اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی: مردم هستند که تصمیم می گیرند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه «مردم هستند که تصمیم می گیرند»، گفت: اگر این نکته، در کشور تثبیت شود و تداوم یابد، ایران الگوی کشورهای منطقه و حتی بسیاری از کشورهای جهان می شود.

به گزارش  روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز -چهارشنبه-در دیدار نمایندگان منتخب شهرستان های استان یزد در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب، مسابقه کشورهای پیشرفته و شرکت های مهم بین المللی برای سرمایه گذاری در ایران را به خاطر ارتقای جایگاه ایران در جامعه جهانی دانست و گفت: زمینه برای انجام کارهای بزرگ مهیاست، اما برای زندگی مردم، کارهای کوتاه مدت و میان مدت لازم است که لازمه آن همکاری دولت و مجلس است.

هاشمی رفسنجانی، اشتغال آفرینی را ضرورت امروز مردم، خانواده ها، جوانان و به خصوص تحصیلکرده ها خواند و گفت: باید برای برگشت رونق تولید به کشور و راه اندازی کارخانجات تعطیل شده، برنامه ریزی کرد که علمی ترین و اقتصادی ترین شیوه آن، استفاده از وجود نقدینگی هاست. البته قبل از آن فعلاً باید با جدّیت با قاچاق مبارزه کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود :اگر به تولیدگران داخلی فرصت و میدان بدهیم، قاچاق و قاچاقچی به هر شکلی که باشد، از بین می رود.

وی ایجاد تردید برای سرمایه گذاران خارجی در ایران و منفی بافی های تریبون های رسمی را مانع اصلی در مسیر رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: دولت و ملت با همه موانعی که در مسیر حرکت به سوی پیشرفت دارند، با همکاری و همدلی می توانند مشکلات را برطرف کنند.

هاشمی رفسنجانی، نقش و جایگاه مجلس برای ایجاد فضای کار، کوشش و اشتغال را بسیار والا دانست و گفت: امیدواریم نمایندگان منتخب، براساس وعده های انتخاباتی به وظایف خود عمل کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ترکیب مجلس آینده را برای کشور مناسب توصیف کرد و گفت: در همه جوامع یکی از عوامل رکود و تورم، حتی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم رکود و تورم بی اخلاقی ها، دوری مجلس از انجام وظایف اصلی و دامن زدن به مسایل حاشیه ای و دوری از کارهای اساسی است.

وی با یادآوری جمله تاریخی امام راحل که «مجلس در رأس امور است»، گفت: از یک سو مظهر اراده، خواست و نظر مردم است و از سوی دیگر، با تصویب قوانین درست، بر صمیمیت حاکمیت و دولت با ملت می افزاید.

هاشمی رفسنجانی پرورش انسان های نخبه و سرنوشت ساز را یکی از ویژگی های استان یزد دانست و گفت: در دوره معاصر هم آقایان حجت الاسلام والمسلمین خاتمی و دکتر عارف از آن خطه برخاستند.

هاشمی رفسنجانی در این دیدار مردم یزد را دارای ریشه های تاریخی در تمدن ایران دانست و گفت: مردم آن خطه که صلابت خود را از کویر وام گرفته اند، در هر مقطعی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و تازه ترین مصداق نقش آفرینی آنان، انتخابات هفتم اسفند بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی که باعث افزایش اعتماد مردم به نظام شده است، گفت: نکته مهم این انتخابات، تبلور آگاهی مردم بود که علی رغم تلاش بعضی ها برای مسمومیت های فضای انتخاباتی، حماسه وار آمدند و بهترین صحنه را رقم زده اند.

 

اخبار سیاسی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ برادر هاشمی رفسنجانی و + افشای تمامی راز های فوت رفسنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاسف هاشمی​رفسنجانی از تصمیم اخیر احمدی​نژاد



