اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی : یک اقلیت که اتفاقاً خود را ولایتمدار می‌‌دانند، برای ناکامی دولت تلاش می‌‌کنند/ این چه منطقی است که برخی می‌‌گویند...



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,هاشمی رفسنجانی

 

اخبار سیاست خارجی - هاشمی رفسنجانی: بوکوحرام و تکفیری‌ها عقب‌مانده‌تر از خوارج هستند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش دشمنان اسلام برای معرفی اقدامات وحشیانه طالبان، القاعده، بوکوحرام و داعش به اسم اسلام را نمونه‌ای برای اسلام‌گریزی، شیعه‌هراسی و ایران‌ستیزی در بعد خارجی خواند و گفت: این رویه عین جهالت است و عقب‌مانده‌تر از خوارج هستند تحصیل را حرام و آدم‌کشی را حلال می‌‌دانند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرهیختگان، یادگاران دفاع مقدس و فعالان سیاسی و اجتماعی استان البرز، با اشاره به سابقه مردم ایران در تمدن بشریت، گفت: وقتی این تمدن با فرهنگ اسلامی، مخصوصاً عصاره آن، یعنی مکتب اهل بیت(ع)، تلفیق گردید، سرمشق مردم این سرزمین برای راست‌گفتاری و صداقت رفتاری شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان فرازهایی از سفارش‌های امام موسی کاظم(ع) به شاگردشان هشام‌بن‌حکم در منزلت تعقل و اندیشه، اظهار داشت: فرهنگ به عنوان مجموعه اخلاقیات اسلام، لشکریان عقل هستند و در مقابلشان ضدفرهنگ‌ها با پرچم ضلالت، لشکریان جهل هستند.

وی با ابراز تأسف شدید از محدود کردن و محدود دیدن مقوله وسیع فرهنگ، دروغ، تهمت، توهین، تجسس در زندگی مردم، وعده‌های غیرعملی، ریا، غیبت و دو به هم زنی را از مصادیق بارز و مذموم شده‌ اقدامات ضدفرهنگی دانست و گفت: پرهیز از این رذیلت‌ها، فضیلت‌های اسلامی و انسانی را در جامعه تقویت می‌‌نماید.

هاشمی رفسنجانی افزود: «ولا تجسّسوا» دستور قرآنی و صراحت قانون اساسی ماست و هیچ کس حق ندارد با هر توجیهی این اصل اسلامی و میثاق ملی را ندیده بگیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمایت‌های رهبری معظم انقلاب از دولت و تیم دیپلماسی کشور، گفت: یک اقلیت محدود که اتفاقاً خود را ولایتمدار می‌‌دانند، برای ناکامی دولت تلاش می‌‌کنند و صراحتاً از آرزوهای خویش برای شکست مذاکرات هسته‌ای می‌‌گویند.

وی تلاش دشمنان اسلام برای معرفی اقدامات وحشیانه طالبان، القاعده، بوکوحرام و داعش به اسم اسلام را نمونه‌ای برای اسلام‌گریزی، شیعه‌هراسی و ایران‌ستیزی در بعد خارجی خواند و گفت: این رویه عین جهالت است و عقب‌مانده‌تر از خوارج هستند تحصیل را حرام و آدم‌کشی را حلال می‌‌دانند.

هاشمی رفسنجانی با تشریح شرایط تبلیغات کشور در سه ماهه اول سال 1392 و با اشاره به حضور معنادار مردم در انتخابات 24 خرداد ریاست جمهوری، گفت: مردم ثابت کرده‌اند با اظهارات انحصاری قانع نمی‌شوند و نظر خود را نجیبانه در انتخابات می‌‌گویند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت با بیان این مطلب که «عفاف و کفاف زندگی حق مردم است» گفت: این حرف چه منطقی دارد که بعضی‌ها می‌‌گویند برای حفظ استقلال کشور و جلوگیری از واردات، نباید بگذاریم مسئله تحریم‌ها حل شود!!؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به تقاضای یکی از حاضران که مردم منتظر شنیدن خطبه‌های امیدبخش جمعه شما هستند، گفت: مردم خوب می‌‌دانند که با اندیشه و افکار اعتدالی وارد مبارزه شدم، شاگردی امام راحل کردم، مسئولیت‌ها پذیرفتم و تا آخرین نفس نیز در خدمت ایران عزیز و نظام اسلامی خواهم بود و دأب من این است که نگذارم تندروها مردم را، به خصوص در مراسم سیاسی و عبادی به زحمت بیندازند و باعث تشدید اختلافات شوند.

