اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«هرکول پوآرو» برگشت


رمان جدیدی از مجموعه کتاب‌های کارآگاهی «هرکول پوآرو»، قهرمان داستان‌های «آگاتا کریستی» به قلم «سوفی هانا» روانه بازار شد.

خبرگزاری ایسنا: کتاب جدید سوفی هانا با عنوان «جنایات مونوگرام» که دنباله‌ای بر داستان‌های پرطرفدار آگاتا کریستی است، چند روزی است منتشر شده است.

داستان «جنایات مونوگرام» در دهه 20 میلادی اتفاق می‌افتد. نخستین‌بار انتشارات «هارپر کالینز» ناشر معروف، استفاده از شخصیت «پوآرو» را به هانا پیشنهاد کرد و وی پس از کسب اجازه از خانواده کریستی برای استفاده از شخصیت‌های داستان‌های وی از جمله «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل»، تصمیم به استفاده از این شخصیت در آخرین داستانش گرفت.

«هرکول پوآرو» برگشت

این نویسنده مشهور 43 ساله انگلیسی می‌گوید، داستان‌های «هرکول پوآرو» اولین داستانی بوده که خوانده است و همواره علاقه زیادی به این کارآگاه بلژیکی داشته است.

به گزارش وب‌سایت آمازون، سوفی هانا طی سال‌های اخیر به یکی از نویسندگان موفق انگلیسی تبدیل شده و کتاب «باربر» او که سال گذشته منتشر شد، یکی از کتاب‌های پرفروش سال لقب گرفت.

هانا نویسنده مشهور بین‌المللی است که در دنیا با رمان‌های جنایی روانشناختی‌اش شناخته می‌شود. آثار او تاکنون در 27 کشور جهان به چاپ رسیده‌اند. او که در زمینه شعر هم فعالیت شایانی دارد، چندین جایزه ادبیات‌داستانی و شعر از جمله جایزه «تی.اس الیوت» و جایزه کتاب تریلر جنایی سال آمریکا را در کارنامه حرفی‌اش به ثبت رسانده است.

آگاتا کریستی از نویسندگان برجسته‌ی ادبیات جنایی انگلیس است که حدود 80 رمان‌ پلیسی فوق‌العاده‌ی او و خلق کارآگاهان نام‌آشنایی چون هرکول پوآرو و خانم مارپل موجب شد تا لقب «ملکه‌ جنایت» را بگیرد.

کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز کریستی را نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است که آثار او در میان تمامی ژانرها، پرفروش‌ترین بوده‌اند. آگاتا کریستی در 12 ژانویه‌ سال 1967 در سن 85 سالگی درگذشت.


ویدیو مرتبط :
هرکول پوآرو (( 1 ))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هرکول پوآرو برای آخرین بار برمی‌گردد



 

هرکول پوآرو برای آخرین بار برمی‌گردد + عکس‌

 

 

دیوید ساچت برای آخرین بار در چند فیلم تلویزیونی شبکه آی‌تی‌وی در نقش هرکول پوآرو جلوی دوربین می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، دیوید ساچت (با تلفظ صحیح سوشِی) در 22 سال گذشته در 65 فیلم در نقش هرکول پوآرو، کارآگاه بلژیکی مخلوق آگاتا کریستی بازی کرده است.

مجموعه فیلم‌های جدید براساس رمان‌ها و داستان‌های کوتاه کریستی با محوریت پوآرو که بصورت فیلم درنیامده‌اند ساخته می‌شوند و تولید این فیلم‌ها از سال آینده آغاز می‌شود.

یکی از این آثار «پرده» (Curtain) است که ماجرای آخرین پرونده پوآرو است، در این داستان کارآگاه مرتب و وسواسی ما برای جلوگیری از یک قتل سر صحنه وقوع جنایتی می‌رود که برای اولین بار پای او را به حل کردن معماهای قتل باز کرد.

ساچت درمورد فیلم‌های جدید گفت: «بیش از آنچه بشود بر زبان آورد از دوباره بازی کردن در نقش پوآرو خوشحال هستم. آرزوی من بوده که در دوران بازیگری خودم بتوانم تمام آثار پوآرو را در قاب تلویزیون بازسازی کنم.»

این بازیگر افزود: «پوآرو نابغه است و با این حال شخصیتی بسیار پیچیده و من همیشه از بازی در نقش او لذت برده‌ام.»

ساچت که چندی پیش نشان فرمانداری امپراتوری بریتانیا را برای نقش‌آفرینی‌هایش در دنیای نمایش و تلویزیون دریافت کرد شخصیت پوآرو را چنین توصیف کرد: «متفکر است و دقت و وقار عجیبی دارد و از طرفی بازی در نقش او بسیار عذاب‌دهنده است چون بسیار مغرور و فضل‌فروش است! با همه کاستی‌هایش او یکی از بهترین‌های دنیای ادبیات است. بخت با من یار بود که نقش او را بازی کنم.»

ساچت در کنار همسرش

شبکه آی‌تی‌وی ساخت پنج فیلم پوآرویی را در برنامه خود دارد، جدا از «پرده» چهار فیلم دیگر «سختی‌های هرکول»، «اشتباه مرد مرده»، «چهار بزرگ» و «فیل‌ها می‌توانند به خاطر بیاورند» نام دارند.

متیو ریچارد، رئیس «بنیاد آگاتا کریستی» و نوه کریستی درمورد این فیلم‌ها گفت: «نو کردن قراردادمان با آی‌تی‌وی و ساچت در نقش پوآرو معرکه است و این پنج فیلم نقاط اوج همراهی 20 ساله ما با دیوید ساچت در نقش هرکول پوآرو هستند.»

میشل باک از شبکه آی‌تی‌وی هم گفت: «این پنج فیلم ادای دینی مناسب به شخصیت محبوب ادبی یعنی هرکول پوآرو هستند. پایان این مجموعه بسیار هیجان‌انگیز و احساسی خواهد بود. ما سفر به‌یادماندنی با پوآرو داشتیم.»

جدیدترین اقتباس تلویزیونی از داستان‌های پوآرو «ساعت‌ها» نام دارد که کریسمس امسال از شبکه آی‌تی‌وی پخش می‌شود، در این فیلم فیل دانیلز، جیمی وینستن و لزلی شارپ هم‌بازی ساچت هستند. آنا مِسی، بازیگر محبوب و تحسین‌شده که چندی پیش درگذشت هم در این فیلم یکی از آخرین نقش‌های خود را ایفا کرده است.

شبکه آی‌تی‌وی همچنین دستور ساخت سه فیلم از مجموعه «خانم مارپل» با بازی جولیا مکنزی در نقش این کارآگاه پیر و بامزه را صادر کرده است.

اولین فیلم این مجموعه که اقتباس دیگری از آثار کریستی است «معمای کارائیبی» نام دارد و تابستان سال 2012 فیلمبرداری آن شروع می‌شود، دو فیلم دیگر «شب بی‌پایان» و «معمای هفت شماره‌ای» نام دارند که پاییز 2012 جلوی دوربین می‌روند.... / khabaronline.ir