اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی: خواست مردم تعامل با دنیاست


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: خواست اکثریت مردم جامعه، تعامل و ارتباط سازنده و عزتمند با کشورهای دنیاست.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار صادرکنندگان و روسای تشکل‌های صادراتی کشور، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: ماه رمضان هدیه، لطف و رحمت خداوند به بشر است که صرفاً مخصوص مسلمانان نیست، بلکه در همه‌ی ادیان آسمانی وجود دارد.

هاشمی رفسنجانی، به قیام خونین 15 خرداد اشاره و تصریح کرد: این روز، قطعه‌ی مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی شد و فرصتی برای ما فراهم کرد تا بتوانیم روشنگری و ابعاد مختلف ظلم و وابستگی رژیم پهلوی را نزد مردم تبیین کنیم. مردم نیز از آن روز به بعد مصمم‌تر و جدّی‌تر به مبارزات خود تا پیروزی نهایی ادامه دادند.

اهم اظهارات رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه بخوانید؛
* امام(ره) مرجع منحصر به فردی در تاریخ روحانیت شیعه بودند که تمام شرایط لازم برای رهبری را داشتند و کار بسیار بزرگی در کشور انجام دادند و همگان به نقش تأثیرگذار و خطیر ایشان در انقلاب اسلامی اذعان دارند.

* اگر از افراط و تفریط پرهیز و به اصول اسلام ناب محمدی عمل کنیم، علاوه بر جبران اشتباهات گذشته، راه توسعه و سعادت آینده کشور را نیز هموارتر می‌کنیم. امیدواریم با رشد فکری و آگاهی که مردم پیدا کرده‌اند، اتفاقات ناگوار گذشته تکرار نشود.

*{با اشاره به به گستردگی خبر درگذشت قهرمان مسلمان بوکس جهان محمدعلی کلی}: وی عجوبه‌ای در تاریخ ورزش دنیا بود که قهرمانی‌اش او را نامدار و روحیات و شخصیت انسان‌مدار، او را محبوب دل‌ها کرده است.

*{خاطره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مرحوم کلی }: روزی از او پرسیدم، چگونه مسلمان شدید؟ و او پاسخ داد: نکات مثبتی در دین اسلام دیدم که در ادیان دیگر ندیده بودم.

*{ با تبریک و ابراز خرسندی از راه‌یابی تیم ملی والیبال کشورمان به المپیک 2016}: امیدواریم این‌گونه موفقیت‌ها در همه میادین ورزشی شامل حال ورزشکاران در سطح ملی شود.

* اینکه خواست اکثریت مردم جامعه، تعامل و ارتباط سازنده و عزتمند با کشورهای دنیاست، مردم آگاه و هوشیار کشور با حضور در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات نشان داد‌ه‌اند که راه خود را پیدا کرده‌اند و علاقه‌مند هستند ایران مقتدرانه با کشورهای جهان ارتباط دوسویه و مستمری براساس احترام و اطمینان متقابل داشته باشد.

* اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل توسعه است، خیلی‌ها تصور می‌کنند منظور از اقتصاد مقاومتی، ریاضت و سختی کشیدن است. در حالی که اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید با نگاه درون زا و برون‌نگر، رقابت‌گرا، تولید و تجارت و استفاده از تجربیات و تکنولوژی دنیا، در راه توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم.

*بروکراسی دست و پاگیر و حمایت از رقبا مشکلات مدیریت بازرگانی کشور است، باید دروازه‌های کشور را برای صادرات باز کنیم و از رقبای خود بهتر، برتر و قدرتمندتر در تولید محصولات باشیم.

* مسیر توسعه و صادرات در کشور صاف و هموار است، لازمه صادرات و رونق اقتصادی، منابع طبیعی، انرژی، نیروی انسانی توانمند، بنادر و سواحل ارزشمند است که همه‌ی اینها در کشور به وفور یافت می‌شود و چیزی در این زمینه‌ها کم ندارد. و به لحاظ جغرافیایی، مبانی فکری، عقیدتی و راه‌‌های ارتباطاتی از جمله جاده‌ ابریشم، جزء برترین کشورها هستیم که می‌توانیم با برخورداری از همه این امکانات، کشور پرکاری در زمینه صادرات داشته باشیم.


