اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی: امیدوارم برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران،نقطه عطفی در تاریخ جنبش باشد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هاشمی رفسنجانی: امیدوارم برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران،نقطه عطفی در تاریخ جنبش باشد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری كرد كه اجلاس برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های غیرمتعهدها و توسعه بیشتر و بهتر مناسبات اعضا سهم موثری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی كه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام سخن می‌گفت،

با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری مناسب اجلاس غیرمتعهدها در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان كشوری كاملاً مستقل و غیروابسته به قدرت‌های جهانی، به حق سزاوارترین كشور برای برگزاری چنین اجلاس است.

وی ابراز امیدواری كرد كه اجلاس گروه غیرمتعهدها در تهران، نقطه عطفی در تاریخ این جنبش محسوب شده و نتایج آن تأثیر مؤثری برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های غیرمتعهدها و توسعه بیشتر و بهتر مناسبات اعضا داشته باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با ابراز تأسف از حادثه تلخ وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی كه خسارات ناگوار جانی و مالی برای هموطنان در این منطقه به همراه داشت، از طرف خود و اعضای مجمع این ضایعه را به بازماندگان زلزله‌زدگان تسلیت گفت.

وی افزود: بحمدالله تاكنون اقدامات خوبی برای رسیدگی به اوضاع مردم منطقه انجام شده و امیدواریم با توجه به زودرس بودن فصل سرما در منطقه، رسیدگی‌های ضروری و فوری، به سرعت برای سروسامان دادن اماكن دائم مسكونی زلزله‌زدگان انجام شود.

در ادامه جلسه، بررسی و تدوین سیاست‌های اجتماعی كلی نظام با حضور اكثریت اعضا و وزیر ورزش و جوانان، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمین تربیتی كشور، قائم مقام وزیر كشور در امور اجتماعی و فرهنگی، معاون اجتماعی و رئیس پلیس امنیت ناجا و رئیس ستاد تخصصی وزیر اطلاعات پیگیری شد و پس از بحث و استدلال اعضا و حاضرین موارد ذیل در ادامه موضوع بخش هویت بخشی به سیمای شهرها و روستاها متناسب با فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی و سالم‌سازی محیط اجتماعی كشور به تصویب رسید .

- جلوگیری از گسترش بی‌رویه كلان شهرها و نوسازی بافت‌های فرسوده.

- ارتقای نظام‌های پیشگیرانه همراه با گسترش اخلاق، معنویت و آگاهی در جامعه با هدف كاهش جرم و جمعیت زندانیان و حمایت از خانواده‌های محكومان و زندانیان و بازپروری و توانمندسازی زندانیان و آسیب دیدگان اجتماعی به منظور بازگشت آبرومندانه و سازنده به جامعه با ایجاد زمینه اشتغال و خودكفایی اقتصادی آنان و بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای مردمی در این زمینه.

- ارتقای فرهنگ اسلامی ایرانی و صیانت جامعه در مقابل تهدید نرم، تهاجم فرهنگی و عملیات روانی دشمن و پیشگیری و مهار ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی و مظاهر ابتذال و تباهی.

- توانمندسازی، حفظ عزت و ایجاد اشتغال موّلد و خودكفایی معیشتی محرومان با تأكید بر تقویت و ارتقاء كارآمدی نهادهای حمایت‌كننده.

همچنین تصویب شد: گسترش و تقویت تربیت بدنی و ورزش و ارتقای جایگاه ورزش ایران در آسیا و جهان با تأكید بر موارد ذیل انجام شود.

- ترویج تربیت بدنی و رشد و اعتلای ورزش همگانی و بومی و قهرمانی با هدف ارتقای سلامت و دستیابی به نشاط و اعتدال جسمی و روحی و افتخارات ملی.

- آموزش ورزش از كودكی و شناسایی و پرورش استعدادها و توجه متعادل و متوازن به رشته‌های ورزشی در تمام نقاط كشور براساس مزیت‌ها و ظرفیت‌ها.

- ترویج و تعمیق فرهنگ و اخلاق اسلامی در ورزشكاران، مربیان، میادین و فعالیت‌های ورزشی و سالم‌سازی از اقدامات ناروا با احیای پهلوان‌پروری و روحیه فتوت و جوانمردی و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و ملی.