 رئیس مجمع تشخیص مصلحت ن,اخبار,اخبار سیاسی,استاد مطهری

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسی که مردم‌فریبی، دروغ و ریاکاری را برای پیشبرد اهداف خود پیشه می‌سازد، خود و جامعه را از درون پوسانده و متلاشی می‌کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم و هفته كارگر در دیدار با جمعی از اعضای جبهه مردمی اصلاحات، با گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار، حفظ یاد و آثار این فیلسوف بزرگ و خانواده ایشان را لازم و ضروری خواند و تصریح كرد: باید نسبت به تفكرات و یادگارهای شهدایی چون استاد مطهری به‌گونه‌ای عمل كنیم كه چراغ راه و الگوی همیشگی ما قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینكه در تمام مقاطع عمر و زندگی مبارزاتی و مسئولیت‌های حكومتی خود هدف و آرزویی جز اعتلا و افتخار، اسلام، اهل بیت(ع) و ایران عزیز نداشته‌ام، به سند چشم‌انداز 20 ساله كشور اشاره كرد و گفت: كشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از استعداد و اهمیت بالایی در دنیا برخوردار است به‌گونه‌ای كه كلكسیونی از امكانات و منابع طبیعی، انسانی و جغرافیایی این امكان را فراهم كرده تا در رتبه اول در میان 30 كشور منطقه خود برخوردار باشیم، گرچه متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به این نقطه برسیم.

 

گزیده سخنان وی از این قرار است:

· هدف و مقصد سند چشم‌انداز و سیاست‌های كلی كشور الهام‌بخشی و الگو قرار گرفتن كشور ایران در منطقه و دنیا است. در دوران مبارزات، تأسیس و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن تا حدود زیادی توانستیم به این هدف برسیم. در زمان برگزاری اجلاس سران سازمان كنفرانس اسلامی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، میهمانان حاضر در كنفرانس از دیدن پیشرفت‌های كشورمان متعجب و خواستار دریافت تجارب ایران برای سازندگی كشورهای خود شده بودند.

 

· {با اشاره به بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها، مفاسد گوناگون و نیز فقر و اعتیاد و معضلات اجتماعی دیگر} بنابر اعتقادات دینی و اسلامی می‌بایست راستگوترین مردم جهان باشیم. كسی كه مردم‌فریبی، دروغ و ریاكاری را برای پیشبرد اهداف خود پیشه می‌سازد، خود و جامعه را از درون پوسانده و متلاشی می‌كند، زیرا زمانی كه به جای خدا و انسانیت، شرك و پلیدی در دل جای گرفت، نمی‌توان ادعای اهداف الهی و انسانی را یدك كشید.

 

· در دورانی نه چندان دور با پیشه ساختن اخلاق، اعتدال و استقامت در هدف، كارهای بزرگی چون انقلاب، دفاع مقدس، استقلال و سازندگی كشور را به مراحل خوبی رساندیم. راه برون‌رفت از معضلات و مشكلات كنونی نیز بازگشت به اخلاق و اعتدال است.

 

·  دستیابی به استقلال و خوداتكایی در بسیاری از محصولات از دستاوردهای مهم انقلاب است. از تخصیص 24 میلیارد دلار برای واردات كالاهای اساسی در سال تولید ملی، متاسفم. این بدین معنا نیست كه از نیازهای ضروری مردم غفلت كنیم، اما سخن این است كه چرا زمانی كه می‌توانیم با حمایت از تولیدات داخلی چنین نیازهایی را در داخل تأمین كنیم به واردات رو بیاوریم.

 

· امروز به لحاظ خدمات و تولیدات صنعتی و زیربنایی به خوبی می‌توانیم در دنیا رقابت كنیم. از لحاظ بین‌المللی باید در وضعیتی قرار بگیریم كه متخصصان، سرمایه‌گذاران و تولیدگران ما بتوانند خدمات و تولیدات خود را به راحتی به دنیا عرضه كنند.

 

· قرآن، اسلام و ائمه معصوم حركت بر مبنای اعتدال است. پس از انقلاب از افراط و تفریط بسیار ضربه خورده‌ایم. بسیاری از كسانی كه افراط‌گونه فكر و عمل می كنند، ممكن است نیاتی خوب در رسیدن زود و سریع به اهداف داشته باشند، اما باید توجه داشته باشند كه راه درست حركت معتدلانه و پیوسته و بدون عجله به سمت اعتلای كشور و وحدت اقشار گوناگون مردم است.

 

· {با تأكید بر ضرورت ایجاد وحدت و همدلی، حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات مجلس} باید در عرصه سیاسی كشور فضایی ایجاد كنیم كه مردم انتخابات، كشور و آینده‌اش را از آن خود بدانند، چرا كه مردم علاوه بر حضور، اثر و ثمر نیز از انتخابات می‌خواهند./خبرآنلاین