اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی: نمی گذاریم عده‌ای تندرو به جای مردم تصمیم بگیرند



ضمن هشدار نسبت به تشدید آلودگی جامعه به دروغ، تهمت، فساد و تبعیض

هاشمی رفسنجانی: نمی گذاریم عده‌ای تندرو به جای مردم تصمیم بگیرند

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار كرد: حضرت علی(ع) می‌گوید «اگر كسی آب و خاك داشته باشد و فقیر بماند، از خدا دور است». حال آنكه ما بر دریایی از نفت، گاز و منابع آب و خاك و هوا و موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی و ثروت خدادادی قرار داریم و باید قدردان این نعمت‌ها برای خدمت به مردم باشیم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی مشكلات موجود در كشور، بر لزوم استفاده درست از منابع و ظرفیت‌های كشور برای حل این مشكلات تاكید كرد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از طلاب، روحانیون و نیز مسئولان و فعالان سیاسی استان قزوین، در آستانه ماه مبارك رمضان، این ماه را هدیه خداوند به امت اسلامی برای سلامت نگه‌داشتن روح و جسم آنان خواند و گفت: از دید قرآن كریم هدف از روزه‌داری، انسان‌سازی از طریق تحصیل تقوی است و اگر ما توانستیم در این ماه عزیز به این هدف نزدیك شویم، سود برده‌ایم و در غیر این صورت دچار ضرر و خسران شده‌ایم.

 

وی ماه رمضان را ماه رحمت الهی خواند و افزود: جامعه‌ای كه ماه رمضان را درست طی كند، تمام سالش بیمه شده است و خدا نكند كه فرشتگان الهی در این ماه پربركت دست خالی از امت اسلامی، نزد خداوند باز گردند و شیاطین كه در این ماه دربند هستند خوشحال شوند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گلایه‌های برخی از حاضران را از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، به‌حق و تأسف‌بار خواند و با بیان هدف امام (ره) و مردم ایران از مبارزه با رژیم ستمشاهی تصریح كرد: با وجود فشارهای خارجی، انتظار این است كه پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب با ثروت خدادادی نفت و وجود زیربناهای تولید و توسعه، پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی مردم ایران، مشكلات و معضلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی كاهش یافته و آثار دروغ و فقر و فساد در جامعه از بین برود.

 

هاشمی رفسنجانی وضع موجود را نتیجه برخی سوءمدیریت‌ها دانست و گفت: خداوند با پیروزی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی بر مبنای معارف اهل بیت(ع)، حجّت را بر ما تمام كرده است و تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در صورت حفظ وحدت ملی و تدبیر و تصمیم‌گیری درست در نهایت به ما آسیب نخواهد رساند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار كرد: حضرت علی(ع) می‌گوید «اگر كسی آب و خاك داشته باشد و فقیر بماند، از خدا دور است». حال آنكه ما بر دریایی از نفت، گاز و منابع آب و خاك و هوا و موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی و ثروت خدادادی قرار داریم و باید قدردان این نعمت‌ها برای خدمت به مردم باشیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، به وضع فرهنگی و اخلاقی جامعه اشاره كرد و گفت: آنچه بیش از مشكلات اقتصادی مردم و بویژه جوانان را آزار می‌دهد، تشدید آلودگی جامعه به دروغ، تهمت، فساد و تبعیض است.

 

وی، پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون پس از انقلاب اسلامی را مرهون لطف خداوند و پشتیبانی بی‌دریغ مردم خواند و تصریح كرد: اگر ما مردم را صاحبان اصلی نظام و انقلاب و موفقیت‌ها را مرهون حضور وفادارانه آنان می‌دانیم، نباید اجازه دهیم عده‌ای تندرو نظام را از پشتوانه مردمی‌اش خالی كنند و به جای آنان تصمیم بگیرند.

 

در ابتدای این دیدار، آیت‌الله محمدی تاكندی ـ نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری ـ با اشاره به مبارزات و خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: نباید سوابق و خدمات یاران حضرت امام(ره) بویژه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به راحتی نادیده گرفت و تا زمانی كه این بزرگان هستند و مدبرانه برای نظام و انقلاب تصمیم‌گیری می‌كنند، انقلاب و نظام آسیب نخواهد دید.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علیخانی و سه تن از فعالان استان قزوین به تشریح وضعیت این استان و دغدغه‌های مردم و نخبگان كشور پرداختند./انتخاب


ویدیو مرتبط :
کلیپ برادر هاشمی رفسنجانی و + افشای تمامی راز های فوت رفسنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاسف هاشمی​رفسنجانی از تصمیم اخیر احمدی​نژاد



