اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی:گروه های تندرو از تریبون مجلس برای خواسته های جناحی استفاده می کنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به رغم وجود عقلای سیاسی در مجلس، گروه های تندرویی هستند که از تریبون باز آن در راستای خواسته های جناحی استفاده می کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل  از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز شنبه در دیدار دبیران استانی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، این مطلب را در پاسخ به اعتراض یکی از دانشجویان مبنی بر این که هنوز مدیران دولت سابق در مسوولیت ها هستند، بیان کرد.


وی به محدودیت های دولت و تهدید وزرا به استیضاح اشاره کرد و اظهارداشت:به رغم وجود عقلای سیاسی در مجلس، گروه های تندرویی هستند که از تریبون باز آن در راستای خواسته های جناحی استفاده می کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه فعالیت احزاب در چارچوب قانون اساسی، را برای احقاق حقوق مردم مهم دانست و افزود: خاصیت قانون اساسی ایران به مراعات و عمل به اصول اساسی آن است و هرکس اصول آن را مخدوش کند، دلسوز نظام نیست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین در پاسخ به مطالبات دانشجویان درخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و چگونگی برگزاری انتخابات و ورود انسان های تأثیرگذار به مجلس، تصریح کرد: اگر چه محدودیت هایی داریم و بعضاً بیشتر می شود، اما در مجموع حرکت به سوی بهتر شدن امور و انتخاب نمایندگان واقعی اندیشه های مردم پیش می رود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری جایگاه مراجع در کشور، گفت: مراجع در جامعه احترام دارند و ورود آنها به مسایل اجرایی هم همراه با ملاحظات خاصی است.

وی همچنین نبود احزاب نیرومند را یکی از مشکلات اساسی کشور دانست و در خصوص عملکرد دولت آقای روحانی، به توافق هسته ای اشاره کرد و افزود: می بینید در آمریکا دمکرات ها و جمهوری خواهان که موافقان و مخالفان توافق هستند، بر توانایی های ایران تأکید می کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون مداری را یکی از ویژگی های دولت آقای روحانی توصیف کرد و گفت: نمی خواهد کارها را با قانون گریزی پیش ببرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، انتساب حزب اسلامی کار به کارگران را مثبت ارزیابی کرد و خطاب به دانشجویان عضو سازمان دانشجویی این حزب، گفت: در جلسات دانشجویی و حزبی از کارگران دفاع کنید که هم تأثیرگذارترین و هم مظلوم ترین قشر جامعه ما هستند.

وی به مسوولان سازمان دانشجویی توصیه کرد که رابطه دوسویه خود با دانشگاه و حزب اسلامی کار را حفظ کنید، چون بخشی از دانشجویان ما از خانواده های کارگری برخاستند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأمین شغل را از ضرورت های آینده زندگی دانشجویان دانست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به تصمیم دانشگاه آزاد اسلامی برای تأسیس شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و اظهارداشت: باید از اختراعات استادان و دانشجویان که مراحل آزمایشی را گذراندند، تا رسیدن به مرحله تولید انبوه و تجاری سازی حمایت کرد.

وی با یادآوری گستردگی دانشگاه آزاد و وجود ساختمان ها و آزمایشگاه ها و تأسیس مراکز رشد در واحدها خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از امکانات پولی به شرکت های دانش بنیان، محل، آب، برق، گاز، آزمایشگاه و وام می دهد و شریک پیدا می کند تا طرح ها به محصول تبدیل شوند که اگر چنین شود، تولید و توسعه ایجاد می کند که امروزه از ضرورت های جامعه و جوانان و در چارچوب توسعه دانش محور است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایجاد سایت «ساها» برای شناسایی مخترعان و مبتکران و آشنایی متخصصان با طرح ها در آستانه تولید که شامل 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه است، و می تواند نیازهای پژوهشی نیازمندان را تأمین کند، اشاره کرد و گفت: هر یک از آن طرح ها از لحاظ ماهیت به وزارتخانه ای مربوط می شوند و برای توسعه کمی و کیفی آنها حمایت کنند.

در آغاز این دیدار، فرهنگیان مسوول سازمان دانشجویی و اسلامی و خالدی، دو نفر از اعضای این سازمان ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های سازمان، به بیان دیدگاه های خویش درباره انتخابات آزاد، جایگاه مراجع و اهمیت روزآمدی آنها، فضای سیاسی استان ها، ماندگاری مدیران دولت سابق در مصادر و مسوولیت ها، درد دل های جوانان ایرانی، مهاجرت های علمی جوانان، عدم توجه به توانایی های بالقوه کشور، استفاده از پایان نامه های دانشجویان و ضرورت رونق توریست پرداختند.

حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار نیز درخصوص روال و روند عضویت در حزب و سازمان های تحت پوشش حزب و همکاری سازمان های مردم نهاد توضیحاتی داد و گفت: مجموعه سازمان دانشجویی حزب با این ترکیب تازه شکل گرفته است.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
هاشمی رفسنجانی -آغاز مجلس اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله سنگین به هاشمی از تریبون مجلس



 

 

در تداوم حملات طیف حامی دولت به هاشمی رفسنجانی و به رغم کاهش تنش های سیاسی کشور در هفته گذشته و امیدواری به تداوم و تعمیق این آرامش حامیان دولت این روند را برنتابیدند و نوک پیکان حمله را به سمت هاشمی گرفتند.

حمید رسایی چهره شاخص این طیف در مجلس که عهده دار تنظیم نطق بیانیه گونه اش خطاب به هاشمی رفسنجانی شده بود با حضور در جایگاه ناطقان، خطابه اش به رئیس مجلس خبرگان را چنین آغاز کرد؛ در سابقه تاریخ این کشور همواره تلاش های دشمن برای شکست انقلاب اسلامی مشهود بوده است؛ روزگاری با جنگ های داخلی، در مقطعی با ترورهای کور، زمانی با بمبگذاری ها، دوره یی نیز با حمله نظامی مستقیم امریکا در طبس و حتی آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله اما در کنار تمامی این موارد در مقطعی نیز عناصری فریب خورده برای رسیدن به قدرت تن به کودتا دادند.این چهره حامی دولت در ادامه خطاب به هاشمی گفت؛ شما برخلاف امروز، در سال ۱۳۶۰ خود رسماً یک مرجع تقلید را عزل کردید و گفتید «شریعتمداری به دلیل ضعف در درک نقشه های دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی صلاحیت مرجعیت را ندارد.» آقای هاشمی رفسنجانی، شما که امروز و پس از کودتای مخملی عده یی هنوز هم حاضر به دست برداشتن از حمایت آنها نیستید آن روز خطاب به سران کودتا گفتید«چطور می شود که این افراد خطر ریختن خون مردم را برای مردم و حکومت و جامعه اسلامی ببیند و فکری برای جلوگیری از آن نکند. یک مرجع نمی تواند تا این حد، بی درک و بی تقوا باشد.»

وی ادامه داد؛ اکنون نیز در سال ۱۳۸۸ با حمایت دشمنان قسم خورده انقلاب، کودتایی از جنس نرم کلید خورد و به لطف الهی با درایت، تیزبینی ولی فقیه زمان و تبعیت مردم از معظم له، این کودتا هرچند هزینه هایی را به ما تحمیل کرد، اما در نهایت به شکست انجامید؛ امروز نیز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای بار دوم با همان ویژگی هایی که شما برشمرده اید، به عدم صلاحیت فردی که با تیتر روزنامه های زنجیره یی و خبرسازی بی بی سی و رسانه های امریکا و اسرائیل به عنوان مرجع تراشیده شد رای داد اما شما می گویید که در تاریخ تشیع هرگز مرجعی عزل یا نصب نشده است،؟ رسایی با طرح این سوال از هاشمی رفسنجانی که آیا سال های دهه ۶۰ که شما عزل یک مرجع همسو با ضدانقلاب را اعلام کردید و تیتر روزنامه جمهوری اسلامی شد، جزء تاریخ شیعه نیست، افزود؛ آقای هاشمی، شما در اردیبهشت سال ۱۳۶۰ گفته اید «چهره هایی مانند بختیار، ازهاری، بنی صدر، امینی، رجوی، رضا پهلوی و رادیوهای امریکا، بی بی سی، کلن، اسرائیل و... همه مساله عزل شریعتمداری را به عنوان جریانی وانمود کردند که در ایران می تواند بخشی از مردم را تحریک کند. امروز به ما بگویید که بنی صدر و رجوی و ربع پهلوی و رسانه های استکباری درباره کودتای پس از انتخابات و سران این کودتا و مرجع عزل شده آن چه نظری می دهند؟، آیا امروز آنها مردم را تحریک نمی کنند؟، آیا امروز شما با سکوتتان به تحریک آنها کمک نمی کنید؟، رسایی تصریح کرد؛ آقای هاشمی، شما در حالی درباره اقدام جامعه مدرسین که بر اساس وظیفه ذاتی و انقلابی اش بوده، به فاصله یک روز اظهارنظر کرده و آن را زیر سوال برده اید که به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره حوادث کودتای روز عاشورا سکوت کرده اید؟

