اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدیه ازدواج تامین اجتماعی به زوج‌های جوان



اخبار,اخبار اجتماعی ,کمک هزینه ازدواج

حمایت‌هایی که با عنوان کلی تامین اجتماعی از آنها نام برده می‌شود در کنار تلاش برای تامین آرامش خاطر نیروهای شاغل در عرصه‌های کار و تولید نسبت به آینده گاهی اوقات جنبه‌های عاطفی از زندگی اجتماعی اقشار تحت پوشش را نیز مورد توجه قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، یکی از این موارد خاص پرداخت کمک هزینه ازدواج بوده که هدف از پرداخت آن ترغیب بیمه شدگان به ازدواج است.

کمک هزینه ازدواج که از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان واجد شرایط پرداخت می‌شود، هدیه و شادباشی است که این سازمان به بیمه‌شدگانی که تشکیل خانواده جدید می‌دهند، می‌پردازد.

این کمک هزینه به بیمه شدگانی که برای اولین بار ازدواج می‌کنند، پرداخت می‌شود و میزان آن معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده است.

مزد یا حقوق متوسط هر بیمه شده از تقسیم کردن مجموع حقوق دریافتی در دو سال قبل از ازدواج که بر مبنای آن از وی حق بیمه کسر شده است بر عدد 24 به دست می‌آید.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ازدواج دانشجویی زوج جوان در کنار مزار شهدای گمنام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی



اخبار ,اخبار اجتماعی,کمک هزینه ازدواج  تامین اجتماعی


 اخبار اجتماعی - شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه با توجه به سیاست کلان کشور مبنی بر افزایش جمعیت و حمایت از ازدواج جوانان، احتمال افزایش مبلغ کمک هزینه ازدواج این سازمان برای زوجین تحت پوشش وجود دارد؟ اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه اجتماعی، در ردیف قوانین ما قرار دارد وهرگونه تغییر در این خصوص نیازمند تغییر و اصلاح قانون است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا با اشاره به بخشنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در راستای تحقق سیاست‌های جمعیتی به سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه ابلاغ شد، درباره جزئیات ارائه هدیه ازدواج تامین اجتماعی به بیمه شدگان توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این باره افزود: اگر هربیمه‌ شده طی پنج سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت 720 روز سابقه کار داشته و حق‌بیمه این مدت را مستمرا پرداخت کرده باشد، می‌تواند کمک هزینه ازدواج دریافت کند، البته ازدواج دائم و ازدواج اول بودن بیمه شده از جمله دیگر شرایط لازم است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه میزان این کمک هزینه برابر با یک ماه متوسط حقوق یا دستمزد بیمه‌ شده است اظهار کرد: این مبلغ بلاعوض است و حتی اگر زن و شوهر هر دو دارای شرایط دریافت کمک هزینه باشند، به هر دوی آنها تعلق می‌گیرد.

واریز یک روزه کمک هزینه ازدواج
زدا افزود: در حال حاضر محدودیت اعتباری برای پرداخت این کمک هزینه نداریم و افراد پس از مراجعه به ادارات تامین اجتماعی و ارائه مدارک لازم، این مبالغ را ظرف مدت یک روز دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به سیاست کلان کشور مبنی بر افزایش جمعیت، احتمال افزایش این مبلغ برای زوجین جوان وجود دارد؟ اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه اجتماعی، در ردیف قوانین ما قرار دارد و هرگونه تغییر در این خصوص نیازمند تغییر و اصلاح قانون است.

در بخشنامه دکتر ربیعی خطاب به معاونین وزیر، رؤسای سازمان‌ها و مؤسسات وابسته آمده است: «در راستای بند 2 سیاست‌های جمعیتی، به سازمان تأمین اجتماعی تکلیف می‌گردد در ارتباط با پرداخت هزینه ازدواج به بیمه شدگان تأمین اجتماعی تسهیلات لازم را فراهم آورد.»
 اخبار اجتماعی - ایسنا