اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هر آنچه در 90 جنجالی گذشت


قلعه نویی که روی خط آمده بود تا درباره برنامه ریزی لیگ صحبت کند چند بار به فردوسی پور گفت ساکت شود تا بتواند حرف بزند!

 تابناک:   برنامه 90 شب گذشته مانند همیشه دیدنی بود؛ ابراهیم میرزا بیگی کارشناس داوری مهمان حضوری برنامه بود . فردوسی‌پور برنامه نود را با پرسش نظرسنجی مربوط به این که آیا اراده کافی برای مبارزه با ناپاکی فوتبال وجود دارد یا خیر ؟ آغاز کرد .

برنامه شب گذشته پیرامون نتایج لیگ آسیا و ، بازی تدارکاتی با موریتانی و بحث تبانی و حواشی لیگ برتر بود . در ضمن مجری برنامه نود گفت به زندان انداختن دلالان می تواند فوتبال ایران را پاک کند.

ابراهیم میرزا بیگی کارشناس داوری: گل دوم سایپا آفساید بود

ابراهیم میرزا بیگی کارشناس داوری اعتقاد داشت گل دوم سایپا بر خلاف اطهار نظر گزارشگر بازی در موقعیت آفساید به ثمر رسید . وی همچنین معتقد بود که قبل از به ثمر رسیدن گل استقلال روی طالب لو خطایی صورت نگرفت ولی ضربه کرنر اشتباه بود ، همان کرنر اشتباه موجب زدن گل تساوی استقلال شد .

حکمت مدیر عامل نفت اولین مهمان تلفنی 90: دلال پرسپولیسی نبود !
 
پس ازحاشیه های به وجود آمده در مورد فونیکه سی و اینکه یک نفر از طرف باشگاه پرسپولیس با این بازیکن خارجی وارد مذاکره شده است تا او را به پایتخت بیاورد امشب حکمت مدیر عامل تیم نفت روی خط برنامه نود آمد و در این مورد توضیحاتی را ارائه داد:«ما اشتباه کرده بودیم.سلطانیان از طرف پرسپولیسی ها با فونیکه سی وارد مذاکره نشده بوده و دلال یک تیم خارجی است.من می دانستم تیمی که سردار رویانیان آن را اداره می کند غیر حرفه ای عمل نمی کند.

فونیکه سی دارد با نفت تمرین می کند

او با اشاره به اینکه فونیکه سی از تمرینات تیم قهر کرده بود ادامه داد:«داشتیم راهی تبریز می شدیم که دیدم فونیکه با لباس هایی غیر از لباس باشگاه آمده است.او برای ما شرط گذاشت که اگر در بازی با شهرداری به عنوان بازیکن ثابت به زمین می رود سوار اتوبوس می شود.اما ما زیر بار نرفتیم و با یک مدیریت صحیح قضیه را حل کردیم.خوشبختانه تمام مشکلات حل شده است و فونیکه سی دارد با نفت تمرین می کند.

در ادامه رویانیان مدیر پرسپولیس روی خط آمد

مدیر پرسپولیس دیگر مهمان تلفنی برنامه 90 بود که اظهار داشت : با وینگادا صحبت کردم و قرار شد بدهی او را بدهیم ، در ضمن با آرفی هم رایزنی کردیم و به نتایج مثبتی رسیدیم .

سوال غیر فوتبالی فردوسی پور از رویانیان !

 رویانیان در برنامه نود اعلام کرد که قیمت بنزین طی یک برنامه 5 ساله افزایش پیدا می کند.

عادل فردوسی پور در برنامه دیشب خودش آنجا که داشت مصاحبه تلفنی اش با رویانیان را پایان می داد خطاب به او گفت:«سردار دوستان من که در پشت صحنه هستند(همان علی ها که رامبد جوان و حبیب رضایی می گفتند) یک سوال غیر فوتبالی دارند

آنها می خواهند بدانند که برای بنزین و قیمت آن چه اتفاقی می افتد؟»که رویانیان ابتدا خنده ای کرد و گفت:« ما که سهمیه اردیبهشت را برای مردم ریخته ایم.مجلس تصویب کرده که در یک پروسه 5 ساله برخی از قیمت ها به صورت سبدی واقعی شود.البته در آینده قانون قیمت را تعیین می کند و زمان آن هم معلوم نیست.

بعداز رویانیان ،محمد قاضی مهاجم ذوب آهن مهمان حضوری برنامهئ نود بود و گلهای این بازین به نمایش گذاشته شد و در مورد تیم ملی هم با وی حرف زد .

علی فتح الله‌زاده مدیرعامل استقلال هم آمد

علی فتح الله‌زاده مدیرعامل استقلال با بیان اینکه دست‌هایی پشت پرده است که نمی‌خواهند قهرمان شویم، تمرکزم روی دیدارهای آینده است نه ماندن و رفتن، کار مظلومی در استقلال خوب نه، خیلی خوب است و هر روز یک نفر را به جانشینم می‌کنند به تشریح آخرین وضعیت آبی‌پوشان پرداخت. وی از دست هیئت مدیره استقلال بشدت شاکی بود .

