اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی: پس از بروز اختلافات فرمانده جنگ شدم



اخبار,اخبار سیاسی , هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اوضاع ایران و عراق در مقطع فتح خرمشهر، به مسائل پس از آن، مخصوصاً اختلافات عملیاتی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در جلسات شورای عالی دفاع در این خصوص بحث می‌کردیم و وقتی این مسائل خدمت حضرت امام(ره) گزارش شد، مرا که یک طلبه بودم، به عنوان فرمانده برگزید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که صبح امروز با حضور جمعی از رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا برگزار شد، هشت سال دفاع مقدس را قطعه‌ای بی‌نظیر و ارزشمند در تاریخ ایران خواند و گفت: همه دشمنان ایران و انقلاب در زمانی که نیروهای مسلح ما در شرایط روحی و تجهیزات مناسب نبودند، با تحریک حزب بعث، جنگ را بر مردم ما تحمیل کردند و فکر می‌کردند ایران اسلامی را منزوی و انقلاب را منهدم می‌کنند، اما آنچه بدست آمد، یک افتخار تاریخی است.

جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده سال‌های جنگ، با تبریک اعیاد شعبانیه به شیعیان و به ویژه پاسداران و جانبازان، گفت: جوانان ایران اسلامی با تأسی به فرهنگ عاشورا که این روزها منتسب به بزرگان آن است، روزهای جاودانی خلق کرده‌اند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رنج انسان‌ها در زندگی را برای رسیدن به سعادت با اشاره به آیات مکرر قرآن شیرین دانست و گفت: کسی که به عدل الهی باوری برخواسته از ایمان دارد، می‌داند رنج‌های آنان هم در بارگاه خداوند اجر دارد.

ایشان حق را جاودان توصیف کرد و با بیان بعضی از مشکلاتی که دستاوردهای جنگ را برای بعضی‌ها تلخ کرد، گفت: اولین و عمیق‌ترین تلخی رزمندگان، جانبازان و آزادگان جدایی و فراق از دوستان شهید است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری خاطراتی از فضای جبهه و پشت جبهه در هشت سال دفاع مقدس، گفت: همراهی زنان و همدلی مردم، ترکیب سه عنصر شرق، غرب و ارتجاع را برای کمک‌های همه جانبه به صدام بهم ریخت و نتیجه آن مرارت‌ها، پیروزی‌های سیاسی به عنوان پیروزی‌های نظامی بود.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با تشریح اوضاع ایران در مراحل مختلف، به شکل ویژه به عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر مکمل چند عملیات قبل از آن بود که دشمنان را از قطعه‌ای عزیز در خاک ایران بیرون کردند.

ایشان با بیان اوضاع ایران و عراق در مقطع فتح خرمشهر، به مسائل پس از آن، مخصوصاً اختلافات عملیاتی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در جلسات شورای عالی دفاع در این خصوص بحث می‌کردیم و وقتی این مسائل خدمت حضرت امام(ره) گزارش شد، مرا که یک طلبه بودم، به عنوان فرمانده برگزید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با توصیف اوضاع ارتش و سپاه در آن شرایط و جانفشانی‌های نیروهای بسیج، گفت: وقتی پیروزی سیاسی ایران در سازمان ملل ثبت شد، انحلال ارتش بعث آغاز و در حمله به کویت تسریع شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، زندگی خفت بار صدام در گور مرگ و اعدامش، انحلال ارتش بعث و اعدام فرمانده‌های آن و اوضاع زشت و زننده منافقین به عنوان ستون پنجم در جنگ را نشانه‌هایی از تحقق وعده‌های نصرت دانست و گفت: اشغالگران نظامی کشورها، از فتح دل‌ها چیزی نمی‌دانند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس جایگاه مردم ایران در کشورهای منطقه را یکی از مصادیق برجسته پیروزی واقعی ایران در جنگ دانست و گفت: دوست و دشمن اعتراف می‌کنند که ایرانیان پیروز جنگ هستند.

ایشان همچنین در پاسخ به بعضی از گلایه‌های رزمندگان نسبت به برخی از مسائل و میدان‌داری جبهه‌ندیده‌ها، گفت: نگران نباشید و مطمئن باشید مردم هوشیار و بیدار ایران دیگر به فریبکاری‌های ظاهرالصلاح‌ها که توخالی ‌‌باشند، توجهی نمی‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مردم مظلومیت اهل بیت(ع) در مدینه و کوفه را سرمشق شیعیان دانست و گفت: ناراحت نباشید و به رحمت خداوند امیدوار باشید.

در آغاز این دیدار شش نفر از رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا به بیان دیدگاه‌های خویش پرداختند. 

