اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هتک حیثیت اینترنتی از روی اعلامیه ترحیم



هتک حیثیت اینترنتی از روی اعلامیه ترحیم

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به دستگیری فردی که با انتشار مطالبی توهین آمیز اقدام به هتک حیثیث یک خانواده کرده بود ؛هشدار داد کسانی که در فضای مجازی موجبات هتک حیثیت دیگران را فراهم کنند سریعاً شناسایی و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

سرهنگ امیری در تشریح این خبر گفت: پیرو شکایت شهروندی مبنی بر اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی صفحه‌ای به نام پدر وی ایجاد شده و در آن مطالب توهین آمیزی منتشر می‌شود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: شاکی در اظهارات خود بیان کرد عکس منتشر شده در صفحه مذکور مربوط به سال‌ها پیش بوده و از روی اعلامیه فوت پدرش تصویر متوفی را استخراج و مطالب توهین آمیزی در ذیل آن درج کرده است که منجر به هتک حرمت خانواده ما شده است.

رییس پلیس فتا زنجان افزود: اقدامات متعددی برای شناسایی عامل ایجاد کننده انجام و نهایتاً پس از تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و دستگیر شد ، وی پس از مواجهه با ادله مربوط به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی عنوان کرد.

امیری با اشاره به ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای بیان کرد: بنا به این ماده قانون هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی به وسیله سیستم‌های رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، راساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام‌های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری از افراد نا آشنا با فضای مجازی و هتک حیثیت افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل هتک حیثیت اینترنتی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دستگیری عامل هتک حیثیت اینترنتی

رییس پلیس فتای استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت اینترنتی فردی در رشت خبر داد.

سرهنگ ایرج محمد خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: به‌ دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر این که از طریق اینترنت مورد هتک حیثیت قرار گرفته، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

رییس پلیس فتای استان گیلان افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات کارشناسی و مهندسی پرده از نقاب مجازی متهم این پرونده برداشت و با احراز هویت واقعی و شناسایی محل زندگیش، وی را با هماهنگی قضایی دستگیر و در بازرسی از منزل متهم یک دستگاه کیس رایانه حاوی 260 کلیپ مستهجن‌خارجی و تعدادی لوح‌فشرده غیرمجاز، دو دستگاه گوشی تلفن‌همراه ، تعدادی فلش‌مموری را کشف و ضبط کردند.

محمدخانی ادامه‌داد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی برای سیر مراحل قانونی به دادسرای رشت تحویل داده شد.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان به افرادی که در فضای مجازی با هنجارشکنی قصد هتک حیثیت شهروندان را در سر دارند، هشدارداد: عملکرد بزهکاران اینترنتی زیر ذره بین کارشناسان تیم رصد شبانه‌روزی پلیس فتا بوده و این پلیس با برخورد قاطع، جدی و هوشمند، فضای مجازی را برای مجرمان سایبری ناامن کرده است./ایسنا