- رساندن سرانه فضاهای ورزشی به استانداردهای مطلوب و توزیع عادلانه امكانات ورزشی برای آحاد جامعه از جمله جانبازان، معلولان و سالمندان.

- حمایت از افزایش و تسهیل مشاركت‌های سالم مردمی و سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی و تعاونی در ورزش به منظور استفاده آسان و كم‌هزینه مردم از امكانات ورزشی.

- تقویت تربیت بدنی و ورزش دختران و زنان با رعایت موازین اسلامی.

- حمایت از افزایش نرخ باروری و نرخ رشد جمعیت متناسب با نیازها، ظرفیت‌ها و برنامه‌های مربوط به پیشرفت و تعالی كشور و مدیریت استقرار متعادل جمعیت و مهاجرت براساس سیاست‌های كلی آمایش سرزمینی با تأكید بر آینده‌پژوهی و رعایت استانداردهای زندگی اسلامی ایرانی.

- تقویت و تحكیم نماد خانواده به عنوان مهمترین بنیان اجتماع با رفع موانع اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در تشكیل و تداوم خانواده با تقویت سازوكارهای مناسب جهت دستیابی آسان جوانان به امر ازدواج و ارتقاء فرهنگ عمومی نسبت به منزلت نهاد خانواده و آگاه‌سازی زوجین به اصول و مبانی تربیت اسلامی.

- توسعه و تعمیم فریضه امر به معروف و نهی از منكر با تدوین سازوكارهای قانونی و رعایت موازین شرعی به منظور ترویج فضائل اخلاقی و اجتماعی و تحكیم فرهنگ اسلامی و نظارت همگانی در روابط اجتماعی و مناسبات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی.

- تقویت و تحكیم نقش و جایگاه زن در خانواده و اجتماع و مدیریت استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان و ساماندهی تحصیلات و اشتغال زنان متناسب با نیازهای كشور و مصالح خانواده و ارتقاء نقش فعال و سازنده زنان در سازندگی كشور و تحقق اهداف انقلاب اسلامی.

در جلسه آینده مجمع در مورد سایر بندهای باقیمانده بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از پایان یك ماه تعطیلات تابستانی در طول ماه مبارك رمضان، امروز تشكیل جلسه داد. در این جلسه بررسی سیاست‌های كلی اجتماعی كشور ادامه یافت و 5 ماده و ده بند از سیاست‌های كلی مذكور به تصویب رسید./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
میهمانان اجلاس غیرمتعهدها می توانند از مراکز هسته ای، صنعتی، نفتی و یا اصفهان، شیراز و تبریز دیدن کنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلی دو روزه تهران در جریان برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها



سعیدلو خبر داد:

تعطیلات احتمالی دو روزه در جریان برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها

رییس ستاد سیاست‌گذاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها گفت: شرایط برای برگزاری اجلاس سران در تهران فراهم است.

علی سعیدلو در جمع خبرنگاران درباره برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران گفت: این اجلاس در روز نهم و دهم شهریور برگزار می‌شود و اجلاس‌های كارشناسی و وزرای خارجه كشورهای عضو به ترتیب روزهای پنجم و ششم و هفتم و هشتم برگزار می‌شوند.

 

وی درباره احتمال تعطیل شدن روزهای برگزاری اجلاس گفت: ایام برگزاری اجلاس بعداز ماه مبارك رمضان است و فرصت تعطیلات تابستانی هم هست. همچنین مدارس تعطیل می‌باشد و برگزاری كنفرانس سران در روزهای نهم و دهم كه پنجشنبه و جمعه است، شرایط خوبی را برای برگزاری اجلاس فراهم می‌كند. البته احتمال این‌كه یكی، دو روز تعطیل باشد وجود دارد. با این حال شرایط برگزاری اجلاس تعطیلات خیلی زیادی را طلب نمی‌كند. با این حال اگر لازم باشد در زمان مقرر دولت تعطیلات را به دلیل برگزاری اجلاس سران اعلام می‌كند تا رفت و آمد هیات‌ها به سهولت انجام شود.

وی همچنین درباره مكان برگزاری اجلاس و ساخت و سازهای اطراف محل اجلاس سران گفت: طبق برنامه‌ای كه داشتیم پیش می‌رویم و بودجه لازم برای این كار در نظر گرفته شده است و ساخت و سازها در زمان مقرر تمام می‌شود./ایسنا