اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدیه ویژه تاجر ایرانی به وزیر اقتصاد ترکیه


کاگلایان وزیر اقتصاد ترکیه یک ساعت مچی با ارزش 300.000 فرانک سوئیس به عنوان رشوه از یک تاجر ایرانی متهم به فساد که در ترکیه زندگی می کند دریافت کرده است.

پایگاه خبری الف: کاگلایان وزیر اقتصاد ترکیه یک ساعت مچی با ارزش 300.000 فرانک سوئیس به عنوان رشوه از یک تاجر ایرانی متهم به فساد که در ترکیه زندگی می کند دریافت کرده است.

رسانه های ترکیه گزارش دادند؛ رضا ضراب در حال حاضر به اتهام فساد مالی و رشوه دادن به مقامات ترکیه در جریان مناقصه های عمومی و پول شویی در این کشور بازداشت شده است.

براساس مکالمات تلنفی که رسانه های ترکیه منتشر کرده اند، وزیر اقتصاد ترکیه (کاگلاین) از ضراب خواسته بود که برای وی ساعتی با مارک پاتک فیلیپ 511جی (Patek Philippe 5101G) که او در جریان دیداری از ژنو دیده و لب به تحسین آن گشوده بود بخرد.

بنابر این گزارش ها، ضراب یکی از کارکنان خود را برای خرید این ساعت به ژنو فرستاده و و این کارمند ضراب نیز در ساعت یک و نیم نصف شب 25 سپتامبر امسال این ساعت را به اونورکایا، دستیار شخصی وزیر اقتصاد داده است. به نظر می رسد مکالمات تلفنی افشا شده صحت این ادعاها را تایید کند.

در یک مکالمه تلفنی که میان ضراب و کایا در بعد از ظهر روز 24 سپتامبر انجام گرفته، دستیار وزیر اقتصاد ترکیه از ضراب می پرسد «آن چیز چه زمانی در استانبول خواهد بود؟» و ضراب نیز پاسخ می دهد که «تصمیم دارم آن چیز را به آنکارا و نه استانبول بفرستم». دستیار وزیر نیز پاسخ می دهد «آنکارا خوب است. فرقی نمی کند. آنکارا بهتر است».

در گفتگوی دیگری در بعد از ظهر همان روز میان مراد ییلماز، یکی از کارمندان ضراب و یکی از اعضای تیم امنیتی وزیر اقتصاد که از او با نام امراه نام برده شده، شنیده می شود که «من در سوییس هستم. رییسم من را به اینجا فرستاده است. من آن چیز را خریده ام. نیمه شب حدود ساعت 12:30 در آنکار خواهم بود. با شما تماس گرفتم که ببینم آن چیز را چگونه می توان به دست شما برسانم. راستی هدیه ای برای همسر و فرزندانت از این جا می خواهی تا برایت بگیرم؟». و طرف مقابل هم پاسخ مثبت می دهد.

در متن پیامکی که امراه به ضراب همان روز می فرستد، آمده است «من دارم می روم که آن چیز را به بادی گارد شخصی وزیر برسانم. خواستم اطلاع دهم».

هواپیمای حامل مراد ساعت 10:30 شب در آنکارا به زمین می نشیند. عکس های فرودگاه آنکارا نشان می دهد که مراد قبل از عبور از دستگاه های اشعه ایکس، ساعتی را از کیف پشتی خود در می آورد. در مکالمه تلفنی دیگری که روز بعد بین ضراب و دستیار شخصی وزیر انجام می گیرد، ضراب به اونورکایا اطلاع می دهد که «آن چیز دیشب تحویل آقای امراه شده است» و کایا نیز پاسخ می دهد که «الان به دستم رسیده است و من دارم به آن نگاه می کنم. خیلی ممنون».


ویدیو مرتبط :
دیدار معاون وزیر اقتصاد ترکیه با رئیس اتاق بازرگانی ایر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رشوه 50 میلیون دلاری تاجر مشهور ایرانی به وزیر اقتصاد ترکیه؟



اخبار بین الملل - رشوه 50 میلیون دلاری تاجر مشهور ایرانی به وزیر اقتصاد ترکیه؟

ظفر چاغلایان وزیر اقتصاد ترکیه روز پنجشنبه در حالی که منتظر رسیدن نخست وزیر مجارستان برای استقبال رسمی از وی بود، دستان خود را بلند کرده و دعا کرده است که «خدایا از شر ظالم حفظم بدار».

ظفر چاغلایان وزیر اقتصاد ترکیه که پسرش روز سه‌شنبه به اتهام دریافت رشوه از یک تاجری ایرانی بازداشت شده بود، خود نیز متهم به دریافت رشوه از این تاجر شد.

 

اخبار ,اخبار بین الملل , وزیر اقتصاد ترکیه

 

 روزنامه تودی زمان گزارش داد که اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد چاغلایان ۱۰۵ میلیون لیره (بیش از ۵۰ میلیون دلار) از «رضا ضراب» رشوه دریافت کرده تا در پولشویی‌ها و قاچاق طلا به این تاجر ایرانی کمک کند.

طی دو روز گذشته چاغلایان در انظار عمومی دیده نشده بود، اما وی روز پنجشنبه در حالی که منتظر رسیدن نخست وزیر مجارستان برای استقبال رسمی از وی بود، دستان خود را بلند کرده و دعا کرده است که «خدایا از شر ظالم حفظم بدار».

روز پنجشنبه پرونده ضراب به همراه هشت نفر دیگر به دادگاه ارسال شد.

گفته می‌شود که پلیس ترکیه برخلاف وزارت امنیت ملی (استخبارات) بیشتر از اردوغان، به فتح‌الله گولن یکی از رهبران پرنفوذ مذهبی کشور تمایل دارد، کسی که چندین سال است در آمریکا به سر می‌برد و اخیرا جنگ لفظی میان وی و اردوغان بالا گرفته است.
اخبار بین الملل - تیک