نماینده تهران افزود؛ روز عاشورا در کنار هتک حرمت عزای حسینی، عده یی فریب خورده در برنامه یی سازمان یافته با حضور در خیابان شعار مرگ بر مهم ترین اصل قانون اساسی را سر دادند و شما در قامت رئیس مجلس خبرگان که مهم ترین وظیفه اش پاسداری از این اصل است، لب باز نکردید. وی ادامه داد؛ شاید در صحت این اخبار شک داشتید که اگر در کودتا بودن حوادث بعد از انتخابات و هدف بودن اصل ولایت فقیه شک دارید، کافی است برای ساعتی به شبکه های صهیونیستی و امریکایی حامی این اقدام نظاره و تیتر برخی رسانه های داخلی آنها را مرور کنید؛ اما بدانید که جمعیت بیش از ۴۰ میلیونی ملت ایران که در نهم دی به خیابان ها آمد، در کودتا بودن این اقدام تردید نداشت.

رسایی خطاب به هاشمی تاکید کرد؛ شما در نطق سال ۱۳۶۱ از شخصیت های ورشکسته سیاسی و سران استکباری دنیا که از آنها حمایت می کنند، خواسته اید به تجمع پرشور مردم اردبیل و تبریز در حمایت از رهبری توجه کنند و عبرت بگیرند؛ چرا امروز از سران فتنه نمی خواهید با توجه به سیل خروشان مردم ایران توجه کنند که قطعاً ترکیب این سیل را نمی توان تنها حامیان کاندیدای پیروز انتخابات دهم دانست. وی ادامه داد؛ آقای هاشمی، شما در خطبه های نماز جمعه دهه ۶۰ از دانشجویان خط امام خواستید برخی از اسناد حمایت امریکا از سران کودتا و محتوای جلسات آنها را در اختیار مردم قرار دهند؛ چرا امروز از سربازان گمنام امام زمان نمی خواهید از محتوای جلسات متعدد عده یی ورشکسته سیاسی که برای به زمین زدن اصل ولایت دور هم نشستند و از جمله در بیت همین فرد معزول از سوی جامعه مدرسین، یک شب قبل از مراسم تشییع فرد فوت شده تا صبح به بحث پرداختند، جامعه را خبردار کنند.

وی خاطرنشان کرد؛ آقای هاشمی، اگر در سر دادن شعارهایی به منظور حذف ولایت فقیه شک دارید، از نزدیکان تان که به منظور سازماندهی اغتشاشات روز عاشورا یکی از لندن و دیگری در زیر پل کالج در جمع آشوبگران بوده، سوال کنید.حمله دیروز به هاشمی رفسنجانی تحلیل ها و ارزیابی های متعددی در میان نمایندگان داشت چنانچه برخی از اصولگرایان میانه رو مجلس چون علی مطهری با اعتقاد به اینکه منافع تندروها در ناآرام بودن فضای سیاسی کشور است اعلام کرد هجمه علیه شخصیت های نظام، پروژه این طیف برای حذف رقبای اصلاحات و حتی اصولگرایشان از صحنه سیاست است. وی همچنین افزود؛ متاسفانه این جریان از تشدید ناآرامی ها نگران نمی شود و گاهی به استقبال آن می رود. همچنین داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون اقلیت با بیان اینکه تندروها با هرگونه تلاشی که در جهت آشتی و وحدت نیروهای سیاسی باشد مخالفند، گفت منفعت آنها در ایجاد تنش و ناآرامی کشور خوابیده است. وی با بیان اینکه نیت آنان سوق دادن کشور به سمت فضای امنیتی است ادامه داد؛ آنها معتقدند در فضای امنیتی عرصه بر طرف مقابل تنگ می شود و راحت تر می توانند رقبایشان را حذف کنند. نماینده ایلام افزود؛ آنها از اجرای این استراتژی هیچ ابایی ندارند و بیش از هر چیز به تامین منافع خود می اندیشند.