اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هجوم سگ های ولگرد به تربت جام



اخبار,اخباراجتماعی,  سگ‌های ولگرد

این روزها تربت‌جامی‌ها با مشکلی عجیبی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ هجوم سگهای ولگرد به داخل شهر که به معضلی لاینحل تبدیل شده است.

به گزارش «خبرآنلاین» از خراسان رضوی؛ بدون شک مسئله بهداشت یکی از مهم‌ترین مسائل جهانی است که دولت‌ها سالانه برای ارتقاء سطح سلامت جامعه، هزینه‌های کلانی صرف آن می‌کنند. خطر جدی و غیربهداشتی سگ‌های ولگرد در تربت‌جام یکی از معضلات جدید شهروندان تربت‌جام شده است که باید هرچه سریع‌تر پیگیری شود.


«جام روز» در این باره نوشته است؛
این روزها مردم تربت‌جام با پدیده‌ای جدید به نام «سگ‌های ولگرد» در سطح شهر مواجه هستند که کم‌کم در حال تبدیل‌شدن به یک خطر بهداشتی در سطح شهر می‌شود. اگر در ساعات پایانی شب و ساعات اولیه صبح کشتی در سطح شهر بزنید، به‌وضوح شاهد حرکت دسته‌ای و بعضاً انفرادی سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر خواهید بود. به گفته برخی از شهروندان، چندین ماه است که تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر شده است.


جولان سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان‌ها باعث ایجاد رعب و وحشت در کودکان و سلب آسایش شهروندان برخی از خیابان‌های شهر شده است.


یکی از شهروندان در این رابطه گفت: «مردم به دلیل ترس از خطر حمله سگ‌های ولگرد به‌ویژه در شب، جرت تردد در کوچه و پس‌کوچه‌های شهر را ندارند. سگ‌های ولگرد با پاره کردن کیسه‌های زباله و پخش آن‌ها در کوچه، سبب آلوده شدن محیط می‌شوند.»


یکی دیگر از شهروندان با اعلام نارضایتی از گسترش سگ‌های ولگرد در سطح شهرتربت جام گفت: «سگ‌های ولگرد محیطی پر از ترس و استرس را برای مردم به وجود آورده‌اند و از سویی خطر گازگرفتگی توسط سگ و ابتلا به بیماری‌های خطرناک به‌واسطه این حیوان وجود دارد. با توجه به زیاد بودن این حیوانات، احتمال ابتلای افراد به بیماری‌ها ازجمله هاری و کیست هیداتیک به‌واسطه تماس با سگ و یا سگ گزیدگی بسیار بالاست و مسئولان امر باید برای رفع این معضل اقدام کنند.»

 

 اخبار اجتماعی  -  خبر  انلاین


ویدیو مرتبط :
سگ دعوا تربت جام (احمد آباد )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصویر) ازدواج دختر جوان با سگ ولگرد!



اخبار گوناگون - (تصویر) ازدواج دختر جوان با سگ ولگرد!

منگلی موندا، دختر 18 ساله هندی، با یک سگ ولگرد ازدواج کرد. این ازدواج یک سنت قبیله ای است که برای دفع طلسم شیطانی انجام شده است.

ریش سفیدان قبیله در ایالت جارکند هند، ترتیبات انجام این وصلت را فراهم کردند. منگلی اول دو دل بود که آیا با سگ ازدواج کند یا نه، اما بعد و با این امید که این وصلت، طلسم بدشگون را از قبیله‌اش دور کند، به ازدواج رضایت داد.

داماد چهارپا "شِرو" نام دارد و توسط پدر عروس انتخاب شده است. مراسم ازدواج منگلی و شرو، هفته پیش، 30 آگست، در یک روستای دور افتاده در ایالت جارکند و با حضور اعضای قبیله، ریش سفیدان روستا و بستگان عروس انجام شد. گزارشی از حضور احتمالی نزدیکان داماد در این مراسم منتشر نشده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون , ازدواج دختر جوان با سگ

 

اخبار,اخبار گوناگون , ازدواج دختر جوان با سگ

 

اخبار,اخبار گوناگون , ازدواج دختر جوان با سگ

 اخبار گوناگون - فرارو