اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدفمندترین سم‌های حیوانات +عکس



هدفمندترین سم‌های حیوانات +عکس
تعدادی از حیوانات در دنیای طبیعت از سلاحی با عنوان سم بهره می برند که اغلب این سموم می توانند جان انسان ها را گرفته و یا افراد را دچار مشکلات مختلفی کند.
بسیاری از ما فکر می کنیم که حیوانات سمی می توانند به راحتی و با اولین نیش ما را از بین ببرند در حالی که محققان به این نتیجه رسیده اند که برخی از حیوانات سمی تنها به منظوری خاص از سم خودشان استفاده می کنند بدین معنی که سم آن ها تنها کارهای خاصی را می تواند انجام دهد:
حلزون مخروطی

سم‌,سمی ترین حیوانات,حیوانات سمی,حلزون مخروطی,قورباغه نیزه ای

شاید حلزون در کل موجودی بسیار کوچک و خیلی بی خطر به نظر به رسد اما گونه هایی از آن هستند که می توانند سم های خاصی را از خودشان خارج کنند. حلزون مخروطی می تواند به راحتی سمی پیچیده را از خود خارج کند که تنها عضلات را از کار می اندازد. این سم به اندازه ای قوی است که به راحتی یک انسان را برای مدتی طولانی بی حس می کند. محققان دریافتند که برخی از آن ها نزدیک به 100 نوع مختلف از سموم را با یکدیگر مخلوط می کنند تا این سم به وجود آید.
قورباغه نیزه ای

سم‌,سمی ترین حیوانات,حیوانات سمی,حلزون مخروطی,قورباغه نیزه ای

یکی از سمی ترین و کشنده ترین موجودات دنیا قورباغه نیزه ای است که شاید با آن آشنا باشید. این قورباغه دارای رنگی ابی با خال هایی به رنگ های مختلف است و تا به حال جان انسان های بسیار زیادی را گرفته است چرا که دست زدن به آن ها می تواند انسان را از پای در آورد. البته راهی که این قورباغه دست به کشتن انسان ها می زند بسیار جالب است چرا که سم او وارد قلب شده و باعث می شود به طور طبیعی سکته قلبی کنید.
این در حالی است که بسیاری از سموم حیوانات به ساختار بدنی انسان آسیب می زنند. این قورباغه ها می توانند تا 1100 واحد سم را حمل کنند در حالی که 130 واحد از آن برای کشتن انسان کافی است.
عروس دریایی "ایروکانجی"

سم‌,سمی ترین حیوانات,حیوانات سمی,حلزون مخروطی,قورباغه نیزه ای

یکی از موجودات بسیار خطرناک و در عین حال بسیار کوچک اقیانوس های مختلف دنیا عروس دریایی "ایروکانجی" نام دارد. این موجود به قدر کوچک است که با چشم نیز نمی توان آن را دید ولی به راحتی می تواند انسان را با یک نیش کوچک از پای در آورد.
سم این موجود کوچک بسیار خطرناک و دردآور است چرا که ابتدا دل درد، کمردرد، سردرد، افتادگی عضلانی و از دست دادن حافظه به سراغ شما می آید سپس شما را می کشد و در این بین مرگی عذاب آور را به وجود می آورد و به آن عروس دریایی شکنجه گر نیز می گویند.
hooded pitohui

سم‌,سمی ترین حیوانات,حیوانات سمی,حلزون مخروطی,قورباغه نیزه ای

شاید به نظر شما غیرممکن باشد که یه پرنده کوچک بتواند لقب سمی را به خودش اختصاص دهد اما این پرنده اهل آفریقا اینکار را کرده است. این پرنده با خوردن غذاهای مختلف می تواند سمی خاص را در بدن خودش ایجاد کند و ان را ذخیره سازی می کند تا با مشاهده اولین نشانه های خطر روی افراد خالی کند. سم "hooded pitohui" می تواند یک انسان بالغ را برای ساعت ها به طور کامل بی حس کند به طوری که توان پلک زدن هم نداشته باشد.
ماهی بادکنکی

سم‌,سمی ترین حیوانات,حیوانات سمی,حلزون مخروطی,قورباغه نیزه ای

یکی از سمی ترین و البته بامزه ترین ماهی هایی است که در نقاط مختلف دنیا دیده می شود. این ماهی می تواند سموم مختلفی را از بدن خودش خارج کند. او با مشاهده اولین نشانه های خطر سریع باد می شود و تیغ های سمی اش را خارج می کند.
این تیغ ها می توانند هرموجودی را از پا اندازند و با سرعت بسیار بالایی تمام اندام های اصلی را بی حس می کند که باعث مرگ سریع موجوات می شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که سم آن از سیانور 100 برابر قوی تر است...../yjc.ir


ویدیو مرتبط :
سم agita - سم آجیتا - سم مگس آگیتا اصل سوئیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس هایی حیرت انگیز از استتار حیوانات