اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی: منافع حزبی و باندی نمیتواند موازی منافع انقلاب باشد



هاشمی رفسنجانی,ه کینه‌ورزی‌های سیاسی

هاشمی رفسنجانی: منافع حزبی و باندی نمیتواند موازی منافع انقلاب باشد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مسئولان و کارکنان سطوح مختلف مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به کینه‌ورزی‌های سیاسی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و دوگانگی رفتار و گفتار آنان در مواجهه با مردم ایران، گفت: انتظار نبود که در شرایط جدید پس از انتخابات، خارج از عرف دیپلماتیک این‌گونه رفتار کنند.

اخبار - وی با برشمردن راههای برون‌رفت کشور از تنگناهای خودساخته و محدودیت‌های دشمنان، همدلی و همراهی مردم را مهمترین سرمایه انقلاب خواند و گفت: تا به حال با این سرمایه جلو آمده‌ایم و بعد از این نیز با تقویت آن به سوی اهداف متعالی انقلاب، امام و شهدا حرکت می‌کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به نتیجه انتخابات 24 خرداد، گفت: منافع هیچ باند، حزب و فردی نمی‌تواند موازی منافع انقلاب باشد، اما بعضی‌ها این مصلحت اقوی را ندیده می‌گیرند.

هاشمی رفسنجانی تلاش برای مأیوس کردن مردم امیدوار به انتخابات را گناه نابخشودنی دینی و ملی دانست و تأکید کرد: خداوند قلوب مردم را متوجه کرد و با شعور و احساس مسئولیت در بدترین شرایط به میدان آمدند و باید از این موقعیت استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری فضای امید و آرامش جامعه را ستود و گفت: انشاءالله پس از ماه مبارک رمضان که بهترین فرصت برای سازندگی روحی فردی و اجتماعی است، با قلبی روشن و پرونده‌ای پاک در درگاه الهی و تجدید نفس سیاسی، کارها را با محوریت گشودن گره‌ها از مشکلات مردم آغاز می‌کنیم.

هاشمی رفسنجانی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، میلاد دومین امام شیعیان را تبریک گفت و تأکید کرد: باید هوشمندی این امام همام در عبور دادن جامعه اسلامی از گردنه خطرناک دشمنان راهنمای سیاسی ما باشد./مهر

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
محمدرضا سرداری - پایبندی به منافع جامعه به جای منافع گر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی و ترجیح منافع نظام


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به فعالیتهای یک جریان خاص هشدار داد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مردم شهر نائین گفت: پرهیز از دروغ، تهمت، افترا و غیبت که از اصول اساسی و عمیق دین مبین اسلام است به راحتی توسط یک جریان خاص نقض می‌شود که این امر می‌تواند برای آینده کشور و اخلاق جامعه بسیار خطرناک باشد. 

هاشمی رفسنجانی با انتقاد از آنچه تضعیف مرزهای اخلاق در جامعه و ایجاد فضای ناامنی و نگاه سطحی به احکام و فرامین اخلاقی اسلام عنوان کرد، اظهار داشت: ریشه‌یابی برخی حوادث پیش آمده در برخی مناطق کشور و تلاش نهادهای مسئول برای رفع علت‌ها می‌تواند احساس امنیت در جامعه را افزایش دهد. 

وی حفظ دستاورهای نظام را مهمترین وظیفه نیروهای سیاسی فعال در جامعه عنوان کرد و افزود: صبر در مقابل ناملایمات و همچنین رعایت مصالح اسلام و انقلاب را در شرایط کنونی برای دوستداران نظام که در عرصه‌های سیاسی فعالند، مهم عنوان کرد و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، تربیت نیروهای متخصص و متعهدی است که سرمایه‌های این نظام به شمار می‌روند و باید برای این کشور حفظ شوند. 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ورود خود به عرصه سیاست در دوران جوانی را به دلیل مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی عنوان کرد و گفت: از دیدن محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های کشور در دوران پهلوی رنج می‌بردم و مظاهر فساد نیز در جامعه عذاب‌آور بود. 

وی افزود: در فعالیت‌های سیاسی خود همواره منافع نظام را بر منفعت شخصی ترجیح داده‌ام و هر عملی که بخواهد به این نظام آسیب وارد کند از سوی هر کسی که روی دهد باعث رنج و نگرانی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش عدم توجه به سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز را برای کشور خسارت‌بار عنوان کرد و گفت: توجه به برنامه‌ها و سیاست‌ها، کشور را در مسیر صحیح هدایت خواهد کرد.

هاشمی رفسنجانی، آمار صحیح را یکی از ابزارهای مهم برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور عنوان کرد و گفت: خدشه وارد شدن به اعتبار آمارها که طی سالیان طولانی کسب شده، می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.

منبع: خبر آنلاین