 

اخبار سیاسی - پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

 


ویدیو مرتبط :
جنگ فرمانده (به افتخار فرمانده رکس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله هاشمی رفسنجانی: تریبون و قلم در اختیار دارند و حقایق جنگ را با اغراض سیاسی وارونه بیان می‌كنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هاشمیرفسنجانی: کسانی که به تفرقه دامن می‌زنند، به مردم و نظام ظلم می‌کنند

احزاب و شخصیت‌ها - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امید دشمنان نظام به ایجاد و گسترش تفرقه در کشور است و هر کس با هر نیتی، به تفرقه میان دلسوزان و مسئولان کشور دامن بزند، در جهت خواست آنها عمل کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس با تبریك پیشاپیش عید سعید فطر، آزادی اسرا پس از پذیرش آتش‌بس و قطعنامه را ناشی از درایت و تدبیر مسئولان خواند و با اشاره به زمان‌شناسی و استفاده صحیح مسئولان كشور از فرصت‌های پیش رو گفت: متولیان كشور و جنگ مطلع شده بودند كه صدام به خاطر شكست در جنگ با ایران و سرافكندگی نزد مردمش و مشكلات داخلی عراق، درصدد حمله به كویت است و تلاش دارد با عجله و هر چه زودتر پایان جنگ با ایران را مشخص كند و به سراغ كویت برود و همین امر باعث شد، صدام مجبور به پذیرش همه خواسته‌ها و شروط ما برای پذیرش قطعنامه و خاتمه جنگ شود و اگر لطف خداوند و تعجیل صدام برای اشغال كویت نبود، شاید تحقق خواست‌ها و شروط جمهوری اسلامی ایران طول می‌كشید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برخی سخنان فرصت‌طلبانه كه در سالگرد پایان دفاع مقدس از سوی كسانی كه از دور دستی در آتش دفاع مقدس داشته عنوان می‌شود، تصریح كرد: اگرچه به لحاظ قدرت معنوی و مادی جمهوری اسلامی ایران هنوز توان اداره و ادامه جنگ را داشت، اما ابعاد فجایع انسانی كه صدام به عنوان آخرین حربه به آن متوسل شده بود، به‌گونه‌ای بود كه اگر با تدبیر و درایت امام راحل و تصمیم مهم و در عین حال حساس و خطیر ایشان جنگ به پایان نمی‌رسید و تبریز و سایر شهرهای بزرگ كشور به سرنوشت حلبچه دچار و مورد حمله شیمیایی قرار می‌گرفت، چه كسی پاسخگو بود؟تصمیمی كه در آن مقطع به رهبری امام به آن عمل شد، صرفاً انجام تكلیف بود و اكنون هر چه شایعات و القائات سوء گفته و ترویج شود، مهم نیست و رضایت خداوند هدف است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از كسانی كه امروز تریبون و قلم در اختیار دارند و حقایق جنگ را با اغراض سیاسی وارونه بیان می‌كنند، گفت: برخی افراد ناجوانمردانه و با سوءاستفاده از عنوان، آرمان و آرزوهای رزمندگان و ایثارگران كار عظیم و حركت بزرگ دیپلماتیك صورت گرفته برای پایان موفقیت‌آمیز و پیروزمندانه جنگ تحمیلی با تدابیر داهیانه امام عظیم‌الشأن و مسئولان كشور و دفاع مقدس را به راحتی نادیده می‌گیرند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دوران سخت ایثارگری رزمندگان اسلام و آزادگان كشور را به دوران تحمل سختی‌ها توسط پیامبر اكرم(ص) و صبر و امیدواری ایشان تشبیه كرد و با اشاره به حساسیت مقطع حساس كنونی انقلاب و نظام اسلامی، با تأكید مجدد بر لزوم حفظ وحدت و همدلی در كشور و دوری از تفرقه تصریح كرد: بیشترین امید استكبار جهانی و دشمنان كشور، ملت و نظام به ایجاد و گسترش تفرقه در كشور است و هر كس با هر انگیزه و نیتی، به تفرقه و جدایی میان اقشار مردم و دلسوزان و مسئولان كشور دامن بزند به كشور و مردم ظلم و در جهت خواست بیگانگان عمل كرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مأیوس‌سازی و ناامیدكردن مردم از كارآمدی نظام اسلامی را خواست دیگر بیگانگان عنوان كرد و گفت: مردم و دلسوزان كشور توانستند با تدبیر در شرایط سخت و صعب قبل و پس از انقلاب عرصه‌های گوناگون را به خوبی و با پشتوانه مردم و ایثارگری رزمندگان و آزادگان پشت سر بگذارند و همین سرمایه كمك خواهد كرد تا از مشكلات و سختی‌های كنونی نیز به لطف خداوند خارج شویم/خبرآنلاین