وی  با زهرآگین خواندن اختلافات و تنازعات برای هر اقدام اجتماعی، به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی اختلافات جبهه ایرانی را تهدید می‌‌کرد، با اینکه طلبه و روحانی بودم، به امر امام(ره) برای فرماندهی جنگ رفتم تا از اختلافات کم کنم.

در آغاز این دیدار آقای عبدالحمید مروّجی، یکی از فعالان سیاسی و اجتماعی و یادگاران دفاع مقدس، ضمن ارائه گزارشی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان البرز و شهر کرج، به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسائل مهم اسلام و کشور پرداخت.

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
دیوید کامرون از کمک اقتصادی دولت به زبان آموزی زنان اقلیت خبر داد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی: تلاش های دولت، جلوی تندروی ها را گرفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تلاش های دولت روحانی و همچنین حمایت های رهبری در زمینه توافق هسته ای گفت: هم جلوی تندروی ها را گرفتند و هم به گونه ای نشد که دیگران بگویند توافق هسته ای را با خفقان بر همه گروه ها تحمیل کردند؛ چرا که همگان می بینند اقلیت مخالف مذاکرات هسته ای هنوز در نهادهای رسمی اعتراض می کنند و در نشریات خود می نویسند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در دیدار اعضای تیم ملی و مسئولین فدراسیون وزنه برداری، با ابراز خرسندی از حضور در جمع ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کشور، با اشاره به مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان که قرار است چند ماه دیگر در آمریکا برگزار شود، گفت: این مسابقات اهمیت ویژه ای دارد و مسؤولان باید در این شرایط حمایت های بیشتری کنند.

وی با اظهار امیدواری از پیروزی تیم ملی وزنه برداری کشور در این مسابقات، به پیروزی تیم دیپلماسی هسته ای ایران در مقابل قدرت های دیپلماسی 6 کشور دنیا نیز اشاره کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امیدوارم همانطور که تیم دیپلماسی وزارت خارجه در مقابل قدرت های بزرگ دنیا ایستادگی کرد و حقانیت ملت ایران را به اثبات رساند، تیم وزنه برداری نیز با توکل به خدا، برتری و توانایی های خود را به دنیا ثابت کند و پرچم پر افتخار ایران را در آمریکا به اهتزار درآورد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش با ابراز خرسندی از ارتقاء جایگاه ایران در افکار عمومی، به رضایت مندی صلح جویان اشاره کرد و گفت: جز رژیم صهیونیستی که توافق هسته ای آمریکا و غرب با ایران را برای حیات سیاسی خود خطرناک می داند و می ترسد، هیچ کشوری از این توافق ناراحت نیست.

وی اضافه کرد: بعضی ها که قبلاً اظهار نارضایتی می کردند، کم کم متوجه شده اند که گسترش امنیت حاصل از توافق هسته ای در منطقه برای آنان هم مفید است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با استناد به حرف های رییس جمهور اسراییل خطاب به نخست وزیر و همچنین نامه 80 فرمانده بازنشسته این رژیم به نتانیاهو، گفت: اینکه دشمنان انقلاب حتی در کنست رژیم صهیونیستی و کنگره آمریکا به قدرت تیم دیپلماسی ایران اشاره می کنند و صراحتاً به رقبا می گویند، ایران سرتان کلاه گذاشته است نشان از جایگاه مردم ایران در دنیا دارد.

هاشمی رفسنجانی تهدیدات جمهوری خواهان علیه دموکرات ها و همچنین پاسخ دموکرات ها به جمهوری خواهان را بسیار مهم دانست، که می گویند اگر مذاکرات شکست بخورد، ایران ظرف دو سال همه نیازهای بمب هسته ای را مهیا می کند و در دو هفته آن را می سازد، که البته این حرف ها خیالات سیاسی است و برای مصرف داخلی خودشان می گویند، چون ایران بارها اعلام کرده که ساخت بمب هسته ای را حرام می داند.

