اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدیه نماد ذوالفقار به ژنرال آمریکایی! +عکس


بیست و دومین سالگرد تاسیس پدافند هوایی عراق با حضور یک ژنرال آمریکایی در بغداد برگزار شد. یکی از حواشی این مراسم اهداء شمشیری مطلا از سوی سرلشکر جبار عبید فرمانده پدافند هوایی عراق به ژنرال بدنارک بود.

خبرگزاری ابنا: بیست و دومین سالگرد تاسیس پدافند هوایی عراق با حضور یک ژنرال آمریکایی در بغداد برگزار شد.

یکی از حواشی این مراسم اهداء شمشیری مطلا از سوی سرلشکر جبار عبید فرمانده پدافند هوایی عراق به ژنرال بدنارک بود.

شایان ذکر است که شمشیر اهدا شده به ژنرال آمریکایی شبیه تصوری است که بسیاری از مردم از شمشیر امیرالمؤمنین علی(ع) دارند؛ در حالی که بر خلاف این تصور عمومی، ذوالفقار امام علی(ع) دوزبانه نبوده و از آنجایی که در پشتش خارهای پست و بلندی مانند ستون فقرات داشت، آن را ذوالفقار می نامیدند.

ذوالفقار نام شمشیر معروف حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) و یک کلمه عربی است و نزد بسیاری از مسلمانان مخصوصا شیعیان به صورت نمادی از قدرت و شجاعت امام علی(ع) محسوب می‏ شود.

بر اساس برخی از منابع شیعی، ذوالفقار پس از امام علی(ع) به امام حسن (ع) و سپس به امام حسین(ع) و در ‌‌نهایت به امام زمان(عج) رسیده و اکنون در دست آن امام است؛ چنان که از امام صادق (ع) نقل شده است: "شمشیر امام زمان هنگام ظهورش،‌‌ همان ذوالفقار است".

هدیه نماد «ذوالفقار» به ژنرال آمریکایی! +عکس

هدیه نماد «ذوالفقار» به ژنرال آمریکایی! +عکس


ویدیو مرتبط :
ژنرال آمریکایی ارتش تروریستها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدیه شمشیر ذوالفقار به داوود اوغلو (+عکس)



اخبار بین الملل - اولین دیدار یک نخست وزیر ترکیه از مسجد علوی ها
هدیه شمشیر ذوالفقار به داوود اوغلو (+عکس)

در این بازدید از داوود اوغلو با غذا پذیرایی شد و تابلوی نقاشی ذوالفقار علی (ع) به داوود اوغلو هدیه داده شد.

احمد داوود اوغلو نخست وزیرترکیه روز گذشته برای نخستین بار در تاریخ ترکیه به عنوان نخستین نخست وزیر از مسجد علوی های ترکیه (جِمِوی) در شهر تونجلی بازدید کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک، در این بازدید از داوود اوغلو با غذا پذیرایی شد و تابلوی نقاشی ذوالفقار علی (ع) به داوود اوغلو هدیه داده شد.

طبق برخی تخمین ها بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت ترکیه را علوی ها تشکیل می دهند. پیش از داوود اوغلو ، عبدالله گل رییس جمهور سابق ترکیه نیز از مسجد علوی ها بازدید کرده بود.

علوی ها بخشی از شیعیان را تشکیل می دهند که در اعتقادات و اعمال دینی - مذهبی تفاوت هایی را با سایر بخش های مذهب شیعه دارند.

علوی ها در مناطق زیادی از خاورمیانه از جمله سوریه، لبنان، اردن، ترکیه و فلسطین زندگی می کنند. بشار اسد رئیس جمهور سوریه یک علوی است. به همین دلیل علوی های ترکیه برخلاف سیاست های دولت آنکارا، از حکومت بشار اسد حمایت می کنند.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,احمد داوود اوغلو

 

اخبار,اخبار بین الملل ,احمد داوود اوغلو

 

اخبار,اخبار بین الملل ,احمد داوود اوغلو

 

اخبار,اخبار بین الملل ,احمد داوود اوغلو

اخبار بین الملل - عصر ایران