اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هافینگتون پست بررسی کرد: ایرانی ها دوست دارند چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پایگاه اینترنتی هافینگتون پست در مقاله ای به قلم دکتر مجید رفیع زاده نوشت: گرچه تهران یک نظام کاملا متفاوت را در آمریکا ترجیح می دهد، با این وجود بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی را بر دیگران ترجیح می دهد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم دکتر مجید رفیع زاده نوشت: گرچه تهران یک نظام کاملا متفاوت را در آمریکا ترجیح می دهد، با این وجود بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی را بر دیگران ترجیح می دهد و آن برنی ساندرز سناتور دموکرات است.

سیاست ها و موضع گیری های نامزدهای انتخاباتی آمریکا درباره توافق هسته ای، خاورمیانه( غرب آسیا) به ویژه سوریه، اسرائیل، عراق و خلیج( فارس) از جمله موضوعاتی هستند که ایران در بررسی و انتخاب نامزد مناسب تر( برای منافع خودش) مدنظر گرفته است.

زمانی دموکرات ها و جمهوری خواهان دیدگاه های تقریبا مشابهی درباره ایران داشتند، اما در چند سال اخیر اختلافات آنها در این خصوص افزایش یافته است.


از آنجایی که دموکرات ها احتمالا به توافق هسته ای بیشتر پایبند خواهند بود، ایران راه ساده تری در جلب موافقت شورای امنیت سازمان ملل برای لغو تحریم های فلج کننده بین المللی در پیش خواهد داشت. این موضوع( پایبندی آمریکا به توافق هسته ای) مشروعیت بین المللی ایران را افزایش خواهد داد که به تسهیل فعالیت های تجاری و نظامی آن در دیگر کشورها کمک خواهد کرد.

این در حالی است که جمهوری خواهان افزایش نفوذ ایران را در خاورمیانه تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا قلمداد می کنند. جمهوری خواهان بیش از دموکرات ها از افزایش فعالیت های نظامی ایران در عراق و سوریه انتقاد می کنند. نامزدهای دموکرات ها ترجیح می دهند آمریکا در عراق و افغانستان نیروی زمینی کمتری به کار گیرد و برهمین اساس چشمان خود را بر روی تحولات ناشی از این خلاء می بندند.

دموکرات ها خواهان نزدیکی بیشتر با تهران هستند. در صورت انتخاب یک رئیس جمهور دموکرات در آمریکا، تهران احساس می کند از قدرت بیشتری برای اعمال نفوذ به منظور به دست آوردن مشروعیت و تقویت جایگاه جهانی اش برخوردار خواهد بود. دموکرات ها درباره نبرد ایران علیه دولت اسلامی( گروه تکفیری صهیونیستی داعش) در عراق و سوریه دیدگاه مثبتی دارند. البته این موضوع گیری برای کوتاه مدت است و در آن تبعات بلندمدت دخالت نظامی ایران و حمایتش از عوامل شیعه در منطقه نادیده گرفته شده است.

دموکرات ها ترجیح می دهند کمتر در امور خاورمیانه دخالت مستقیم داشته باشند. از نظر تهران، عقب نشینی آمریکا از منطقه خلاء قدرتی ایجاد می کند که یا خودش یا عواملش در منطقه می توانند این خلاء را پر کنند. همچنین در نتیجه ظهور داعش و تحولات اخیر منطقه ای، دموکرات ها رهبری ایران بر منطقه را به رهبری اعراب ترجیح می دهند. انتخاب یک رئیس جمهور دموکرات برای آمریکا، توازن قدرت را در منطقه به نفع ایران سوق می دهد.

با توجه به مسائل ذکر شده و بررسی موضع گیری های نامزدهای دموکرات از جمله هیلاری کلینتون و مارتین اومالی و ساندرز، ایران برنامه های ساندرز را بیشتر ترجیح می دهد. ساندرز بیشتر خواهان انزوا( خودداری آمریکا از دخالت مستقیم در خاورمیانه) و موافق مذاکره با تهران است. در آخرین مناظره درون حزبی دموکرات ها، وی بر نقش ایران تاکید داشت. وی تنها نامزدی است که بارها و قویا بر دیدگاه همکاری با تهران برای حل و فصل مسائل منطقه ای تاکید کرده است.

