 برگزار شود تا دانشگاهها برای مصاحبه های با کیفیت بهتر فرصت داشته باشند.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آیین نامه آزمون دکتری هم با توجه به این تغییرات مورد بازبینی قرار می گیرد. چرا که از نظر اجرایی با توجه به اینکه آزمون تخصصی شده و 1500 درس داریم، ظرفیت اجرایی آن بسیار سخت است که تجدیدنظر آیین نامه هم می تواند کمک کند.

به گزارش مهر، آیین نامه آزمون‌های نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری در 8 ماده و 6 تبصره تنظیم و در تاریخ 8/8/89 به تصویب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید و از آن تاریخ ابلاغ شد. در ماده 8 آیین نامه تاکید شده است که این آیین نامه به صورت آزمایشی دو سال اجرا خواهد شد و مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت.