اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هتک حرمت دختر جوان با انتشار عکس در سایت مستهجن


فرد یا افرادی مشخصات، عكس خصوصی و شماره تلفن زنی را در سایت‌های غیراخلاقی منتشر كرده و باعث هتك حرمت شاكیه شده بودند كه با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده به طور ویژه در دستور كار كاراگاهان قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از دستگیری فردی كه با اغفال دختری در سایت‌های همسریابی، عكس و شماره تماس وی را در سایت‌های مستهجن منتشر كرده بود، خبرداد.

سرهنگ عرفانی با اشاره به پرونده انتشار عكس و شماره‌تلفن زنی در سایت‌های غیراخلاقی كه در این پلیس فتا تحت بررسی بود، گفت: فرد یا افرادی مشخصات، عكس خصوصی و شماره تلفن زنی را در سایت‌های غیراخلاقی منتشر كرده و باعث هتك حرمت شاكیه شده بودند كه با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده به طور ویژه در دستور كار كاراگاهان قرار گرفت.

رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی ادامه داد: كارآگاهان در نخستین گام تحقیقات خود از شاكی را آغاز كردند كه وی در این تحقیقات اعلام كرد كه در سایت همسریابی ثبت‌نام كرده و در هفته‌های گذشته با فردی آشنا شده و با وی تماس تلفنی داشته است.

عرفانی ادامه داد: كارآگاهان با انجام تحقیقات از سایت‌هایی كه مشخصات شاكیه در آن قرار داده شده بود و همچنین استعلام‌های مختلف، ردپایی از متهم را شناسایی و با انجام كارهای اطلاعاتی، منزل وی را شناسایی و در عملیاتی پلیسی وی را دستگیر كردند.

وی با بیان اینكه متهم پس از دستگیری به مقر انتظامی منتقل شد، اظهاركرد: وی در تحقیقات تكمیلی و مستندات قانونی، لب به اعتراف گشود و به بزه ارتكابی خود اعتراف كرد.

عرفانی به جوانان و نوجوانان به خصوص دختران جوان، توصیه كرد كه در سایت‌های همسریابی اینترنتی غیرمجاز عضو نشوند و مشخصات و عكس‌های خود را در آن قرار ندهند چرا كه این اطلاعات به راحتی قابل سوءاستفاده بوده و عاملی برای باجگیری و سوءاستفاده‌ دیگران می‌شود.


ویدیو مرتبط :
سکوت صدای آمریکا در برابر هتک حرمت دختر آمریکایی توسط پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هتک حرمت دختر جوان با انتشار عکس در اینترنت


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان از دستگیری فردی خبر داد كه با انتشار عكس‌های زن جوان در شبكه‌های اجتماعی به وی اعمال خلاف حقیقت نسبت داده بود.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان از دستگیری فردی خبر داد كه با انتشار عكس‌های زن جوان در شبكه‌های اجتماعی به وی اعمال خلاف حقیقت نسبت داده بود.

سرهنگ محمدخانی در تشریح این خبر گفت: به دنبال ارجاع یك فقره پرونده از دادسرای رشت به دادخواهی خانمی مبنی بر این كه فردی ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، تصاویر خصوصی‌اش را منتشر و با منتسب‌كردن اعمال خلاف حقیقت، قصد هتك حیثیت وی را دارد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور كار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: كارشناسان پلیس فتا، هویت واقعی متهم در فضای حقیقی شناسایی كردند و متهم در عملیاتی دستگیر و پس از رویت مدارک و مستندات به جرم خود اعتراف كرد.

محمدخانی به كاربران عضو شبكه‌های‌اجتماعی توصیه كرد: هرگز اطلاعاتی نشان دهنده هویت‌ و تصاویر نامناسب را به دیگران ارسال نكنند، عكس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را درسایت‌ها به اشتراك نگذارند.

 زیرا در این صورت دیگر صاحب آنها نیستند، این‌گونه محتواها به سرعت توسط مجرمان اخلاقی منتشر می‌شود، اطلاعات محرمانه، عكس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را روی رایانه متصل به اینترنت نگهداری نكنید، به هر ناشناسی اعتماد نكنید چرا كه فضای شبكه‌های اجتماعی مملو از كاربرانی است كه با هویت جعلی و برای مقاصد خاص مثل كلاهبرداری و سایر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با كاربران اقدام می‌كنند.

 بنابراین از پذیرفتن افرادی كه با هویت، تصاویر و طرح مطالب اغواء‌كننده سعی در برقراری ارتباط و افزودن شما به لیست دوستان یا علاقمندان صفحه خود دارند، جداً اجتناب كنید.