اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدیه ضد ایرانی نتانیاهو به باراک اوباما


بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه رژیم صهیونیستی با هدف سیاه‌نمایی ایرانیان، کتابی مذهبی را به اوباما هدیه داده است که علیه ایرانیان است.

فارس: بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه رژیم صهیونیستی با هدف سیاه‌نمایی ایرانیان، کتابی مذهبی را به اوباما هدیه داده است که علیه ایرانیان است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار از واشنگتن نسخه‌ای از کتاب «استهر» را به باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده هدیه داد که بیانگر داستان یک امپراطور ایرانی است که قصد داشت یهودیان را از این امپراطوری محو کند.

 آن‌گونه که روزنامه صهیونیستی هاآرتص می‌گوید، این اقدام نتانیاهو در واقع تلاشی برای عمومیت بخشیدن موضوع این کتاب به تمام ایرانیان است. نخست‌وزیر اسرائیل خطاب به اوباما گفت که ایرانیان می‌خواهند یهودیان را نابود کنند.


اکنون تصور کنید که یک رهبر عرب یا ایرانی مسلمان با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند و بخش‌هایی از قرآن را که در خصوص درگیری میان مسلمانان و برخی قبایل یهود است، به وی نشان دهد.

یهودیان بنی‌قریضه در دوران حضور پیامبر اسلام (ص) در شهر مدینه، به طور مخفیانه با دشمنان ایشان در مکه تبانی کرده بودند. فرض کنید که این رهبر مسلمان به اوباما بگوید که بر این اساس، یهودیان به دنبال نابود کردن مسلمانان هستند. «آن‌گاه واکنش آمریکا چه خواهد بود؟»


این نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه در قرآن کریم بخش‌هایی نیز وجود دارد که تورات را به عنوان کتاب خداوند مورد اشاره قرار داده و حقانیت اصل آن را تایید کرده و بخش‌هایی دیگر از این کتاب الهی، تاکید کرد که به همین شکل در تورات نیز بخش‌هایی وجود دارد که ایرانیان را مورد تمجید قرار می‌دهد تا آنجا که «کوروش هخامنشی» در این کتاب مسیح خوانده می‌شود چرا که بنی اسرائیل تبعید شده را به خانه بازگرداند.

آتلانتیک ضمن انتقاد از هدیه داده شدن این کتاب توسط نتانیاهو به اوباما، این کار را برای سیاه‌نمایی ایرانیان نادرست دانسته که بهتر بود به جای این هدیه، نتانیاهو به اوباما یک خودکار زیبا هدیه می‌کرد! نتانیاهو در واقع یک متن مذهبی را برای مصارف سیاسی به‌کار برده است تا از سخت بودن انتقاد به چنین متنی بهره ببرد.

این مقاله در پایان از تندروی‌هایی که در ایالات متحده به نام مذهب انجام شده و آمریکا را در آستانه جنگ قرار می‌دهد، انتقاد کرده است.     


ویدیو مرتبط :
نتانیاهو و جشن غیرانسانی و ضد ایرانی پوریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون ایرانی نتانیاهو به اوباما: اگر مذاکرات و تحریم ها جواب نداد، به ایران حمله کنید



شائول موفاز معاون نخست وزیر اسرائیل و رئیس حزب کادیما با تام دونیلون مشاور امنیت ملی آمریکا در روز پنج شنبه دیدار کرد. در طول گفتگویشان، اوباما وارد اتاق شد و به مدت نیم ساعت با موفاز گفتگو کرد.

به نقل از اسرائیل هایوم، مقامات اسرائیل این حرکت رئیس جمهور امریکا را شیوه ی حمایت وی از تصمیم نتانیاهو مبنی بر ائتلاف با کادیما می دانند.

مایکل اورن سفیر اسرائیل در آمریکا هم در این جلسه حاضر بود. موفاز در طول گفتگو از اوباما برای ایستادن در کنار اسرائیل و امنیت این رژیم تشکر کرد.

 

نخست وزیر اسرائیل , اخبار سیاسی

 

کاخ سفید درخصوص این دیدار بیانیه ای صادر کرده و آورده است: گفتگوها بسیار خوب پیش رفت.

موفاز در طول گفتگو با اوباما گفت: شکست سه دور از مذاکرات با ایران به معنای آن است که مجموعه ی جدیدی از تحریم های سخت علیه ایران از جمله تحریم صادرات نفت، باد اجرا شود.

وی افزود: اگر تمام تلاش ها از جمله تحریم های سخت با شکست مواجه شود، امریکا باید به ایران حمله نظامی کند.

موفاز گفت: ایران باید درک کند که اگر موجودیت ما تهدید شود، در صورت لزوم اسرائیل قادر خواهد بود که به تنهایی علیه ایران اقدام کند.../انتخاب