اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هجوم گسترده کاندیداها برای ثبت نام در ساعات اولیه



 

 

هجوم گسترده کاندیداها برای ثبت نام در ساعات اولیه

 

ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز در ستادهای انتخابات سراسر کشور آغاز شد تا انتخابات نهم رسما کلید بخورد و فعالیت‌های انتخاباتی رسمی به آغاز نزدیک‌تر شود.

طبق جدول زمان‌بندی انتخابات، ثبت‌نام کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز شنبه سوم دی‌ماه در ستادهای انتخابات سراسر کشور آغاز شده است.

بر اساس اطلاعیه‌ شماره ۵ ستاد انتخابات وزارت کشور، ثبت‌نام از کاندیدا‌ها به مدت ۷ روز یعنی از سوم دی‌ماه تا دهم دی‌ماه ادامه دارد و کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند با مراجعه به ستاد‌های انتخابات سراسر کشور اقدام به ثبت‌نام کنند تا به این ترتیب دست گروه‌ها و جبهه‌های مختلف سیاسی در سیاست‌های انتخاباتی رو شود و جهت گیری‌هایی که با تایید و تکذیب‌ها عجین بود، شفاف و مشخص شود.

اما انتخابات نهمین دوره مجلس شوراى اسلامى در حالى شکل مى‏گیرد که دشمنان نظام از هر فرصت و امکانى براى ضربه زدن بهره خواهند جست و به طور قطع یکى از برنامه‏هاى مشخص آن‏‌ها اخلال در روند انتخابات و ایجاد اشکالات و نارسایى‏هایى در فرآیند و نتیجه انتخابات است.

هر چند در طول دهه ‏هاى گذشته دشمن با همه تلاش و کوششى که در ایجاد اخلال در فرایند انتخابات انجام مى‏دهد، با شکست مواجه شده است و مردم هر بار پر شور تر از قبل به استقبال انتخابات رفته اند اما این مساله باعث شده است با شروع ثبت نام کاندیدا‌ها و نزدیک شدن انتخابات، مقام‌های مسئول و گروه‌های مختلف سیاسی در آستانه آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس نهم به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره این انتخابات بپردازند و در این زمینه نیز هشدارهای لازم را بدهند.

دبیر شورای نگهبان: حضور حداکثر، سدی در برابر دشمنان

در همین حال در آستانه آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران به نهمین دوره انتخابات مجلس که در اسفندماه برگزار خواهد شد اشاره کرد و افزود: روز شنبه ثبت نام از کاندیداهای این انتخابات شروع خواهد شد مجلس اهمیت خاصی دارد، محل قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است و جایگاه ارتباط مردم با نظام است چون نمایندگان پیام مردم را در دست و دل دارند و احیانا پیام نظام را به مردم می‌رسانند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به کسانی که می‌خواهند برای نهمین دوره انتخابات مجلس نامزد شوند توصیه کرد افرادی که می‌خواهند ثبت نام کنند ابتدا بروند قانون را بخوانند در ماده ۲۸ قانون شرایط داوطلبان کاملا مشخص شده است بین خود و خدای خود ببینند که اگر این شرایط را ندارند ثبت نام نکنند و بی‌جهت آبروی خود را نبرند و همه را معطل نکنند.

جنتی ادامه داد: اما کسانی که صلاحیت دارند بیایند اگر این افراد نیایند چه کسی بیاید؟ این افراد مطمئن باشند که اگر صلاحیت داشته باشند امکان ندارد که رد صلاحیت شوند و اگر احیانا اشتباهی رخ داد بیایند به صورت منطقی از خود دفاع کنند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که دوباره مسئله تقلب را مطرح کند این‌ها همه نقشه‌های دشمن است اما ما باید حضور حداکثری در صحنه داشته باشیم تا مجلسی با آرای بالا تشکیل شود.

اختلاف به نفع جریان انحرافی است

در همین زمینه رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان گفت: ادامه گفتمان اصولگرایی، جذب حداکثری، استفاده از تمام ظرفیت‌های اصولگرا، پیروزی جبهه انقلاب اسلامی، انتخاب نمایندگان صالح و تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد‌تر از اهداف جبهه متحد اصولگرایان است.

علیرضا زاکانی پنج شنبه شب در نشست جبهه متحد اصولگرایان فارس اظهار داشت: مرزبندی اصول گرایان با جریان‌های فتنه، انحرافی و فاسد مرزبندی مشخصی است و ما نمایندگانی می‌خواهیم که خود را خادم ملت بدانند.

