اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدف لاریجانی از تشکیل حزب چیست؟



اخبار ,اخبار سیاسی ,تشکیل حزب جدید توسط علی لاریجانی

 

اخبار سیاسی - هدف لاریجانی از تشکیل حزب چیست؟

برخی خبرها و تحلیل ها درباره تشکیل حزب جدید توسط علی لاریجانی و نیز این پرسش است که در غیاب آیت ا... مهدوی کنی چه کسی زعامت اصولگرایان معتدل را برعهده خواهد داشت.

برخی خبرها و تحلیل ها درباره تشکیل حزب جدید توسط علی لاریجانی و نیز این پرسش است که در غیاب آیت ا... مهدوی کنی چه کسی زعامت اصولگرایان معتدل را برعهده خواهد داشت.

آرایش احزاب برای انتخابات آینده مجلس از جمله مهم ترین اخبار این روزهای فضای سیاسی احزاب است.خراسان دراین باره با حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت و گو و درباره این مسائل به صراحت از وی سوال کرده است.

اعلام خبر تشکیل حزب از سوی آقای لاریجانی این سوال را در پی دارد که آیا قرار است حزبی به احزاب اضافه شود، یا باتعامل با دیگر اصولگرایان جبهه واحدی برای انتخابات مجلس آینده ایجاد شود؟
اطلاعات بنده هم در این مورد به همین اندازه است که در رسانه درج شده است به همین خاطر نمی توانم در مورد چگونگی و پدید آمدن آن نظر دقیقی بدهم با این حال به نظرم برای تشکیل آن می توان این گونه رفتار کرد که احزاب موجود بیایند و یک جبهه مشترکی تشکیل بدهند و همگرایانه عمل کنند تا با ملحق شدن به یکدیگر مقدمه یک حزب بزرگ و فراگیر به وجود آید. البته لازم به ذکر است که این ملحق شدن احزاب به معنای منحل شدن نیست.

برای شما تشکیل یک حزب فراگیر اصولگرا تا چه اندازه اهمیت دارد و موانع تحقق آن کدام است؟
ایجاد یک تشکل یکپارچه و فراگیر اصولگرایی ضرورتی است که روز به روزو به خصوص در انتخابات آینده بیشتر به چشم خواهد خورد اما برای تشکیل آن مقدمات و حداقل اقدام لازم آن است که یک منشور یا وفاق نامه مشترکی تهیه و تنظیم شود تا بر اساس آن مجموعه های اصولگرا با یکدیگر پیوند خورده واز تقابل پرهیز داده شوند.

آیا منشور اصولگرایی تهیه شده توسط جامعتین برای ایجاد یک جبهه فراگیر کافی نیست؟
این منشور یک مرام نامه کامل اصولگرایی است که پس از بازنگری و بکارگیری آن نتیجه مناسبی را به اثبات رسانده به همین خاطر مورد توجه همه اصولگرایان واقع شده است. همان طور که گفتید بندهای آن می تواند مبنای همگرایی قرار بگیرد.

آیا می توان گفت در انتخابات مجلس دهم شاهد انشقاق اصولگرایان نخواهیم بود؟
همانطور که گفته شد ما نیز ایجاد یک حزب فراگیر را لازم می دانیم و امیدواریم چنین انشقاقی رخ ندهد و به نظر بنده هدف آقای لاریجانی هم از تشکیل این حزب اصولگرایی همین است.
اخبار سیاسی - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
تشکیل حزب توسط اشرف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تازه‌ترین اظهارات لاریجانی درباره تشکیل حزب


رییس قوه مقننه در اظهارنظری درخصوص تشکیل حزب توسط خود گفت: اگر به من نیاز باشد و بتوانم کمکی کنم حزب تشکیل می‌دهم.

ایسنا: لاریجانی که در روز مجلس از رسانه ملی به طور مستقیم با مردم سخن می‌گفت در قسمت پایانی صحبت‌های خود درخصوص صحت تشکیل حزب توسط خود ابتدا با مزاح گفت: ما زن و بچه داریم!

وی با بیان اینکه من مدافع تشکیل حزب هستم ادامه داد: معتقدم برای اینکه دموکراسی در کشور پایدار شود حضور احزاب قوی و دارای مرام و اسم و رسم بسیار مفید است. البته در کشور ما قدری تلقی‌های منفی نسبت به این موضوع وجود دارد.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: به طور مثال حزب جمهوری اسلامی حزب نسبتا کاملی بود و مرام داشت و شهید بهشتی در آن زمان چیزی شبیه مانیفست حزب تهیه کردند که من در آن زمان در رادیو تلویزیون بودم که این مانیفست را به من نشان دادند. بنابراین فکر می‌کنم حزب جمهوری اسلامی حزب با ریشه‌ای بود که هنوز در شهرهای مختلف افراد اصیل و قدیمی این حزب وجود دارند که تمام این‌ها ثمره دو سال فعالیت این حزب بود.

لاریجانی همچنین با تاکید بر اینکه حزب‌های بادی خیلی مفید نیستند تصریح کرد: این احزاب زمان به وجود آمدن قدرتی تشکیل می‌شوند و چند تایی اطلاعیه می‌دهند اما حزب واقعی باید کادر تربیت و برنامه تولید کند.

وی افزود: من همیشه کسانی که در این خصوص با من مشورت می‌کنند را تشویق به تشکیل حزب می‌کنم که این کار را پیگیری کنند تا احزاب قوی در کشور به وجود بیاید، اما من هنوز خودم به این فکر نرسیدم که با توجه به کثرت کار می‌توانم حزبی تشکیل دهم یا خیر؟ یا شاید هم تنبلی بوده است.

رییس مجلس در پایان گفت: البته عقیده دارم که اگر واقعا احساس کنم وجود من به حزبی کمک کند حتما این کار را می‌کنم.