اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی و احمدی‌نژاد باید توبه کنند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ابراهیمی: هاشمی و احمدی‌نژاد باید توبه کنند

همه كسانی كه گفتند انتخابات آزاد باید توبه کنند

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، در واکنش به استفاده از کلید واژه "انتخابات آزاد" توسط برخی از چهره‌ها و شخصیت های سیاسی، اظهارداشت: اخیرا شاهدیم که در کنار اپوزوسیون خارج نشین برخی از نیروهای داخلی نیز همصدا با فتنه گران داخلی شدند و با مطرح کردن برخی شائبه‌ها انتخابات را زیر سوال می‌برند.

به گزارش مهر، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، افزود: اخیرا اظهاراتی از سوی رئیس‌جمهور، آقای هاشمی و موسوی خوئینی‌ها در این خصوص زده شده که هریک از سه طیف و جریان متفاوت هستند ؛ بنابراین هم صدائی این افراد با بیگانگان نشان دهنده این است که سناریوی جدیدی برای نظام در آستانه انتخابات چیده شده است که اگر نتیجه انتخابات مخالف نظر عده ای شد فتنه ای همچون فتنه ۸۸ راه بیافتد.

وی با بیان اینکه استفاده رئیس‌جمهور از انتخابات آزاد به معنای زیر سوال بردن خودش است، تصریح کرد: برگزار کننده انتخابات دولت است؛ لذا کسی که مجری انتخابات است دم از انتخابات آزاد بزند به نفعش نیست و برعلیه خودش حرف زده است؛ علاوه براینکه احمدی‌نژاد خود انتخاب شده از همین سیستم انتخاباتی است و با این حرف خودش را هم زیر سوال می‌برد.

استفاده از کلید واژه انتخابات آزاد توسط هاشمی با توجه به اینکه ایشان دو دوره رئیس‌جمهور بودند و از همین انتخابات برگزیده شدند هم جای سوال دارد؛ چراکه خود او هم در طول هشت سال ریاست بر قوه مجریه برگزار کننده چند انتخابات بوده است، خوب اگر بد عمل کرده باید بیاید توبه کند.

همچنین عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در واکنش به اظهارات موسوی خوئینی‌ها در خصوص انتخابات آزاد ، گفت: خاتمی از دل دولت اصولگرا بیرون آمد آنهم در حالتی که رئیس‌جمهور وقت یعنی آقای هاشمی حامی نامزد رقیب خاتمی بود و از دولت اصلاحات نیز احمدی‌نژاد بیرون آمد، با وجود آنکه دولت وقت یعنی خاتمی طرفدار هاشمی رقیب احمدی‌نژاد بود. حال خوئینی‌ها باید به این سوال پاسخ دهد کدام این انتخابات‌ها آزاد نبوده است؟ چرا حرفی می‌زنید که مردم خلاف آنرا دیده اند؟

نماینده مجلس هشتم، با اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری وهشدار ایشان نسبت به کلید واژه "انتخابات آزاد" گفت: رهبری نیز دیروز در سخنرانی شان نسبت به این توطئه جدید دشمنان نظام، هشدار دادند و اظهارداشتند که با اینگونه سخنان ذهن مردم را مشکک نکنید. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمتر از ۶ ماه به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده است رسانه‌ها وظیفه دارند نسبت به توطئه دشمنان داخلی و خارجی افشاگری کرده و آگاهی بخشی به جامعه و ایجاد بصیرت در مردم را رسالت خود بدانند.

گفتنی اینكه، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیرا در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: برگزاری «انتخابات آزاد»، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل کرده و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس کند.

محمود احمدی‌نژاد نیز در آذرماه امسال در اولین همایش قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران از «انتخابات آزاد» سخن به میان آورد و گفت: اصل بر رأی مردم است. انتخابات آزاد، حق مردم است؛ هم اصالت دارد، هم ضرورت دارد و هم اهمیت دارد.

در اینکه بخواهند برخلاف قانون اساسی، صلاحیت های رئیس‌جمهور را ببندند به نظر عده ای که ملت هیچ حقی به آنها نداده است. همچنین محمد موسوی خوئینی‌ها دبیرکل مجمع روحانیون در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با بیان اینکه "اگر انتخابات آزاد در کار باشد، می‌توان به آن فکر کرد"، گفته بود: "باید شخصیت هایی مثل آقای مهندس موسوی و جناب آقای کروبی بتوانند در صحنه انتخابات حاضر شوند اما اگر قرار باشد از میان نامزدهای انتخابات و حامیانشان یکی به کرسی ریاست جمهوری برسد و دیگران یا در حبس باشند یا در حصر، این معنای «انتخابات آزاد» نبوده و قابل قبول نیست"./بهارنیوز

 


ویدیو مرتبط :
افشاگری محسن هاشمی علیه احمدی نژاد(گریه هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سن دولت‌های هاشمی،خاتمی و احمدی نژاد


میانگین سن دولت های هاشمی ، خاتمی و احمدی نژاد.