کلینتون نامزد پیشروی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری دخالت منطقه ای آمریکا را بیشتر ترجیح می دهد. به عنوان مثال وی از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه حمایت می کند که منافع ایران را در آنجا به خطر می اندازد.

به نظر می رسد در صورتی که وی رئیس جمهور آمریکا شود، روابط ایران و آمریکا را تقویت خواهد کرد زیرا کشورهای اروپایی روابط بهتری با تهران در مقایسه با واشنگتن دارند.


از آنجایی که احتمال پیروزی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر است، احتمالا روابط دوجانبه ایران و آمریکا بهتر خواهد شد یا دست کم از این که هست بدتر نمی شود.

اخبار سیاست خارجی - واحدمرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
سخنرانی رئیس جمهور آمریکا فرانکلین روزولت پیش از ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور آمریکا از نگاهی دیگر؛ خاطرات دوست دختر سابق اوباما از ارتباط خاص با او!*سند



رئیس جمهور آمریکا از نگاهی دیگر؛

خاطرات دوست دختر سابق اوباما از ارتباط خاص با او!*سند

 

 ,دوست دختر اوباما,روابط جنسی,اخبار,اخبار سیاسی

 

دوست دختر سابق'باراک اوباما' از شور و حرارت جنسی خود با او پرده برداشت.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، به نقل از روزنامه"تلگراف"چاپ لندن (3 می)؛ دوست دختر سابق "باراک اوباما" از شور و حرارت جنسی خود با او پرده برداشت.

وی در شرح زندگی نامه جدیدش برای اولین بار از روابط جنسی گرم و صمیمی خود با "اوباما" سخن به میان آورد و از محتوی نامه های عاشقانه ای که در سن بیست سالگی برایش می فرستاد، پرده برداشت.

"جنویس کوک" و " آلکس مک" نیز که در اواخر سال (1980) در"نیویورک" با "اوباما" رابطه داشتند، قبلا مطالب و موارد ناگفته ای را که با "اوباما" داشتند و تا به حال برای کسی بازگو نکرده بودند را به "دیوید مارانیس" نویسنده و برنده جایزه "پالتزر" دادند.

 

در دفترچه خاطرات خانم"کوک"که به مدت یک سال دوست دختر "اوباما" بود و مربوط به تاریخ (1984) می باشد، به صراحت حکایت از روابط جنسی عمیق بین این دو دارد، اما بقیه مطالب به صورت کنایه ای گفته شده است.

 

خانم"کوک" از جشن"کریسمس"(1983) و ملاقاتش با "اوباما" و خوشگذرانی هایش و دادن شماره به هم دیگر در آن شب سخن به میان آورد.

 

وی در یاداشت های روزانه آن زمانش،"اوباما" را این چنین توصیف کرد: "او همیشه لباس های راحت و با نقش دختران خوش هیکل می پوشید، سیگاری بود و مویز می خورد و همیشه خواب آلود بود."

خانم "کوک" در دوران جوانی خود، رابطه عاشقانه عمیقی با "اوباما" داشته است ولی آنها در سال (1985) از هم جدا می شوند و این جدائی یک زخم عمیق عاطفی را در"اوباما"ایجاد می کند و باعث می شود که او به شروع دوباره رابطه مصمم شود تا آنجایی که خانم "کوک" نوشته: "من حدس می زدم و امید داشتم که زمان، همه چیز را تغییر دهد و او به دنبال من آمده و در دام عشق من گرفتار شود."

وی در ادامه تمامی کارهایی را که در حین عمل جنسی انجام می دادند را به تفصیل نگاشته است.

آنها تابستان (1982) را باهم در"نیویورک" گذرانده و بعد از آن "اوباما" برای ادامه تحصیلات به دانشگاه"کلمبیا"رفته و خانم"کوک" به"لس آنجلس" ولی همچنان در مکاتبه بودند.

این خاطرات قرار است به صورت کتاب درآید./جام نیوز


 ,دوست دختر اوباما,روابط جنسی,اخبار,اخبار سیاسی