تمرکزم روی دیدارهای آینده است نه ماندن و رفتن

وی از اظهارنظر در خصوص بحث جدایی‌اش از باشگاه استقلال خودداری کرد و گفت: من در این مورد بطور کامل صحبت کرده‌ام و دیگر نیازی نیست در مورد ماندن یا رفتنم از استقلال حرفی بزنم. من بدون توجه به شایعات و حواشی کار خود را دنبال می‌کنم. فعلا تمرکز من روی سه بازی آینده استقلال و دیدار با الریان قطر است، دیدارهایی که باید تمامی آنها را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

 امیر قلعه‌نویی :  آقای فردوسی پور ساکت شو!

سرمربی تیم فوتبال تراكتورسازی دیگر مهمان تلفنی برنامه 90 بود و اعتقاد داشت بازی تیم تراكتورسازی باید همزمان با بازی تیمهای سپاهان و استقلال انجام شود .

سرمربی تیم فوتبال تراكتورسازی دیگر مهمان تلفنی برنامه ۹۰ بود و اعتقاد داشت بازی تیم تراكتورسازی باید همزمان با بازی تیمهای سپاهان و استقلال انجام شود. وی چندین و چند بار با ادبیاتی عجیب صحبت هایی را با فردوسی پور مطرح کرد که موجب تعجب مجری برنامه نود شده بود.
 
فردوسی پور در گفتگوی تلفنی اش با مجید جلالی با لحن قلعه نویی به او گفت آقای جلالی خیلی مردی! و همین جمله باعث ناراحتی قلعه نویی شده بود. وی که روی خط آمده بود تا درباره برنامه ریزی لیگ صحبت کند چند بار به فردوسی پور گفت ساکت شود تا بتواند حرف بزند!

بخش پایانی برنامه به بازیهای لیگ دسته اول اختصاص داشت .


ویدیو مرتبط :
در گذشت پیشکسوت فوتبال در برنامه ورزشی 90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر آنچه در برنامه جنجالی دیشب 90 گذشت(91/09/09)



از کنایه فردوسی‌پور تا درگیری خداداد و دایی !

هر آنچه در برنامه جنجالی دیشب 90 گذشت

برنامه ۹۰ شب گذشته مانند همیشه جالب و محور اصلی آن، پیرامون انتخاب بهترین‌های سال 2012 آسیا و بررسی هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر بود.

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که ایران در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی چه مقامی کسب می کند؟

1- صعود مستقیم 2- پلی اف 3- حذف ، که در پایان حدود 52 درصد به گزینه 2 یعنی رسیدن به پلی آف رای دادند ، 29 درصد گزینه یک را برگزیدند و نزدیک به 19 درصد گزینه 3 را برگزیدند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

برنامه ۹۰ شب گذشته این بار پنج شنبه شب‌ از شبکه ۳ پخش شد. در آغاز برنامه، بخش 90 درجه پخش شد که در بخشی کوتاه، عادل با کنایه به رحمتی گفت : رقابت رحمتی با تیر دروازه ادامه دارد !

به گزارش «تابناک»، در ادامه حرفهای کریمی و کفاشیان در مالزی پخش شد ، جالب این که تماس با کفاشیان در ساعت یک به وقت ایران و 5 و نیم گرفته شد . 

علی کریمی پس از آنکه به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا معرفی نشد در این باره گفت: لی کئون هو بازیکن بسیار خوبی است. او بازی‌های خوبی برای تیم ملی کره جنوبی و تیم اولسان هیوندای کشورش انجام داد و همراه با این تیم قهرمان آسیا هم شد. کسب این عنوان را به او تبریک می‌گویم.

کریمی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا پیش‌بینی انتخاب بازیکن کره‌ای را می‌کردی گفت: دیروز هم گفتم همین که جزو بازیکن کاندیدای این عنوان قرار گرفتم برایم افتخاری در زندگی ورزشی‌ام خواهد بود. قرار گرفتن جزو سه کاندیدای بازیکنان برتر آسیا در سال 2012 در خاطره‌ام می‌ماند و از این بابت باید خدا را شکر کنم.

کفاشیان : ما بهترین بودیم !

علی کفاشیان در پاسخ به سوال فردوسی‌پور در مورد این که انتخاب فدراسیون ابهام برانگیز بود ، اظهار کرد: پس از ارزیابی‌هایی که AFC از فدراسیون‌های مختلف داشت و آیتم‌های متعددی را ملاک انتخاب بهترین فدراسیون قرار داده بود، نهایتا به این نتیجه رسید که فدراسیون ایران بهترین فدراسیون آسیا در یک سال گذشته است. فوتبال پایه، فوتبال بانوان، برگزاری مسابقه‌ها، مباحث آموزشی و... از جمله معیارها بودند.

