اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی: تحجر اساتید و دانشگاهیان را رنج می دهد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,هاشمی رفسنجانی

 

اخبار دانشگاه - هاشمی: تحجر اساتید و دانشگاهیان را رنج می دهد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هیچ کشوری از سانسور، فشار و تحمیل افکار به دانشجویان به جایی نمی رسد.

به گزارش ایرنا، آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی در شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد که در واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است افزود: اگر فضای دانشگاه بسته باشد به پیشرفت های بزرگ علمی نمی رسیم و هرکشوری به هرجایی رسیده از فضای آزاد رسیده است.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشجویان باید جرات اظهارنظر خود را داشته باشند خطاب به مدیران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توصیه می کنم اجازه کارهای متاصبانه و مرتجعانه را ندهید.

این اظهاردات هاشمی با تشویق حضار همراه شد.

وی با بیان اینکه فضا برای اظهار نظرهای باید منطقی باشد گفت: در مقابل مواظب باشید با عواطف انسان های متدین متعهد و خانواده شهدا و ایثارگران آسیبی نرسد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تاکیدات رهبرمعظم انقلاب در زمینه کرسی های آزاد اندیشی اظهارداشت: رهبر انقلاب سال ها قبل کرسی های آزاد اندیشی را طراحی کردند ولی من می بینم که این کرسی ها نه در دانشگاه آزاد و نه دانشگاهای دولتی جدی نیست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در تبیین معنی کرسی های آزاد اندیشی تاکید کرد: معنی این کرسی ها آن است که صاحب نظران آن چیزی را که می فهمند عرضه کنند و کسی هم حق ندارد او را متهم کند.

وی تصریح کرد: کرسی های آزاد اندیشی کرسی تحقیق است و جای تبلیغات و انتشارات نیست.

رییس مجمع تشخصی مصلحت نظام با بیان اینکه باید از آزادی در دانشگاه ها حراست شود گفت: سخت گیری و تحجر استادان و دانشجویان را رنج می دهد.

این اظهارات هاشمی نیز با تشویق حضار همراه شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف از شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد بررسی برنامه های آینده و تقدیر و تشکر از عبدالله جاسبی بود تصریح کرد: آقای جاسبی در دوران طولانی مسوولیت سخت ریاست دانشگاه به خوبی از عهده بر امدند ولی در این اواخر با برخی حرکات نا موزون ایشان را ناراحت کردند.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد افزود: ما در هیات موسس و هیات امنا صمیمانه از دکتر جاسبی تشکر و قدردانی و برای موفقیت دکتر میرزاده دعا می کنیم.

وی با تشریح روند تشکیل دانشگاه آزاد از سال 1364 برخی مشکلات و نابسامانی ها را در این راه بر شمرد و درباره آتی این دانشگاه گفت: ارتقای سطح کیفی و فعالیت های بین المللی اهداف آینده ما است. 

اخبار دانشگاه - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
مراسم استقبال دانشگاهیان از دکتر مدرس هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حقوق ۱۰۰میلیونی برخی اساتید/حمایت هاشمی رفسنجانی از رئیس جدید دانشگاه آزاد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حقوق ۱۰۰میلیونی برخی اساتید/حمایت هاشمی رفسنجانی از رئیس جدید دانشگاه آزاد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در گذشته حدود ۱۰ نفر از اساتید دانشگاه آزاد بودند که حقوق ۹۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیونی می‌گرفتند و از طرفی اساتیدی را نیز داشتیم که حقوق کامل نمی‌گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز(دوشنبه) در بازدید از معاونت عمرانی این دانشگاه با اشاره به اینکه باید در طرح‌های ملی با مدیریت صحیح برآورد مالی صورت پذیرد، گفت: در گذشته به برخی افراد وام‌هایی داده می‌شد که روند بازپس دهی آنها صحیح نبود و همین عدم مدیریت صحیح بدهی 2600 میلیارد تومانی را در دامان دانشگاه آزاد انداخته است.

وی با بیان اینکه در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد مشاهده شده است که مجتمعی پیش از اینکه به بهره ‌برداری برسد، دچار رانش شده است، افزود: باید به مسائل فنی و استانداردها توجه شود؛ در گذشته بعضی امور خوب پیش می‌رفت اما گاهی شاهد مدیریت مناسبی نبودیم.

دانشجو با اشاره به اینکه درآمدهای دانشگاه آزاد به نوعی بیت‌المال به حساب می‌آید، اظهار داشت: در گذشته حدود 10 نفر از اساتید دانشگاه آزاد بودند که حقوق 90 میلیون تا 100 میلیونی می‌گرفتند و از طرفی اساتیدی را نیز داشتیم که حقوق کامل نمی‌گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به ماجرای انتصابش به ریاست این دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: ما پیشتر از این دعواهایمان را کرده‌ایم و زورشان نرسید که از این اتفاق (رسایت دانشجو بر دانشگاه آزاد) ممانعت کنند.

به گفته دانشجو، اگر بتوان از برخی پنهان‌کاری‌های مالی جلوگیری شود، 10 تا 20 درصد صرفه‌جویی مالی در بودجه‌ها داریم.

وی تاکید کرد: سه هدف اصلی در روند عمرانی پروژه‌ها باید بر مبنای رعایت استانداردها،‌ مشخص شدن منابع مالی و مدیریت صحیح و عدم دوباره کاری‌ها استوار باشد.

رئیس دانشگاه  آزاد خطاب به کسانی که به دنبال پیشرفت دانشگاه آزاد هستند، گفت: اگر کسی برای دانشگاه آزاد دلسوزی می‌کند باید حمایت کند، همان‌گونه که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز تاکنون حمایت خود را اعلام کردند.

در پایان این مراسم دانشجو در پاسخ به یکی از کارمندان معاونت عمرانی درخصوص اختلاف حقوق کارمندان دانشگاه آزاد با کارمندان نهادهای دولتی خاطرنشان کرد: پیش از این افزایش حقوق کارمندان دانشگاه آزاد سالانه 10 درصد بود؛ اگر از 10 سال پیش مدیران قبلی به این مساله توجه می‌کردند شاید اکنون حقوق کارمندان دانشگاه آزاد بالاتر از این بود ولیکن پیشنهادی دادیم تا با آنالیز هزینه، این رقم را افزایش دهیم و به 15درصد برسانیم که البته صحیح این است که این درصد باید در حداقل حالت با افزایش حقوق سالیانه کارمندان دولتی یکی باشد./فارس