اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هتلی از زباله در رم



 

هتلی اززباله

 

یک هنرمند آلمانی هتلی از زباله در شهر رم ایتالیاساخته است.اج.ای شولت برای ساخت این هتل از ۱۲ تن زباله سواحل اروپا استفاده کرده تا با آن دیوارهای خارجی این ساختمان ۳ اتاقه را بپوشاند.

 

این هنرمند ۷۱ ساله در این باره گفت: او با ساخت این هتل قصد داشته توجه افراد را به روز جهانی محیط زیست جلب کند.

 

شولت در ادامه گفت: ما هم اکنون در عصر پر از زباله زندگی می کنیم.

 

ما زباله تولید می کنیم و خودمان نیز روزی به زباله تبدیل خواهیم شد. این هتل خدماتی مانند آب و برق ندارد.

خبر آنلاین (www.khabaronline.ir)


ویدیو مرتبط :
زباله ها جمع آوری شده؛ مشکل زباله ها را چگونه حل کنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راههای کاهش زباله خانگي



 

 

برای کاهش زباله خانگی

 

 

براي کاهش حجم زباله‏هاي ‌تر و کمک به تفکيک زباله‏هاي تر و خشک از چند سطل زباله با رنگ‏هاي مختلف در کنار هم استفاده کنيد.

 

 

?) براي حفظ محيط زيست بهتر است از ابتدا هنگام خريد و انتخاب مبلمان خانه دقت کنيد و وسايلي را انتخاب کنيد که بتوانيد مدت زمان بيشتري از آنها استفاده کنيد. مبلماني که به سرعت از مد مي‏افتند و پس از مدت کوتاهي ديگر نمي‏توان از آنها استفاده کرد، انتخاب مناسبي نيستند.

 


?) براي تنوع و تغيير مبلمان از تغييرات جزيي مانند تغيير رنگ رويه مبل استفاده کنيد.

 


?) مقواها و بسته‏بندي‏ها را دور نريزيد و در صورت امکان از آنها استفاده کنيد. مي‏توانيد جعبه کفش را با کاغذ کادو و يا کاغذ رنگي بپوشانيد و براي نگهداري سي‌دي و لوازم شخصي بچه‏ها از آن استفاده کنيد.

 


?) قوطي‏هاي شيشه‏اي و پلاستيکي را پس از مصرف شسته و خشک کنيد و براي نگهداري مواد غذايي از آنها استفاده کنيد. شيشه مربا، عسل و سس مايونز براي نگهداري سبزي‏هاي خشک مناسب است و موجب مي‏شود عطر سبزي مدت زمان بيشتري حفظ شود.

 


?) هنگام خريد به برچسب قابل بازيافت دقت کنيد و محصولاتي را خريداري کنيد که زباله کمتري توليد مي‏کنند. برخي توليدکننده‏ها محصولاتي مانند عسل و سس مايونز و شکلات صبحانه را در ظرفي شبيه ليوان بسته‏بندي مي‏کنند. پس از استفاده از اين محصولات نه تنها زباله توليد نمي‏شود بلکه يک دست ليوان هم به لوازم آشپزخانه اضافه مي‏شود که قابل استفاده است و دور ريخته نمي‏شود.

 


?) کنار سينک ظرفشويي و دستشويي سرويس بهداشتي جاي مايعي پمپي نصب کنيد. با اين کار مي‏توانيد مايع دست‌شويي و مايع ظرف‌شويي را در بسته‏بندي بزرگ خريداري کنيد و به تدريج در اين ظروف بريزيد و علاوه بر استفاده راحت‏تر جاي چندقوطي‏ پلاستيکي را در سطل زباله‏تان خالي کنيد‏.

 


?) با ظرف ماست و قوطي شير براي بچه‏ها اسباب بازي و جامدادي ليواني و قلک درست کنيد و با رنگ اکريليک روي آن را به سليقه خودتان تزيين کنيد.

 


?) براي کاهش حجم زباله‏هاي ‌تر و کمک به تفکيک زباله‏هاي تر و خشک از چند سطل زباله با رنگ‏هاي مختلف در کنار هم استفاده کنيد. پيشنهاد ما اين است که از يک سطل زباله سبز براي پسماندهاي خشک و يک سطل زباله قرمز براي زباله‏هاي تر استفاده کنيد. در صورتي که در خانه باغچه داريد يک سطل هم براي سبزي‏ها و پوست‏ميوه‏ها بگذاريد و از آن براي تهيه کمپوست استفاده کنيد. براي حفظ بهداشت، پيشگيري از آلودگي و مبارزه با حشرات زباله‏هاي تر را در سطل در دار قرار دهيد.