وی افزود: دادن این عنوان نشان می‌دهد که فوتبال ایران سعی کرده دقیقا در مسیر استانداردهای AFC حرکت کند و به خطا نرود. ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در فوتبال در آینده هم موفقیت‌های دیگری را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که لابی‌های فدراسیون ایران چقدر می‌تواند در گرفتن این عنوان موثر باشد گفت: ما در این انتخاب هیچ نقشی نداشتیم. طبق درخواست AFC گزارش عملکرد فدراسیون را برایشان ارسال کردیم. AFC هم بیگانه با مسائل فدراسیون‌ها و شرایط فوتبال در کشورها نیست و برنامه و عملکرد فدراسیون‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و نهایتا انتخاب خودش را دارد.

مهمانان حضوری برنامه ۹۰

ابراهیم میرزا بیگی بعنوان کارشاس داوری و ابراهیم تهامی مهمانان حضوری برنامه 90 بودند ،

ابراهیم تهامی : از تهران از ترکیب اصلی خارج شدم!

شب بازی ایران و استرالیا خداداد و دایی درگیر شدند، جام جهانی نرفتم چون با میناوند جایی رفتیم که نباید می‌رفتیم!

ابراهیم تهامی در برنامه نود گفت: شب بازی ایران و استرالیا خداداد عزیزی و علی دایی با هم درگیری لفظی داشتند که البته خیلی زود با وساطتت ملی پوشان دیگر جدا شدند.

بازیکن سابق تیم ملی که روی گل دوم تیم ملی در بازی با استرالیا تاثیر مستقیم داشت، گفت: از مجموعه بازیکنان حاضر در استرالیا تنها من به جام جهانی نرفتم. نگذاشتند من به همراه تیم ملی به جام جهانی بروم. بازیکنانی مثل سراج و علی لطیفی در حالی به جام جهانی رفتند که حقشان نبود. یک بازیکن مصدوم بجای من به جام جهانی رفت !

وی گفت: آخرین سفر من با تیم ملی به هنگ کنگ رفتم، گفتند که من و مهرداد میناوند جایی رفتیم که نباید می رفتیم، البته من دم در آنجا بودم و میناوند داخل رفته بود. اما سوال من اینجاست اگر قرار بود به دلیل حضور در آن جای خاص به جام جهانی نرویم، چرا میناوند را بردند؟

وی تصریح کرد: اگر من را به جام جهانی می بردند، تیم از مرحله اول صعود می کرد.  وی ضمنا گفت : من 14 نفر را دریبل میزدم !

او در ادامه گفت: در بازی با استرالیا به استیلی گفتم شما در بازی باشید به جام جهانی نمی رویم، اگر من به بازی بیایم جدم کمک می کند و بازی را می بریم.

تهامی دلیل عدم حضور طولانی مدت در تیم ملی را مایلی کهن خواند و گفت: مایلی کهن از من خوشش نمی آمد و من را به تیم ملی دعوت نمی کرد.

تهامی سپس گفت: بر اساس منطق باید بگویم ما به جام جهانی نمی رویم ، اما به عنوان یک ایرانی دعا می کنم به جام جهانی صعود کنیم.

وی در پایان افزود: من در فوتبال به حقم نرسیدم، باید بگویم که دیگر در فوتبال جهان و ایران بازیکنی مانند من نخواهد آمد!

میرزا بیگی : ملوان یک گل آفساید زد ، یک گل صحیح !

ابراهیم میرزا بیگی بعنوان کارشاس داوری اعتقاد داشت در بازی سپاهان و گهر داور یک پنالتی بسود گهر نگرفت ، در ضمن در بازی پرسپولیس و ملوان بندرانزلی، گل اول ملوان آفساید اولادی بود ( جلوی دید دروازه بان را گرفت ) ولی گل مردودی ملوان درست بود . ضمنا داور یک پنالتی بسود صنعت نفت  مقابل ذوب آهن را نادیده گرفت  و در بازی استقلال پنالتی این تیم بیرون از محوطه جریمه بود .

حرفهای مایلی کهن در مورد قلعه نویی   

سرمربی اسبق تیم ملی ایران گفت: «برخی افراد در این فوتبال هستند که سخت تشنه رسیدن به نیمکت تیم ملی هستند و اگر لازم شد درباره آنها شفاف حرف می زنم.»

واکنش قلعه‌نویی به سخنان مایلی‌کهن

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اظهارات محمد مایلی کهن گفت: من اگر صحبتی در مورد ورود غیرفوتبالی کردم، چه ربطی به ایشان دارد که پاسخ می‌دهد.

دروگر : جایزه کفاشیان وارونه بود !

در ادامه درودگر مدیر عامل ملوان روی خط برنامه آمد و در مورد حاشیه بازی پرسپولیس و ملوان بندرانزلی، تو ضیح داد .

سعداوی: تهامی بعد از مشکل هنگ کنگ نباید به تیم ملی دعوت می شد .

نیم ساعت پایانی برنامه در مورد مشکلات تیم گهر بحث شد .

پرسش و پاسخ نظرسنجی نود

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که ایران در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی چه مقامی کسب می کند؟ 1- صعود مستقیم 2- پلی اف 3- حذف ، که در پایان حدود 52 درصد به گزینه 2 یعنی رسیدن به پلی آف رای دادند ، 29 درصد گزینه یک را برگزیدند و نزدیک به 19 درصد گزینه 3 را برگزیدند./تابناک