ویدیو مرتبط :
بررسی اثربخشی تعامل و مشارکت در هلدینگ‌های ساختمانی با استفاده از شبکه‌های تعامل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی در دیدار با سولانا: دور جدیدی از تعامل ببا دنیا آغاز شده است



دیدار هاشمی با سولانا,اخبار سیاسی

هاشمی رفسنجانی دردیدار با سولانا: باید در محیطی آرام به سوی رفع کدورت‌ها حرکت کرد

کیم یونگ‌نام، رئیس جمهور کره شمالی و خاویر سولانا، مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به صورت جداگانه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، هاشمی رفسنجانی در دیدار خاویار سولانا نیز با مثبت ارزیابی کردن دوره کاری وی در اتحادیه اروپا، گفت: نباید بگذاریم فضای 8 سال گذشته بین ایران و بعضی از کشورها، بر ادامه فعالیت‌ها نیز سایه اندازد، چون دوره جدیدی از سیاست خارجی و تعامل با دنیا براساس احترام و اعتماد متقابل آغاز شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شفافیت در بیان مواضع را در عالم سیاست مهم خواند و گفت: حضور میهمانان خارجی در مراسم تحلیف دکتر روحانی نقطه آغازی برای حرکت در مسیر جدید است و باید برای تعمیق اعتماد تلاش کرد.

وی با انتقاد از دوگانگی برخوردهای سیاسی آمریکا نسبت به ایران، گفت: درست است که روابط با مذاکرات آغاز می‌شود، اما دوگانگی برخورد دولت و پارلمان آمریکا شبهه‌ناک است و نشانه‌های خوبی در بین مردم ایران ندارد.

هاشمی رفسنجانی برخورد عقلانی با همه مسائل سیاسی را راهکار انسانی برای برون‌رفت از مشکلات دانست و تأکید کرد: سایه تهدید و تحریم همیشه بر مذاکرات سنگینی می‌کند و باید در محیط آرام و احساس آرامش کامل، به سوی رفع کدورت‌ها حرکت کرد.

سولانا نیز با تأکید بر آشنایی خویش با دکتر روحانی و سیاست‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار امیدواری کرد که غرب و آمریکا با مردم ایران در جهت بهتر کردن روابط خویش با جهان هماهنگ باشند.

وی نتیجه انتخابات در ایران را برای غرب معنادار خواند و گفت: حق ایرانیان است که در تعامل با جهان به جایگاه تاریخی، تمدنی و فرهنگی خود برسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در دیدار رئیس جمهور کره، با اشاره به سوابق همکاری دو کشور در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همیشه مسئولان دو کشور براساس خواست قلبی دو ملت بر توسعه روابط تأکید داشتند و امیدوارم در دوره جدید این همکاری‌ها بیشتر و عمیق تر شود.

هاشمی رفسنجانی با بیان خاطراتی از سفر خود به کره شمالی و دیدار با رهبر فقید این کشور و بازدید از مراکز تاریخی و نظامی گفت: رهبر جوان شما هم می‌تواند در جهت همدلی بیشتر مردم دو کره گام بردارد.

کیم یونگ‌نام نیز در این دیدار، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را معمار و پایه‌گذار روابط دو کشور ایران و کره شمالی خواند و با ابلاغ سلام رهبر جدید و مردم کره گفت: از سفر تاریخی شما تاکنون مسئولان دو کشور همیشه با هم ارتباط دارند.

وی با ارائه گزارشی از اوضاع داخلی و فعالیت‌های هسته‌ای کشور متبوع خویش گفت: ایران و کره شمالی به جهانیان یاد داده‌اند که نباید در مقابل تهدید دشمنان کوتاه آمد. /ایسنا