اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی: به آینده مسئله هسته‌ای خوشبینم


هاشمی در پاسخ به سؤال خانم «سناتور لوکوتز باریکیوتی» در خصوص پرونده هسته‌ای، جایگاه زن در جامعه و آینده روابط ایران با جهان، گفت: با توجه به جامعه تحصیلکرده، مخصوصاً حضور خانم‌ها در مقاطع عالی تحصیلی و حاکمیت تعقل و تدبیر دیپلماتیک در فضای مذاکرات، به آینده مسایل هسته‌ای و روابط با جهان خوشبین هستیم.

خبرگزاری مهر: علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای هیأت پارلمانی ایتالیا، تاریخ باستانی را وجه مشترک دو کشور خواند و گفت: سابقه دیرینه ایران و ایتالیا در تاریخ جهان، آینده‌ای را برای مسؤلان دو کشور ترسیم می‌کند که برای همکاری عمیق‌تر، فکر و برنامه‌ریزی بیشتری کنند.

وی در پاسخ به تقاضای سرپرست هیأت ایتالیایی در خصوص ترسیم دورنمای سیاست خارجی ایران، گفت: نگاه دولت فعلی که برخاسته از آرای مردم است، در تعامل و همکاری براساس احترام متقابل با دنیا جدّی است و تصادفی نیست که حل مسایل هسته‌ای در اولویت برنامه‌های دولت برای سیاست خارجی قرار می‌گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فضای باز را اساس برنامه‌های دولت در سیاست داخلی دانست و گفت: موافقان و مخالفان ابراز عقیده می‌کنند و دولت با ثبات سیاسی و بر اساس اصل قرآنی همه حرف‌ها را می‌شنود و بهترین‌ها را انتخاب می‌کند.

هاشمی با اشاره به سفر قبل از انقلاب خود به ایتالیا و ارائه تحلیلی از عملکرد دولت‌های متعدد ایتالیا در دوره‌های مختلف، گفت: در زمان جنگ ایتالیا به تعهداتش عمل نمی‌کرد، امّا در دوران سازندگی، همکاری‌های خوبی در تقویت صنعت و تولید فولاد داشت و برای الان و آینده هم منافع دو کشور در همکاری بیشتر است.

وی در پاسخ به سؤال خانم «سناتور لوکوتز باریکیوتی» در خصوص پرونده هسته‌ای، جایگاه زن در جامعه و آینده روابط ایران با جهان، گفت: با توجه به جامعه تحصیلکرده، مخصوصاً حضور خانم‌ها در مقاطع عالی تحصیلی و حاکمیت تعقل و تدبیر دیپلماتیک در فضای مذاکرات، به آینده مسایل هسته‌ای و روابط با جهان خوشبین هستیم.

همچنین در پاسخ به سؤال سناتور «وینچنزو آمندولا» درباره روابط ایران و عربستان، گفت: راه‌حل مسایل دو کشور با توجه به مشترکات منطقه‌ای و اسلامی و تجربه عملی گذشته که یخ‌های روابط را آب کرده بود، خیلی آسان است.

وی افزود: مذاکره من و ملک عبدالله در مقاطع برگزاری کنفرانس اسلامی در سنگال و سپس در سفر ایشان به ایران، اختلافات دو کشور درباره میزان تولید نفت و روابط کشورهای اسلامی را تبدیل به همکاری و همدلی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحولات کشورهای شمال آفریقا و نوع نگاه ایران، گفت: تندروها حرکت انقلابی مردم آن کشورها را منحرف کردند و نارضایتی مردم از هرج‌ و مرج‌های سیاسی و اجتماعی باعث برگشت نظامی‌ها شده است.

وی افزود: استبداد، استعمار و افراط سه ضلع یک مثلث شوم هستند که مردم آن مناطق را گرفتار کرده است.

هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به سؤال آقای گرگوریو جیتی درباره خصوصی سازی، گفت: مشکلات فعالیت بخش خصوصی با اصلاح اصل 44 قانون اساسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برطرف شد که اگر درست اجرا می‌شد، شاهد درخشش آن در جامعه و همکاری بخش خصوصی بین‌المللی بودیم.

وی با اشاره به تصویب محل‌های مصرف برای درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها به بخش خصوصی گفت: در مصوبات مجمع، درآمدها در خدمت تقویت بخش خصوصی و تعاونی‌ها و معیشت نیازمندان است که امیدواریم دولت آقای روحانی، آن سیاست را به مسیر درست خویش برگرداند.

در آغاز این دیدار، سناتور اتئوره روزاتو نیز با تأکید بر روابط عمیق دو کشور، گفت: حضور این هیأت در راستای تحولاتی است که با آغاز دولت آقای روحانی در روابط جمهوری اسلامی با اروپا ایجاد شده است.

نماینده مجلس سنا از حزب دموکراتیک با ارائه گزارشی از تنوع قومیت‌ها در جغرافیای ایتالیا و تعدد افکار و احزاب سیاسی، گفت: خواستار گسترش روابط ایران و ایتالیا در عالی-ترین سطوح هستیم.

وی با بیان اهداف برگزاری نمایشگاه سال 2015 ایتالیا در میلان گفت: فضای وسیعی در قلب نمایشگاه برای ایران در نظر گرفته شد تا هم بهتر خود را معرفی کند و هم مردم ما بیشتر توانایی‌های کشور شما را بشناسند.

روزاتو با ستایش از روحیه مدنیت و فرهیختگی فرهنگی ایران گفت: برای شناسایی هر کشوری باید با مردم آن کشور گفت‌وگو کرد و ایران مردمی متمدن و با فرهنگ دارد.

وی با یادآوری سوابق همکاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با دولت‌های ایتالیا گفت: نقش جنابعالی و جایگاه ایران در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی همیشه مورد توجه مسؤولان کشور متبوعم خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
قاضی سعید: اگر ایران در مسئله هسته ای کوتاه بیاید غرب مسئله حقوق بشر را پیش می کشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بروجردی: مذاکره آینده ایران با 1+5 فرا هسته ای خواهد بود



 

 

 

بروجردی: مذاکره آینده ایران با 1+5 فرا هسته ای خواهد بود

 

این مجموعه باید هدف خود را از مذاکرات روشن کند که آیا معتقد به حل مشکلات هستند و یا مذاکرات را به عنوان یک وقت گذرانی برای برداشتن گامهای بعدی خود در نظر دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات آینده ایران با گروه 1+5 مذاکرات نه هسته ای بلکه فراهسته ای خواهد بود.

علاء الدین بروجردی سه شنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی این شهرستان در مورد مذاکره با کشورهای عضو 1+5 ، بیان داشت: مبنای تعامل ما با این کشورها بر اساس بسته پیشنهادی خواهد بود.

بروجردی تصریح کرد: با توجه به نقش جمهوری اسلامی ایران در صلح و امنیت منطقه، کمک به کاهش بحرانها در زمینه مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر و نیاز اروپا و مجموعه 1+5 به انرژی مذاکرات آینده در چنین چهارچوب هایی صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی به سخنان اخیر رئیس جمهور درمورد مذاکره با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: این مجموعه باید هدف خود را از مذاکرات روشن کند که آیا معتقد به حل مشکلات هستند و یا مذاکرات را به عنوان یک وقت گذرانی برای برداشتن گامهای بعدی خود در نظر دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین خواستار توجه جدی این گروه به حل مسائلی از جمله رژیم اشغالگر قدس و سلاحهای هسته ای که در اختیار دارد و همچنین ضرورت تعهد این رژیم به عهدنامه "ان پی تی" شد.

بروجردی خاطرنشان کرد: ما معتقد به داشتن یک رابطه منطقی و مبتنی بر منافع ملی خود و ارتباط متقابل با همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای گروه 1+5 هستیم...../تحلیل:عصرایران