اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی: تنگ‌نظری مشكلات را حل نمی‌كند



اخبارانتخابات,آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

هاشمی: تنگ‌نظری مشكلات را حل نمی‌كند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فرزندان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، با تأكید بر نقش و جایگاه بی‌بدیل شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی در پیروزی، تثبیت و حفظ نظام اسلامی و صبر و مقاومت خانواده‌های معزز آنان در تاریخ انقلاب گفت: زمانی كه شرق، غرب و ارتجاع منطقه با هماهنگی و همكاری یكدیگر، كمر به نابودی انقلاب نوپای ایران بسته بودند، فرزندان غیور و سلحشور شما عزیزان در قالب نیروهای سپاه پاسداران، ارتش و جوانان داوطلب بسیجی، از دین و كشور دفاع و حجم بالای شرارت‌های دشمنان را خنثی كردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأكید بر اینكه در دوران دفاع مقدس، همه مردم با قومیت‌ها و مذاهب مختلف اعم از مسیحی، كلیمی و زرتشتی در كنار برادران مسلمان خود علیه متجاوزان به جمهوری اسلامی ایران می‌جنگیدند و حماسه می‌آفریدند، گفت: اكنون نیز كشور نیازمند وحدت انسجام و یكپارچگی بیشتر مردم و مسئولان است و نباید با برخوردهای سلیقه‌ای و گزینشی به‌ویژه با خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، موجبات سرخوردگی و گلایه آنان را فراهم كرد.

وی با اشاره به برخی گلایه‌ها و نگرانی‌های خانواده‌های شهدا از شرایط موجود كشور و برخوردهای تبعیض‌آمیز تأكید كرد: برخوردهای سلیقه‌ای در جامعه، ناشی از تعصبات افكار باندی و جناحی در كشور است و به ویژه با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مفقودان كه صاحبان اصلی انقلاب هستند، نباید این‌گونه رفتار شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: عبور از شرایط كنونی و حل معضلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی كه ناشی از سوءمدیریت‌ها در داخل و مشكلات سیاسی خارجی است، نیاز به همدلی و مشاركت و همراهی همه مردم با سلایق و تفكرات مختلف دارد و حربه حذف و برخوردهای گزینشی و تنگ‌نظرانه جناحی و باندی نمی‌تواند به حل مشكلات و برون‌رفت جامعه از شرایط موجود كمك كند.

منبع:baharnews.ir

 

 


ویدیو مرتبط :
ساده ترین راه حل مشكلات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی: به ورزش بانوان تنگ نظری نشود


جمعی از از مدیران و دست اندرکاران فوتبال دوشنبه نشستی را با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردند.

خبرآنلاین: جمعی از از مدیران و دست اندرکاران فوتبال دوشنبه نشستی را با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردند.

جمعی از مدیران و دست اندرکاران فوتبال کشور دوشنبه نشست صمیمانه ای را با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دفتر او برگزار کردند. در این ملاقات سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه‌ها، مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال، امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش، حسین قریب مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، حمید استیلی مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس، محمد جمعه‌ای مشاور عالی محمد رویانیان و اسماعیل حیدرپور مدیرعامل باشگاه گهر درود حضور داشتند و گزارشی از وضعیت عمومی فوتبال کشور را به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند.

در ابتدا امیر عابدینی گزارشی را به آیت الله هاشمی رفسنجانی ارائه داد و به خاطر حمایت‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از فوتبال تشکر کرد: «آقای هاشمی رفسنجانی از اسطوره های نظام جمهوری اسلامی هستند که در شرایط بحرانی، دوران دفاع مقدس و در تمامی ادوار نظام همیشه با درایت، مدیریت، صبر و شکیبایی در کنار مقام معظم رهبری به عنوان یار صدیق ایشان مسیر انقلاب را طراحی کردند و اجازه ندادند که انقلاب دستخوش حوادث طراحی شده از سوی دشمنان شود.» مدیرعامل باشگاه داماش در پایان آرزوی توفیق الهی برای رئیس تشخیص مصلحت نظام کرد.