وی با اشاره به مخالفت هایی که یک اقلیت محدود در مقابل خواست و اراده اکثریت نشان می دهند، گفت: باید به ظرفیت های ایران بیندیشیم که جزو سه کشور محدود دنیا با کلکسیونی از همه منابع هست که اگر موانع سیاسی و اقتصادی آن برطرف شود، هم شاهد آبادانی خواهیم بود و هم نمی گذاریم دشمنان نظام اسلامی و مردم با تحریک دیگران به انزوای سیاسی ایران بیندیشند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار، با تأکید بر اینکه ورزش یک کار لوکس نیست، بلکه نیاز و ضرورت تک تک افراد جامعه اعم از کودک و نوجوان، پیر و جوان و زن و مرد می باشد، اظهار داشت: جسم سالم، روح سالم دارد و روح سالم، منشأ خوبی ها خواهد بود.

وی با اشاره به آیات و روایاتی که با صراحت بر لزوم و اهمیت ورزش تأکید می کنند، به جایگاه سه ورزش مهم سوارکاری، شنا و تیراندازی در اسلام و تشویق های پیامبر اسلام و ائمه معصومین استناد کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بدن سالم می تواند عامل تقویت روحی مردم در جنگ ها، به خصوص این امر در جنگ های صدر اسلام بسیار مهم بود چرا که ارتش حرفه ای وجود نداشت.

هاشمی رفسنجانی آیه «إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاهُ عَلَیْکُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ» را سند بسیار روشنی برای اهمیت جسم نیرومند در کنار علم و دانش یک ملت خواند و با تشریح و تفسیر آیه ی مذکور و انتخاب شخصی به نام طالوت که مربوط به تقاضای قوم بنی اسرائیل جهت مقابله با دشمنان بود، گفت: وقتی مردم به انتخاب او اعتراض کردند که قدرت مالی و علمی ندارد، خداوند به توانایی هایی جسمی اش اشاره می کند که معلوم می شود جسم سالم و نیرومند امتیاز دارد.

وی کشتی های امام حسن و امام حسین(ع) و تماشای پیامبر(ص) را نشانه دیگر از جایگاه ورزش در دین اسلام توصیف کرد و خطاب به ورزشکاران گفت: کارتان جنبه دینی دارد، می تواند با قصد عبادت باشد چون خدا به این امر توصیه فرموده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به رشد علم و دانش مربوط به ورزش در رشته های متعدد و همچنین گسترش رشته های ورزشی در دنیا و به خصوص ایران اشاره کرد و گفت: دنیا ورزش را به بخش خصوصی سپرده و تیم ها، باشگاه ها و افراد مسؤولیت می پذیرند و جواب هم می دهند.
هاشمی رفسنجانی به سابقه صد ساله ورزش وزنه برداری در ایران اشاره کرد و با یادآوری فرازوفرودهای قهرمانان این رشته ورزشی در مسابقات بین المللی، گفت: این که قوی ترین مرد جهان از ایران انتخاب می شود، افتخار و نشانه استعداد ایرانی هاست.

وی عناوین به دست آمده توسط ورزشکاران رشته وزنه برداری در دنیا را افتخار ملت ایران دانست و گفت: این ورزشکاران با عشق به کشورشان و با تحمل همه کمبودها در میادین بین المللی می درخشند و شخصیت یک ملت را با اهتزاز درآوردن پرچم به جهانیان ثابت می کنند.

در آغاز این دیدار علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری ، محمد نصیری مشاورعالی فدراسیون و قهرمان المپیک و عظیمی از پیشکسوتان این رشته ورزشی ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های فدراسیون وزنه برداری به بیان دیدگاه ها و مشکلات خویش پیش روی ورزشکاران مخصوصاً جهت حضور در مسابقات جهانی وزنه برداری آمریکا پرداختند.

اخبار سیاسی - ایرنا