زاکانی ادامه داد: از اختلاف در جبهه اصول گرایان جریان انحراف و فتنه بیشترین نفع را می‌برند و فرصت‌ها مانند ابر بهاری در حال گذر است.

عضو جبهه پایداری: کاندیداهای جبهه پایداری در روز ۹ دی ثبت نام می‌کنند

یک عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز از ثبت نام کاندیداهای این جبهه در تهران برای انتخابات دور نهم مجلس در روز ۹ دی ماه خبر داد.

حجت الاسلام رسایی در این باره گفت: قرار است کاندیداهای جبهه پایداری در تهران در یوم ا... ۹دی برای دور نهم انتخابات مجلس ثبت نام کنند و بعد از آن در مصاحبه‌ای با اصحاب رسانه برنامه‌های خود را برای انتخابات اعلام کنند.

وی افزود: به هیچ عنوان بنا نداریم با اصحاب فتنه، جریان انحرافی و ساکتین که حتی امروز به عنوان اصولگرا شناخته می‌شوند مصالحه کنیم.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس: تحریم انتخابات خواسته دشمنان نظام است

درهمین حال اما با وجود اینکه زمزه‌هایی از سوی رسانه‌های اصلاح طلبان و اپوزیسیون خارج از کشور مبنی بر تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان به گوش می‌رسد اما داریوش قنبری، نماینده ایلام و سخنگوی فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تحریم انتخابات و مشارکت نکردن در آن در شرایط کنونی کشور، خواسته دشمنان نظام است و اصلاح طلبان گامی در راستای خرسندی دشمنان نظام برنخواهند داشت.

این نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم همچنین متذکر شد: برگزار کنندگان انتخابات نیز باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که اصلاح طلبان بتوانند مشارکت بالایی داشته باشند زیرا این مشارکت بالا در راستای منافع کل کشور خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این فراکسیون نیز از سیاست کلی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تبعیت می‌کند، اظهار داشت: تصمیم فراکسیون اقلیت مجلس این است که از سیاست‌های اصلاح طلبان خارج از مجلس در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیروی کند.

قنبری افزود: در همین راستا به هیچ عنوان بحث تحریم انتخابات مطرح نیست اما اصلاح طلبان لیست خاصی ارائه نمی‌دهند و اصلاح طلبانی که تمایل به کاندیداتوری دارند می‌توانند به صورت انفرادی اقدام و ثبت نام کنند. به گفته نماینده ایلام، اصلاح طلبان کنونی مجلس هم می‌توانند به صورت انفرادی ثبت نام کنند و در عرصه انتخابات حضور یابند.

***

در هر حال، با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد، مهم‌ترین گروه‌های شرکت کننده در انتخابات نهم، جبهه متحد اصولگرایان، جبهه نوظهور پایداری و اصلاح طلبان هستند. در حالیکه که جبهه پایداری همواره اعلام کرده بود که در مسیر وحدت اصولگرایان قدم بر می‌دارد اما به نظر می‌رسد با معرفی کردن کادیداهای مستقل که بنا به گفته رسایی در روز ۹ دی ثبت نام خواهند کرد، مواضع خود را کاملا آشکار کرده است و به نوعی مشخص است که از ابتدا نیز این جبهه بنای وحدت با اصولگرایان را نداشت.

از سوی دیگر، اصلاح طلبان نیز که این روز‌ها به دو گانگی دچار شده‌اند و به نوعی نمی‌دانند چه می‌خواهند انجام بدهند نیز با ثبت نام کاندیدا‌ها به زودی اهداف خود را آشکار خواهند کرد.

در این میان اما نباید نقش جریان انحرافی را نادیده گرفت چرا که این جریان از مدت‌ها پیش نشان داده است که برنامه‌هایی برای انتخابات نهم در پیش دارد و از هیچ راهی برای رسیدن به کرسی‌های بهارستان فروگذار نیست از تطمیع با پول گرفته تا تغییر استانداران، روش‌های این جریان برای رسیدن به قدرت است. حال باید تا اتمام فرصت ثبت نام کاندیدا‌ها منتظر ماند و دید نتیجه تلاش‌های گروه‌های مختلف سیاسی به کجا ختم خواهد شد و چه کسانی برای کرسی‌های مجلس نهم به رای گذاشته می‌شوند؟../شفاف


ویدیو مرتبط :
رای دادن رهبر انقلاب در ساعات اولیه شروع انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در آخرین روز ثبت نام کاندیداها در دفتر هاشمی چه گذشت و چه شد که تصمیم به حضور گرفت؟



هاشمی در انتخابات92,کاندیداتوری هاشمی انتخابات92

در آخرین روز ثبت نام کاندیداها در دفتر هاشمی چه گذشت و چه شد که تصمیم به حضور گرفت؟

ایشان می گفت :من باید با رهبری مشورت کنم. اگر سکوت کردند می آیم وبه تکلیفم دربرابرمردم وخدا عمل می کنم ولی اگرمخالفت کردند حتما نمی آیم.

