اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی: ولایت فقیه مدافع فحّاش نمی خواهد!



ولایت فقیه مدافع فحّاش نمی خواهد

 هاشمی: ولایت فقیه مدافع فحّاش نمی خواهد!

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از مصاحبه صریح خود با ماهنامه مدیریت ارتباطات در سال 89 تاکید کرد: دروغ همه جا بد است، اما اگر در یک رسانه پخش شود، به خاطر تأثیری که در جامعه دارد، خیلی بدتر است. غیر از این مگر انقلاب اسلامی در جذب حمایت مردمی ضعف دارد که گروهی به بهانه حمایت از انقلاب و ولایت فقیه خود را مجاز به دروغ و تهمت و فحّاشی می‌‌دانند؟.

به گزارش «انتخاب» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، گزیده ای از این مصاحبه بدین شرح است:

انقلاب اسلامی چون براساس تعالیم اسلام بنا نهاده شده آن‌قدر محتوا دارد که اگر واقعیت‌ها بدون رنگ و لعاب دروغین به مردم گفته شود، مردم ایران، حتی پیروان اقلیت‌های دینی و مذهبی هم به آن علاقه‌مند می‌‌شوند.

 

آن‌گونه که در زمان مبارزه و در دوران پیروزی و تثبیت همه کارهای ما با مردم بود. اگر مردم نبودند، شعارهای دهن ‌پُر‌کن احزاب و گروهک‌های متعددی که آن روزها آزادانه بیان می‌‌شد، انقلاب را از مسیر خویش منحرف می‌‌کرد. ولی دیدیم که ناپاکی‌ها در دریای مردمی کنار زده شدند.

من از سبکی که فعلا دارد در رسانه ملی عمل می‌شود، راضی نیستم. باید خیلی حرفه‌ای‌تر از این، واقعی‌تر و مخاطب‌شناس‌تر و حقیقت‌گوتر باشد. ما نیاز به رسانه‌ای داریم که واقعاً مورد اعتماد مردم باشد و مردم حرفش را بفهمند و قبول کنند. این دور از دسترس نیست و قابل تأمین است.

 

موارد مبتذلی در برنامه های ماهواره ای وجود دارد که جوان‌های مردم را به انحراف می‌کشاند و فکر نمی‌کنم برای جامعه درست باشد. اما باید به کانال‌هایی که مطلب می‌گویند، گوش داد. بالاخره این‌ها هستند و دیگران گوش می‌دهند.

 

اگر بخواهیم جلوگیری کنیم، هم نمی‌توانیم. شما که می‌دانید الان دشمنان ما، آمریکایی‌ها و دیگران هزینه زیادی انجام می‌دهند تا فیلترشکن‌هایی درست ‌کنند که اصلاً نشود سانسور کنیم و به آنجا می‌‌رسند که جلوی سانسور را بگیرند.

اشکال بعدی که از نظر روانی پیدا می‌‌شود، این است که «الانسان حریص علی ما منع». وقتی چیزی ممنوع شود، آدم‌های کنجکاو بیشتر دنبال آنها می‌‌روند تا ببینند آن چه بود؟ از همان اول می‌گویند این کار سیاسی است. آخر هم می‌بینند ما حق داشتیم. بنابراین فکر می‌کنم مطالب را باید گوش دهیم.

 

البته بحثی در فقه داریم که فقها مطالعه کتب ضلال و آن چیزی را که آدم و حوا را گمراه می‌کند و جواب در آن نیست، اشکال می‌گیرند. ولی اگر همان مطالب کتب ضلال را همراه با جواب در اختیار بگذارند، اشکال نمی‌کنند که طرف اشکال را بفهمد، جواب را هم بفهمد تا بتواند انتخاب کند. به ‌هر حال در اسلام آزادی استماع افکار و حرف‌های دیگران و انتخاب احسن جزء محسنات است./سایت انتخاب


ویدیو مرتبط :
فرق ولایت فقیه ما وولایت فقیه اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی: جایگزینی برای نظام ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب نمی بینم



 

 

 

هاشمی رفسنجانی: جایگزینی برای نظام ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب نمی بینم

 

 

جمعی از شعرا، نویسندگان و هنرمندان كشور به مناسبت سالروز درگذشت قیصر امین پور با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار كردند.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار قیصر امین پور را از نسل شاعرانی دانست كه بار سنگین انتقال مفاهیم و ارزش های انقلابی و اسلامی به نسل جوان كشور را با تعهد و مسئولیت به دوش كشید.

وی نقش حساس شاعران، نویسندگان و هنرمندان انقلابی و مسلمان را در قبل و بعد از انقلاب اسلامی یادآور و با اشاره به حضور این قشر متعهد و دلسوز در عرصه مبارزه با استبداد و استكبار و به خصوص جنگ تحمیلی، تصریح كرد: همان گونه كه رزمندگان دلیر اسلام در جبهه نظامی مقابل دشمن بعثی و استكبار می جنگیدند، قشر فرهیخته هنرمندان و شاعران و نویسندگان نیز به عنوان سرباز عرصه تقابل فرهنگی و تبلیغاتی، این نبرد را به خوبی هدایت و در تهییج روحیه رزمندگان و پشت جبهه نقش بسزایی ایفا كردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این كه فعالان عرصه فرهنگ و هنر تاكنون كمتر نگاه معطوف به قدرت داشته اند، گفت: همین خصلت شاعران و نویسندگان متعهد باعث شده است كه در آثار خود به ندرت تملّق گوی قدرت های مستبد بوده اند و اغلب هم مورد بی مهری قرار گرفته و گوشه نشین شده اند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤال برخی از حاضران پیرامون وضعیت سیاسی، اخلاقی و اعتقادی جامعه و آینده تحولات كشور، بنیان حیات و بالندگی هر جامعه ای را در حفظ اعتقادات و ارزش های اخلاقی و اسلامی و دوری از خرافات و شعارزدگی خواند و تصریح كرد: برخی عملكردها، رواج برخی خرافه گرایی ها و عرفان های كاذب باعث ایجاد تردید در اعتقادات مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان می شود، لذا در حال حاضر وظیفه همه عقلا و روحانیون دلسوز است كه برای جلوگیری از دین گریزی جامعه به ویژه جوانان تلاش و برنامه ریزی بهتری كنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی پیرامون راه های برون رفت از برخی موانع سیاسی تأكید كرد: مردم نجیب و فداكار ایران به نظام و انقلاب خود علاقه مندند و بنده هم در حال حاضر بدیل و جایگزینی برای نظام ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب نمی بینم و معتقدم تنها ایشان هستند كه می توانند با تدبیر و خردمندی كه همواره از خود نشان داده اند، مشكلات به وجود آمده را به تدریج حل كنند.

در ابتدای این دیدار آقایان احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، سهیل محمودی، ساعد باقری، عبدالجبار كاكائی، بیوك ملكی، افشین، یاسمی و جبارزاده اشعاری در رثای ائمه معصومین(ع)، امام راحل(ره)، ارزش های انقلابی و اسلامی و نیز مسائل اجتماعی ارائه كردند و سپس به طرح سؤالات خود پیرامون معضلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی كشور پرداخته و خواستار مساعدت فكری از سوی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند..../ ایسنا