 رئیس مجمع تشخیص مصلحت ن,اخبار,اخبار سیاسی,استاد مطهری

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسی که مردم‌فریبی، دروغ و ریاکاری را برای پیشبرد اهداف خود پیشه می‌سازد، خود و جامعه را از درون پوسانده و متلاشی می‌کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم و هفته كارگر در دیدار با جمعی از اعضای جبهه مردمی اصلاحات، با گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار، حفظ یاد و آثار این فیلسوف بزرگ و خانواده ایشان را لازم و ضروری خواند و تصریح كرد: باید نسبت به تفكرات و یادگارهای شهدایی چون استاد مطهری به‌گونه‌ای عمل كنیم كه چراغ راه و الگوی همیشگی ما قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینكه در تمام مقاطع عمر و زندگی مبارزاتی و مسئولیت‌های حكومتی خود هدف و آرزویی جز اعتلا و افتخار، اسلام، اهل بیت(ع) و ایران عزیز نداشته‌ام، به سند چشم‌انداز 20 ساله كشور اشاره كرد و گفت: كشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از استعداد و اهمیت بالایی در دنیا برخوردار است به‌گونه‌ای كه كلكسیونی از امكانات و منابع طبیعی، انسانی و جغرافیایی این امكان را فراهم كرده تا در رتبه اول در میان 30 كشور منطقه خود برخوردار باشیم، گرچه متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به این نقطه برسیم.

 

گزیده سخنان وی از این قرار است:

· هدف و مقصد سند چشم‌انداز و سیاست‌های كلی كشور الهام‌بخشی و الگو قرار گرفتن كشور ایران در منطقه و دنیا است. در دوران مبارزات، تأسیس و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن تا حدود زیادی توانستیم به این هدف برسیم. در زمان برگزاری اجلاس سران سازمان كنفرانس اسلامی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، میهمانان حاضر در كنفرانس از دیدن پیشرفت‌های كشورمان متعجب و خواستار دریافت تجارب ایران برای سازندگی كشورهای خود شده بودند.

 

· {با اشاره به بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها، مفاسد گوناگون و نیز فقر و اعتیاد و معضلات اجتماعی دیگر} بنابر اعتقادات دینی و اسلامی می‌بایست راستگوترین مردم جهان باشیم. كسی كه مردم‌فریبی، دروغ و ریاكاری را برای پیشبرد اهداف خود پیشه می‌سازد، خود و جامعه را از درون پوسانده و متلاشی می‌كند، زیرا زمانی كه به جای خدا و انسانیت، شرك و پلیدی در دل جای گرفت، نمی‌توان ادعای اهداف الهی و انسانی را یدك كشید.

 

· در دورانی نه چندان دور با پیشه ساختن اخلاق، اعتدال و استقامت در هدف، كارهای بزرگی چون انقلاب، دفاع مقدس، استقلال و سازندگی كشور را به مراحل خوبی رساندیم. راه برون‌رفت از معضلات و مشكلات كنونی نیز بازگشت به اخلاق و اعتدال است.

 

·  دستیابی به استقلال و خوداتكایی در بسیاری از محصولات از دستاوردهای مهم انقلاب است. از تخصیص 24 میلیارد دلار برای واردات كالاهای اساسی در سال تولید ملی، متاسفم. این بدین معنا نیست كه از نیازهای ضروری مردم غفلت كنیم، اما سخن این است كه چرا زمانی كه می‌توانیم با حمایت از تولیدات داخلی چنین نیازهایی را در داخل تأمین كنیم به واردات رو بیاوریم.

 

· امروز به لحاظ خدمات و تولیدات صنعتی و زیربنایی به خوبی می‌توانیم در دنیا رقابت كنیم. از لحاظ بین‌المللی باید در وضعیتی قرار بگیریم كه متخصصان، سرمایه‌گذاران و تولیدگران ما بتوانند خدمات و تولیدات خود را به راحتی به دنیا عرضه كنند.

 

· قرآن، اسلام و ائمه معصوم حركت بر مبنای اعتدال است. پس از انقلاب از افراط و تفریط بسیار ضربه خورده‌ایم. بسیاری از كسانی كه افراط‌گونه فكر و عمل می كنند، ممكن است نیاتی خوب در رسیدن زود و سریع به اهداف داشته باشند، اما باید توجه داشته باشند كه راه درست حركت معتدلانه و پیوسته و بدون عجله به سمت اعتلای كشور و وحدت اقشار گوناگون مردم است.

 

· {با تأكید بر ضرورت ایجاد وحدت و همدلی، حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات مجلس} باید در عرصه سیاسی كشور فضایی ایجاد كنیم كه مردم انتخابات، كشور و آینده‌اش را از آن خود بدانند، چرا كه مردم علاوه بر حضور، اثر و ثمر نیز از انتخابات می‌خواهند./خبرآنلاین