در ادامه آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص ورزش چند نکته مهم و حساس را برای حضار تشریح کرد: «من با این سن و سال ورزش را یک ضرورت می دانم و هر زمان فرصتی پیش آید به ورزش کردن می پردازم. اهالی ورزش انسان هایی با مردانگی و فتوت هستند. وظیفه مدیران این است که همت کنند تا مردانگی و فتوت جامعه ورزش و ورزشکاران خدشه دار نشود.»

عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد ورزش بانوان گفت: «قشر عظیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و ضروت دارد که مسئولان برای بانوان به گونه ای برنامه ریزی کنند که آنها بتوانند از این فرصت به خوبی بهره مند شوند. نباید با تنگ نظری در ورزش به بانوان ظلم شود.»

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص ورزش قهرمانی و همچنین صعود تیم ملی ایران به جام جهانی گفت: «مردم همواره از پیروزی های ملی شاداب می شوند. به طور مثال وقتی تیم ملی به جام جهانی صعود کرد به عینه شاهد شور و شوق مردم در کل کشور بودیم. بسیاری از ملاقات‌های ما به دلیل جشن‌های خیابانی و شور و نشاط در آن لغو شد. حتی آقای حسن روحانی ، رئیس جمهور منتخب مردم  نتوانست آن روز به دیدن ما بیاید.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد فرهنگ سازی در وررش کشور گفت: «ورزش در فرهنگ سازی نقش مهم و حیاتی دارد. در کشور ما صد هزار نفر به ورزشگاه می روند، پول می دهند و بلیط می خرند که یک بازی را تماشا کنند، درحالی که در خیلی از کشورها حاضرند برای مردم هزینه کنند اما بازهم کسی به ورزشگاه نمی‌رود.»

آقای هاشمی رفسنجانی در ادامه در خصوص توقعات جامعه ورزش از دولت آقای روحانی‌ گفت: «شرایط به گونه ای است که همین امسال در شروع کار آقای روحانی، ایشان با هشتاد هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه اند. متاسفانه برخی دوستان به گونه ای شرایط را فراهم می کنند که فشار اقتصادی باعث این شود که مردم بگویند دولت آقای روحانی نمی تواند موفق شود. اما انشالله با تدبیر مقام معظم رهبری گره های اقتصادی و سیاسی باز خواهد شد و باز هم باعث ناامیدی دشمنان می شود.»

ایشان در پایان گفت: «شما به عنوان نمایندگان جامعه ورزش باید فرصت سازی کنید. حق ما در ورزش بیش از اینهاست. از موفقیت های تیم ملی فوتبال و والیبال خوشحالم و امیدوارم دولت جدید با یک برنامه ریزی مدون شرایطی را فراهم کند که شاهد شکوفایی ورزش در همه زمینه ها باشیم.»

در حاشیه این مراسم آیت الله هاشمی رفسنجانی وضعیت تیم داماش گیلان را از امیر عابدینی جویا شد. همچنین از حمید استیلی در مورر وضعیت فعلی او را سوال کرد، استیلی هم در پاسخ گفت که در آکادمی باشگاه پرسپولیس فعالیت می کند.

در ادامه این نشست سردار عزیزمحمدی عکسی را به هاشمی رفسنجانی نشان داد که این عکس مربوط به دوران جنگ تحمیلی می شد و تصاویر عزیزمحمدی و آقای هاشمی رفسنجانی در آن دیده می شدند. آقای هاشمی این عکس را از محمدی گرفت و با شوخی گفت:« اگر می خواهی بروی بگویی با من عکس داری، نگیرمش!»

در پایان هم مهدی نبی گزارشی از عملکرد تیم ملی ایران به آقای هاشمی رفسنجانی ارائه داد. همچنین سردار عزیزمحمدی از آقای هاشمی رفسنجانی درخواست کرد که هفته آینده مدیران باشگاه ها و اصحاب رسانه ملاقاتی با او داشته باشند که مورد موافقت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.