غلامعلی رجایی در سایت خود ، مشاهداتش از آخرین روز و دقایق منتهی به ثبت نام هاشمی را نوشت:

ساعت نه ونیم صبح بود که آیت الله هاشمی به مجمع آمد. ازماشین که پیاده شد به استقبالش رفتم و درمعیت ایشان از پله ها بطرف اتاقشان بالا رفتیم.ازآمدنشان پرسیدم. طبق انتظار برمبنای صحبتهایی که دراین روزها داشتیم نظرشان منفی بود.

به ایشان عرض کردم: وضعیت شما درافکارعمومی از قبل دارد بهتر می شود خصوصا اینکه مراجع هم دارند به میدان می آیند و آیت الله وحید و آیت الله سیستانی هم برآمدن شما تاکید کرده اند. 

...ساعت ده ونیم دکتر علی مطهری با چند تن از نمایندگان مجلس به دیدار آیت الله  هاشمی آمد. 

دکتر مطهری در آغاز گفت:ما چند بار تا بحال خدمت شما رسیده ایم واصرار کرده ایم بیایید ولی این باردرحقیقت آمده ایم شما را برای ثبت نام به وزارت کشورببریم!وی با بیان نمونه هایی از وضعیت کشورگفت: خون شهید مطهری دارد پایمال می شود. 

...وقتی آقای مطهری به آیت الله گفت: شما در دفعات قبل مشکل سن تان را مطرح می کردید و ما امروزمی بینیم که وضع جسمی شما ازما بهتراست! آقای هاشمی که درتکه پرانی ید طولایی دارد با خنده به او گفت :من نمی دانم وضع جسمی شما چطور است که وضع من ازآن بهتر است! 

بقیه حاضرین درملاقات هم  متفقا به آمدن ایشان اصرارکردند. درآخر برادر ایشان مهندس محمد هاشمی که تازه از سفر عراق آمده گفت در یک نظرسنجی که برای من آمده است از صد درصد زائران کاروانهایی که روزانه از مرز زمینی به عراق می روند نود درصدشان می خواهند در صورت نامزدی شما به شما رای بدهند. 

درآخرملاقات حاج آقا با صراحت سخنانی گفت. ازجمله اینکه قصد حضورنداشته است ولی اصراربسیارمردم وگروههای مختلف مقاومت ایشان را برای نیامدن تمام کرده است.

ایشان می گفت :من باید با رهبری مشورت کنم. اگر سکوت کردند می آیم وبه تکلیفم دربرابرمردم وخدا عمل می کنم ولی اگرمخالفت کردند حتما نمی آیم. اعضای جلسه با نا امیدی اتاق ایشان را ترک کردند. دوسه گروه دیگر هم چند نفره به دیدارایشان رفتند و همین عبارات  را شنیدند. 

ساعت چهارونیم بعد از ظهر بود که سه تن ازمشاورین خدمت ایشان رسیدیم وصحبتهایی داشتیم.

فرمودند:یعد ازپیغامهایی که از دیشب داده اند هنوزمنتظرنظررهبری هستند .ساعت داشت به پنج نزدیک می شد و یک ساعت مانده به پایان مهلت ثبت نام . 

صبح خدمت ایشان عرض شد این همه افرادی که دراین چند ماه به دیدارشما آمدند وبه شما اصرارکردند بیایید اکنون منتظرجوابی از شماهستند. اگر نمی آیید خوب است دلیل نیامدنتان را به مردم بگویید وبیانیه ای  صادر کنید و دلایل نیامدنتان را به آنان توضیح دهید.

پذیرفتند وبه ما فرمودند متنی تهیه کنیم.فورا ازمحضرشان مرخص شدیم وبه اتاق مجاور رفتیم ومشغول تهیه متن پیشنهادی شدیم .

