اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی جانشین روحانی شد/انتصاب جدید هاشمی در مرکز تحقیقات استراتژیک



اشمی رفسنجانی ,جانشین روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک

هاشمی جانشین روحانی شد

اکبر هاشمی رفسنجانی شخصا اداره امور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده گرفت.

 بعد از رفتن حسن روحانی از مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ،انتخاب رییس برای این مرکز به یکی از مسایل جذاب برای رسانه ها تبدیل شده بود و چند نفر هم برای ریاست این مرکز مطرح شدند که در آخر برای پذیرش این سمت توافقی میان این افراد و اکبر هاشمی رفسنجانی حاصل نشد.از جمله این افراد آیت الله امینی و ناطق نوری بودند که از پذیرش این سمت امتناع کردند.

براساس این گزارش ،پس از اینکه هاشمی جانشین شایسته ای برای دکتر روحانی در مرکز نیافت ،اخیرا تصمیم گرفتند که شخصا اداره این مرکز را به عهده بگیرند و یک جانشین از سوی خود در مرکز داشته باشند.
 
همچنین روز چهارشنبه نیز هاشمی در نخستین حکم خود غلامرضا فروزش را به عنوان معاون اجرایی  و اطلاع رسانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد و مراسم تودیع و معارفه وی نیز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع برگزار شد.

 

انتصاب جدید هاشمی در مرکز تحقیقات استراتژیک

اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حکمی  غلامرضا فروزش را به سمت «معاون امور اجرایی و اطلاع‌رسانی» مرکز تحقیقات استراتژیک منصوب کرد.

متن حکم رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
جناب آقای مهندس غلامرضا فروزش

نظر به توانمندیها و تجارب مفید جنابعالی و با عنایت به اهمیت روزافزون فعالیت‌های مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، جنابعالی را به سمت معاونت امور اجرایی و اطلاع‌رسانی این مرکز منصوب می‌نمایم.


از خداوند سبحان توفیقات الهی و عمل به وظیفه برای شما و همکاران عزیز مرکز مسئلت می‌نمایم.

اکبر هاشمی رفسنجانی
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام /روزنو,عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
روحانی-هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امضای حکم ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک برای ولایتی توسط هاشمی رفسنجانی (+تصویر حکم)



امضای حکم ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک برای ولایتی توسط هاشمی رفسنجانی (+تصویر حکم)

یاسر هاشمی رییس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، حکم ریاست علی‌اکبر ولایتی بر مرکز تحقیقات استراتژیک را در اختیار رسانه‌ها قرار داد و همچنین گفت که وی همزمان به عنوان مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند.

یاسر هاشمی رییس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، حکم ریاست علی‌اکبر ولایتی بر مرکز تحقیقات استراتژیک را در اختیار رسانه‌ها قرار داد و همچنین گفت که وی همزمان به عنوان مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسنا، یاسر هاشمی ضمن اعلام این خبر، به بیان ویژگی‌های علی‌اکبر ولایتی در طول سال‌های پیش و پس از انقلاب پرداخت و افزود: دکتر ولایتی سابقه طولانی خدمت به نظام انقلاب اسلامی دارند و در طول سال‌های جنگ تحمیلی به عنوان وزیر خارجه نقش قابل توجهی در تغییر نگاه جهان به جمهوری اسلامی داشتند.

رییس دفتر هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آقای ولایتی در دوران سازندگی و تبیین استراتژی تنش‌زدایی در سیاست خارجی، توفیق‌های غیرقابل انکاری برای کشور داشتند.

سوابق دکتر ولایتی مزیتی برای مرکز تحقیقات مجمع است
وی در ادامه به جایگاه ولایتی به عنوان مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در طول 16 سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجموعه سوابق کلان مدیریتی و مشورتی دکتر ولایتی و شناخت کامل ارکان نظام از ایشان، مزیتی قابل توجه برای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به شمار می‌رود.

ولایتی افکار بلندی برای اداره مرکز دارد
یاسر هاشمی همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای ولایتی افکار بلندی برای اداره مرکز دارد، فعالیت همزمان ایشان به عنوان مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری و ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک، یک فرصت برای نظام در مسایل راهبردی خواهد بود.

وی در برابر پرسشی درباره اولویت‌ها و برنامه‌های ولایتی برای مرکز تحقیقات استراتژیک، به بخشی از حکم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای رییس جدید مرکز اشاره کرد و پاسخ داد: در بخشی از متن حکم آقای هاشمی برای دکتر ولایتی اظهار امیدواری شده است که مرکز تحقیقات در چارچوب سیاست‌های کلی نظام به عنوان بازوی تحقیقاتی جمهوری اسلامی و بویژه مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کند.

توقع می‌رود مرکز تحقیقات در دوره جدید رشد ویژه‌ای داشته باشد
هاشمی با بیان اینکه "توقع می‌رود مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در دوره جدید رشد و ارتقاء ویژه‌ای داشته باشد"، خاطرنشان کرد: با حضور دکتر ولایتی افق جدیدی پیش روی مرکز تحقیقات استراتژیک در حوزه‌های کلان کشور قرار می‌گیرد.

 

حکم ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک برای ولایتی

 /ایسنا