اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاموند: به توافق با ایران بسیار امیدوارم


وزیر خارجه بریتانیا با ابراز امیدواری گفت: در طول ساعات آینده می‌توانیم در دستیابی به توافق هسته‌یی با ایران موفق شویم.

خبرگزاری ایسنا:  وزیر خارجه بریتانیا با ابراز امیدواری گفت: در طول ساعات آینده می‌توانیم در دستیابی به توافق هسته‌یی با ایران موفق شویم.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا در بدو ورود در لوزان برای حضور در مذاکرات ایران و 1+5 اواخر روز یکشنبه گفت من معتقدم که می‌توان با ایران به توافق هسته‌یی دست یافت اما باید بمب اتمی از این توافق کنار گذاشته شود.

وی در جمع خبرنگاران گفت: من اینجا هستم چون بر این باورم که می‌توان به این توافق دست یافت.

وزیر خارجه بریتانیا اضافه کرد: توافق هسته‌یی به نفع همه است اگر ما بتوانیم در طول ساعات آینده به چارچوب سیاسی دست یابیم در این صورت ایران باید نفس عمیقی بکشد و تصمیم‌های سختی بگیرد تا بتواند خطوط قرمز تعیین شده را تضمین کند.


ویدیو مرتبط :
کری: توافق با ایران یک توافق جامع است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاپ: امیدوارم ایران و 1+5 به توافق نهایی برسند



اخبار,اخبارسیاست خارجی,پاپ فرانسیس


 اخبار  سیاست خارجی - پاپ: امیدوارم ایران و 1+5 به توافق نهایی برسند

وی گفت: افراط گرایی به نام مذهب قبل از اینکه به قتل و عام انسان ها برسد به معنی تکذیب خدا است. رهبران مذهبی، سیاسی و اندیشمندان به ویژه مسلمانان هرنوع افراط گرایی را محکوم می کنند.

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها ابراز امیدواری کرد تا مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 هرچه سریعتر به توافق نهایی برسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، پاپ فرانسیس در مراسم سخنرانی آغاز سال میلادی که برای دیپلمات های خارجی در واتیکان برگزار شد،ضمن تقدیر از تلاش هایی که تاکنون در مذاکرات هسته ای انجام شده است، گفت: امیدوارم که هرچه زودتر بتوان به یک توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 در خصوص استفاده انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز رسید.

پاپ در این مراسم همچنین به واقعه تروریستی اخیر در پاریس اشاره کرد و گفت: فاجعه ناگواری که چند روزپیش در پاریس به وقوع پیوست، از فرهنگ غلط و افراطی نشات می گیرد که روابط صمیمی و واقعی را از بین برده و به متلاشی شدن تمام جامعه و ایجاد خشونت و مرگ منتهی می شود.

وی گفت: افراط گرایی به نام مذهب قبل از اینکه به قتل و عام انسان ها برسد به معنی تکذیب خدا است. رهبران مذهبی، سیاسی و اندیشمندان به ویژه مسلمانان هرنوع افراط گرایی را محکوم می کنند.


 اخبار سیاست  خارجی  -  ایرنا