اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی: صهیونیست‌‌ها پناهگاه‌های خود را آماده کنند



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,هاشمی رفسنجانی

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عذاب وجدان و نا امنی را بلای جان مردم اسرائیل دانست و گفت: هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها امن نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از شهادت چند تن از فرماندهان حزب‌الله و سردار الله‌دادی در قنیطره، این اقدام را تازه‌ترین جنایت اسرائیل خواند و گفت: به قول دبیر کل حزب‌الله لبنان، صهیونیست‌‌ها بروند پناهگاه‌های خود را آماده کنند.

به گزارش فارس،  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار آقای احمد جبرئیل، دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و هیأت همراه که از فرماندهان مبارزه در طول سال‌های متمادی بودند، ماجرای فلسطین را یک قضیه ویژه برای جهان، به ویژه مسلمانان دانست و گفت: غرب و شرق آن روزگار با همه اختلافاتی که داشتند، در نقشه‌ای مشترک، پایگاه چند منظوره استعمار را در قلب خاورمیانه ساختند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات آوارگی مردم فلسطین در بیش از 60 سال، گفت: مردم و پیشتازان مبارزه و جهادگران فلسطینی، احترام زیادی در دل مردم دنیا دارند، هر چند که پرده‌های سیاسی جلوی بروز آن را می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی، مردم فلسطین را قهرمانان تاریخ نامید و با اشاره به خاطره‌ای از حضور سران کشورها برای اجلاس عدم تعهد در مسجد جامع اندونزی و اشتیاق مردم برای احترام به مسؤولان فلسطین، گفت: رنج و مصیبت چنان جایگاهی برای مردم فلسطین در دل مردم آزادی‌خواه جهان ایجاد کرده که مردم و مبارزان انقلابی در همه جهان از تاریخ مبارزه فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها درس می‌گیرند.

وی با تأکید بر این نکته که «هزیمت تاریخی اسرائیل شروع شده»، به تشریح سه جنگ سال‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی پرداخت و گفت: یکبار، مجاهدان حزب‌الله در لبنان و سپس دو بار مبارزان در غزه، نشانه‌های شکست ارتش صهیونیست‌ها را همگانی کردند و مقاومت مردم فلسطین و ترس مردم اسرائیل، به سیر قهقهرایی صهیونیست‌ها شدت و سرعت می دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عذاب وجدان و نا امنی را بلای جان مردم اسرائیل دانست و گفت: هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها امن نیست.

وی «انّما الحیاه، عقیده و جهاد» روایت منسوب به امام حسین(ع) را ترسیم کننده راه مبارزان و مردم فلسطین خواند و گفت: مجاهدانی که براساس عقیده و برای زندگی مردم، جهاد می‌کنند، در تاریخ فلسطین جاودانند.

هاشمی رفسنجانی با ابراز امیدواری از پیروزی نهایی مردم فلسطین، گفت: تمام آنچه را که قدرت‌های زورگو و صهیونیست‌های جهان در سرزمین فلسطین می‌سازند، در نهایت سرمایه فلسطینی‌ها برای نسل‌های آینده است، چون اسرائیل یک شی خارجی در پیکره منطقه است و بالاخره روزی خارج می‌شود و از بین می‌رود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مظلومیت و مبارزه را دو سرمایه مردم فلسطین در قلوب مردم کشورهای مختلف جهان دانست و گفت: سقوط استبدادها و کم شدن ظلم‌های استعماری، بر قدرت مردم فلسطین می‌افزاید، چون دل‌های مردم کشورها، بر خلاف سیاست‌های حاکمان، با مردم مظلوم و مبارز سرزمین‌های اشغالی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از شهادت چند تن از فرماندهان حزب‌الله لبنان  و سردار محمدعلی الله‌دادی در قنیطره، این اقدام را تازه‌ترین جنایت اسرائیل خواند و گفت: به قول دبیر کل حزب‌الله لبنان، صهیونیست‌‌ها بروند پناهگاه‌های خود را آماده کنند، چون خشم اسلامی دامن آنها را می‌گیرد.

آقای احمد جبرئیل هم در این دیدار با یادآوری اولین خاطرات دیدارشان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در 30 سال پیش گفت: مردم و مبارزین فلسطین فراموش نمی‌کنند که شما به خاطر ترجمه کتابی از جنایات اسرائیل و حامیانش (القضیه الفلسطینیه)، زندانی و شکنجه شده‌اید.

دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به تحلیل‌های نادرست غربی‌ها از انقلاب اسلامی و تداوم آن در سال‌های پس از ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: شما و آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان دو شاگرد و امین امام و محبوب مردم، انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور دادید.

وی افزود: اسرائیل در سایه حمایت قدرت‌های غربی و سکوت مسلمانان و حاکمان برخی کشورهای عربی، روز به روز مردم فلسطین را آواره تر کرده که امروز به 6 میلیون رسیده است. وی تأکید کرد: بیش از 60 سال است که قطعنامه‌های بین‌المللی در حمایت از مردم فلسطین اجرا نمی‌شود و آنچه در نهایت می‌تواند مردم آواره ما را نجات دهد، مبارزه است.

دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، با ابراز امیدواری برای پیروزی نهایی مردم فلسطین، گفت: مطمئناً نسلی از جوانان فلسطین پیروزی نهایی را جشن می‌گیرند.

وی با ارائه تحلیلی از چگونگی جنگ‌های صلیبی و چرایی تداوم آن و دروغ پردازی‌های غربی‌ها درباره اهداف آن، شرایط خاورمیانه و اهداف حامیان امروز صهیونیست‌ها را با هم مرتبط دانست و گفت: متأسفانه مسلمانان و بعضی از فلسطینی‌ها در مقاطع حساس راه را گم کرده‌اند و باعث تقویت اسرائیل غاصب و ارتش جنایتکارش شده‌اند.

آقای دکتر طلال ناجی، یکی از مبارزان فلسطینی نیز در سخنانی، با تشکر از سیاست‌های‌ جمهوری اسلامی و حمایت‌های تاریخی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: مسلمانان تحلیل‌های امیدوار کننده شما را در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس فراموش نمی‌کنند.
اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
‫نصرالله خطاب به صهیونیست ها : پناهگاه هایتان را آماده کنید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس هاشمی رفسنجانی روی مجله تایم


یکی از شماره های قدیمی تایم پس از ماجرای مک فارلین در دهه 60

یکی از شماره های قدیمی تایم