اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدیه دوستانه جنایت خونینی را رقم زد



اخبار حوادث -  هدیه دوستانه جنایت خونینی را رقم زد

هدیه‌ای که دوستان رامین به او داده بودند، جنایت خونینی را رقم زد.

به گزارش همشهری، این هدیه چیزی نبود جز چاقویی تزیینی که این پسرجوان آن را همیشه همراه داشت تا مبادا پدر و مادرش متوجه وجود آن در خانه شوند.

درگیری خونینی که اتهام قتل را بر پیشانی رامین حک کرد، شامگاه دوم بهمن‌ماه رخ داد. وقتی مأموران کلانتری 134شهرک غرب در جریان این درگیری قرار گرفتند راهی محل حادثه شدند.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که درگیری میان 2گروه از جوانان و نوجوانان صورت گرفته و در این میان نوجوان 16ساله‌ای به نام پوریا با ضربات چاقو مجروح شده است. نوجوان مجروح برای مداوا به بیمارستان منتقل شده بود و مأموران افراد شرکت‌کننده در نزاع را دستگیر کردند تا انگیزه این درگیری مشخص شود.

مرگ مغزی
درحالی‌که اقدامات درمانی برای نجات پوریا آغاز شده بود، وی به‌علت خونریزی شدید و افت فشار دچار مرگ مغزی شد و تیم پزشکی بیمارستان نیز پس از تشکیل شورای پزشکی و انجام آزمایش‌‌های مختلف، اعلام کردند که امیدی به بازگشت وی نیست و قربانی دچار مرگ مغزی شده است. با وجود این خانواده پوریا همچنان اصرار بر ادامه اقدامات درمانی داشتند تا اینکه قلب وی 19بهمن‌ماه از تپش ایستاد و او جان باخت.

با مرگ وی، پرونده این جنایت پیش روی مأموران اداره دهم پلیس‌آگاهی پایتخت گشوده شد و آنها به تحقیق از افراد شرکت‌کننده در نزاع پرداختند تا اینکه سرانجام عامل جنایت شناسایی شد.

اعتراف
متهم 19ساله که تک‌فرزند خانواده و دانشجوی ترم اول دانشگاه است، دستگیر و در بازجویی‌های نخست منکر حمل و استفاده از سلاح سرد شد اما وقتی شواهد را علیه خود دید، لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه به همراه 2 نفر از دوستانم داخل مجتمع تجاری گلستان روی سکوی حوض نشسته بودیم که چند جوان از مقابل ما عبور کردند. یکی از آنها برگشت و به ما گفت: چرا نگاه می‌کنید؟ ما نیز از آنها خواستیم که بروند اما آنها دوباره برگشتند و گفتند که اینجا محله آنهاست.

وی ادامه داد: درحالی‌که برای صحبت از پاساژ بیرون رفته بودیم و دوستم در حال صحبت با یکی از آنها بود، ‌ناگهان جوان دیگری شروع کرد به فحاشی. همین موضوع باعث درگیری شد.

متهم افزود: تعداد آنها بیشتر از ما بود به همین‌خاطر با چاقویی که همراهم بود ضربه‌ای به یکی از آنها زدم که وی مجروح شد. درحالی‌که به‌شدت ترسیده بودم و قصد فرار داشتم ضربه‌ای دیگر به نفردوم که به قتل رسید زدم. همان موقع مأموران رسیدند و دستگیرمان کردند.

وی درخصوص حمل چاقو گفت: آن روز اتفاقی چاقو همراهم بود چراکه آن را دوستانم چند سال پیش به من هدیه داده بودند. در این مدت آن را در خانه پنهان کرده بودم تا اینکه شب حادثه وقتی از باشگاه به خانه آمدم متوجه شدم که چاقو از پشت پشتی مشخص است. از آنجا که پدر و مادرم مخالفند که من چنین وسایلی در خانه نگه دارم آن را برداشتم تا جایش را تغییر بدهم. همان موقع دوستانم به من زنگ زدند و پیشنهاد دادند تا به مرکز تجاری گلستان برویم. من نیز چاقو را زیر لباسم گذاشتم تا وقتی به خانه برگشتم آن را پنهان کنم غافل از اینکه برایم دردسر می‌شود.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهم اصلی پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
جنگنده های ائتلاف روز خونینی برای داعشی ها رقم زدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طلب ۱۳میلیونی جنایت «سیاه كوه» را رقم زد



 

 

طلب ۱۳میلیونی جنایت «سیاه كوه» را رقم زد

 

ماموران انتظامی شهرستان ورامین هفته گذشته از طریق دریافت پیام از مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان تیراندازی در بیابان های اطراف این شهرستان قرار گرفتند.

 

ماموران پلیس برای تعیین صحت و سقم گزارش دریافتی، به محل اعزام و با پیكرخون آلود مردی حدودا ۲۷ ساله روبرو شدند كه این فرد بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده بود.

 

با تایید مرگ این جوان، ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان به قتل احتمالی آغاز كردند، آنان در بررسی اولیه دریافتند باتوجه به گرم بودن جسد احتمال آن را كه متهم هنوز در حوالی محل جنایت حضور داشته باشد وجود دارد براین اساس ماموران با اجرای طرح مهار كلیه مناطق منتهی به محل جنایت را تحت كنترل قرار دادند.

 

در حالی كه تنها دو ساعت از وقوع قتل در بیابان های سیاه كوه در حاشیه كویری ورامین می گذشت ماموران در حین گشت زنی به حركات مردی جوان مشكوك شدند كه این فرد با دیدن ماموران پلیس نتوانست خونسردی خود را حفظ كند و قصد فرار داشت كه ماموران وی را دستگیر كردند.

 

ماوران در بازرسی از این فرد دریافتند این مرد اطلاعاتی از قتل دارد برهمین اساس ماموران با انجام تحقیقات فنی و پلیسی پی به راز جنایت سیاه كوه بردند.

 

این فرد در اعترافات خود ضمن قبول قتل مرد ۲۷ ساله معترف شد كه به علت اختلافات مالی، اقدام به قتل این فرد كرده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، متهم به قتل در اعترافات خود عنوان كرد كه در روز جنایت برای دریافت طلب ۱۳میلیون تومانی راهی زمین زراعی بدهكار شدم، هنگامی كه با پاسخ منفی برای بازپس گیری طلب مواجه شدم او را با گلوله اسلحه شكاری از پا درآوردم.

 

ماموران در بازرسی از محل اختفای این فرد كه منزلی مخروبه در دامنه سیاه كوه بود علاوه بر كشف سلاح شكاری ۹ عدد تیر نیز كشف كرد./خبرگزارى ایسنا