اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدف آیت الله هاشمی از ثبت نام در انتخابات


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: به دلیل افزایش فشارها، نخواستم فردی مستبد به رأی باشم و ثبت‌نام كردم و قصدم در مرحله اول كمك به خلق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری معظم انقلاب و در مرحله دوّم در صورت توفیق، خدمت به مردم بود.

خبرگزاری مهر: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: به دلیل افزایش فشارها، نخواستم فردی مستبد به رأی باشم و ثبت‌نام كردم و قصدم در مرحله اول كمك به خلق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری معظم انقلاب و در مرحله دوّم در صورت توفیق، خدمت به مردم بود.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در دیدارهای جداگانه با تعدادی از جوانان فعال سیاسی و جمعی از اعضای شورای مركزی هماهنگی اصلاحات، تأسیس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر قانون اسلام و مكتب اهل بیت‌(ع) را كه به رهبری امام راحل (ره) و حمایت روحانیت و همراهی توده‌های مردم شكل گرفت موهبتی الهی و نوعی اتمام حجت خداوند بر مردم ایران در مقطع بی‌نظیر تاریخ تشیّع ذكر كرد و گفت: با تكیه بر اصول اسلامی و حضور همه جانبه مردم و نقش پررنگ آنان در صحنه‌های مختلف، تاكنون از بحران‌ها و فراز و نشیب‌های طبیعی و تحمیلی داخلی و خارجی عبور كرده‌ایم.

وی در تحلیل آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه كسانی كه در مبارزات دوران انقلاب سهمی نداشتند و حتی برخی از آنها مبارزه را حرام می‌دانستند كه اسامی آنها نیز در تاریخ انقلاب محفوظ و شاخص‌ها، حرفها و مواضع آنها نیز مشخص است، امروز بعضی‌ مصادر را در دست گرفته‌اند وانقلابی‌نماها در لباس دین و با شعارهای انقلابی، درصدد ایجاد انحراف در اهداف و آرمانهای بلند امام راحل (ره) و مبانی اسلامی هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز تأسف حاضران در مورد رد احراز صلاحیت‌ها، با اشاره به خیل عظیم درخواست و تقاضاها از سوی قشرها و صنوف مختلف ظرف چند ماه گذشته از وی برای حضور در عرصه این دوره انتخابات گفت: از اقدام صحیح و صریحی كه انجام دادم كاملاً راضی و خداوند را شاكرم چون این تصمیم را براساس احساس وظیفه و رعایت مصالح و منافع نظام گرفتم و اینك در نزد خداوند، تاریخ و مردم فهیم و قدرشناس ایران شرمنده نیستم و اگر یكبار دیگر نیز به گذشته برگردم همین تصمیم را خواهم گرفت.

هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: هرچند نگرانی‌هایم باقی است ولی در نزد وجدان خود آسوده‌خاطرم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همان زمان كه اصرارها برای حضورم در انتخابات زیاد بود در پاسخ می‌گفتم تمام موانع و اسراری را كه می‌دانم نمی‌توانم بازگو كنم ولی به دلیل افزایش فشارها، نخواستم فردی مستبد به رأی باشم و ثبت‌نام كردم و قصدم در مرحله اول كمك به خلق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری معظم انقلاب و در مرحله دوّم در صورت توفیق، خدمت به مردم بود.

هاشمی‌ رفسنجانی با تشریح شرایط كشور و وضع نامساعد منطقه و اطراف ایران و تهدیدها و تحریم‌های خارجی گفت: كشور در شرایط كنونی نیاز به وحدت و انسجام و یكپارچگی دارد و نباید دعواهای سیاسی و جناحی به تزلزل اراده مردم بیانجامد.

وی با اشاره به وضعیت كشورهای سوریه، عراق و لبنان و برنامه‌هایی كه استكبار جهانی علیه كشورهای اسلامی و منطقه دارد گفت: در حالی كه آمریكا، منافقین تروریست را از لیست سیاه خارج و در كنار كاخ سفید مورد حمایت قرار می‌دهد، حزب‌ا.. لبنان را متهم به تروریسم می‌كند و علیه جمهوری اسلامی ایران در حال توطئه‌های جدید است، ایشان گفت : باید انقلاب و نظام اسلامی را حفظ و جلوی انحرافات را بگیریم.

در ابتدای هر یك از این دیدارها، جمعی از حاضرین با تقدیر و سپاس از اقدام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اجابت درخواست گروههای مردمی و شخصیت‌های علمی و دینی كشور، تصمیم وی را شجاعانه، ایثارگرانه، ارزشمند و توأم با تدبیر و عقلانیت توصیف كردند.


ویدیو مرتبط :
ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی به ستاد انتخابات کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله هاشمی پس از ثبت نام در انتخابات خبرگان: سعادت کشور در سال‌های مهم آینده به رأی ملت وابسته است



اخبار,اخبار انتخابات ,انتخابات مجلس خبرگان

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش با حضور در وزارت کشور در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی رسما در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شد.

آیت الله هاشمی در تمامی ادوار مجلس خبرگان حضور داشته است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران گفت: روز بسیار مهمی است که ملت ما دارد  برای رقم زدن سرنوشت سال های آینده با توجه به فضای پسابرجام‎ آماده می شود.

وی ادامه داد: آنچه در چند ماه آینده شکل خواهد گرفت مجالس خبرگان و شورای اسلامی جدید است‎.

هاشمی اضافه کرد: هر دو مجلس نقش مهمی را در سعادت کشور در آینده می توانند ایفا کنند و آن بستگی به آرای مردم دارد، مسئولیت بزرگی به دوش کسانی خواهد افتاد که مردم آنها را به عنوان امین خود شناخته اند.

وی بیان کرد: مجلس خبرگان ستون و خیمه انقلاب اسلامی است، که در دوره های گذشته به خوبی انجام وظیفه کرده‎ است.

هاشمی اضافه کرد: مناسب ترین کسی که مجلس خبرگان پس از رحلت امام انتخاب کرد هنوز با طراوات و با شادابی دارد کارش را انجام می دهد.

وی گفت: از نیروهای امنیتی و دفاعی و نظامی و اطلاعاتی مان که مواطب تحرکات افراد ناباب هستند تشکر می کنیم‎.

هاشمی عنوان کرد: ما به اتکای رای مردم می توانیم به نیابت از رای مردم تصمیم بگیریم.

اخبار انتخابات ، انتخابات مجلس خبرگان - انتخاب