ساعت حدود پنج ونیم بود و متن داشت تمام می شد که که حاج آقای علی خانی به دراتاق آمد و فریاد زد :آقای رجایی،حاج آقا برای ثبت نام حرکت کردند جا نمانید! باورم نمی شد. معلوم  شد درتماسی که با یکی از اعضای موثر دفتر رهبری داشته اند از صحبت هایی که رد وبدل شده مخالفتی را از سوی رهبری احساس نکرده اند. 

متن بیانیه انصراف را در جیبم گذاشتم وبه سرعت به جمع دوستانی که آیت الله راهمراهی می کردند پیوستم. از شدت عجله تلفنم درمجمع جا ماند وقتی برگشتم حدود 50 تماس ناموفق داشتم! دو فرزند ایشان – یاسر و فاطمه و برادرشان مهندس محمد و فرزندان برادرشان وسه تن ازمشاورین  ودوسه نفراز اعضای دفتر ایشان را همراهی کردیم . 

5 دقیقه به ساعت پایان مهلت ثبت نام به وزارت کشور رسیدیم. درمیان مردمی که دراطراف وزارت کشوربطورخودجوش ایستاده بودند تا ببینند چه کسانی درساعت پایانی ثبت نام می کنند تا متوجه حضورآقای هاشمی شدند شور و ولوله ای عجیب اتفاق افتاد . 

بعضی را دیدم که بی اختیار از شدت شوق جلوی ماشین ایشان را سد کرده و بی اعتنا به هشدارهای اسکورت و محافظین شادمانی می کنند کسی را دیدم که از شدت خوشحالی می رقصیدند. عده ای شیشه ماشین ایشان را می بوسیدند.

ازدحام جمعیت چنان بود که ماشینها بسختی راه می رفتند. به هر تقدیربود وارد وزارت کشورشدیم وآیت الله ثبت نام کرد. 

ثبت نام که تمام شد شناسنامه وکارت ملی حاج آقا را از مامورثبت نام گرفتم و درجیبم گذاشتم .اینقدرآیت الله ناگهانی وغیرمنتظره تصمیم به آمدن گرفت که ما با خودمان عکس نبرده بودیم! به مامور ثبت نام گفتم عکس ها را پس از رفتن حاج آقا می فرستیم و فرستادیم! 

اکنون که مشغول نوشتن این یادداشت هستم تلفنهای بسیاری ازگوشه وکنارکشوربه من می شود همه برای  زدن ستادهای تبلیغاتی مردمی .یکی می گوید به محض ثبت نام آیت الله دلار صد تومان پایین آمده است.دیگری می گوید  امروز شاهد بوده است صرافیهایی که دلارمی خریدند تا ظهرازخرید دلار خودداری می کردند و می گفتند منتظرآمدن یا نیامدن هاشمی هستیم! 

...کسی پیامک داد میلیونها سی دی در جهت تخریب شخصیت آیت الله آماده توزیع است. 

به اعتقاد من هرچه اینگونه کارهای تخریبی بیشترشود مردم بیشتربه ایشان اقبال پیدامی کنند.درست همانگونه که در دوم خرداد 76 برای جناب خاتمی اتفاق افتاد. 

خداکند این شور روز به روز بیشتر شود وحماسه سیاسی مورد نظر رهبری محقق شود . 

من ایمانم را در گرو این حرف می گذارم و خدا را بر این ادعا به شهادت می گیرم که آیت الله  هاشمی صرفا درجهت ادای تکلیف به مردم و بدون هیچ بیمی از تخریبها وبی انصافی ها وصرفا برای داشتن پاسخی برای خدا درقیامت پا به این عرصه گذاشته است. 

امید است کسانی که این حضور را برنمی تابند و اقبال مردم را به چیزی نمی گیرند این را درک بکنند که این مرد، در این شرایط سنی، دیگرنه شهوت ریاست دارد ونه تشنه قدرت است. آمده است تا این کشور را با کمک رهبری از بحران نجات دهد ومن اطمینان دارم که با دعای امام ومردم این کار را خواهد کرد. 

هاشمی آمده است تا عزت را به ایران وایرانی برگرداند. منتقدین را با نظام آشتی دهد. دولت وحدت ملی ایجاد کند وباردیگر ایران را به قدرت برترمنطقه تبدیل نماید. ولینصرن الله من ینصره! 

این ورود خالصانه یاردیرین امام را همزمان با حلول ماه رجب ومیلاد مبارک حضرت امام محمد باقرعلیه السلام به فال نیک می گیریم .امید که روزهای آینده برای مردم ما سراسرشادی وبرکت باشد./عصرایران