اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی: با وجود پیشرفت‌ها، مردم هنوز بطور کامل ثمرات انقلاب را نچشیده‌اند /روایت علیخانی از اخلال در سخنرانی هاشمی در کرمانشاه



هاشمی رفسنجانی در کرمانشاه , سخنرانی رفسنجانی در كرمانشاه

هاشمی رفسنجانی در کرمانشاه: با وجود پیشرفت‌ها، مردم هنوز بطور کامل ثمرات انقلاب را نچشیده‌اند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مردم ما استحقاق این را دارند که مسئولان برای آنها بیشتر کار کنند و خدمات بهتری به آنها بدهند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در مراسم سالگرد چهارمین شهید محراب در مسجد جامع کرمانشاه سخن می‌گفت، با اشاره به شرایط امروز منطقه، گفت: امروز شاهد اختلاف، جنگ و درگیری و کشتار در اکثر کشورهای منطقه هستیم، ولی ایران اسلامی در این جزیره پر از درگیری، یک کشور آرام و با ثبات است.

وی افزود: باید نگاهی به کشورهای اطرافمان که درگیر جنگ و کشتار هستند بیندازیم و ببینیم در آنجا چه می‌گذرد، اما ما در سایه اسلام، مکتب اهل بیت، انقلاب و ولایت فقیه توانسته‌ایم آرامش در کشور ایجاد کنیم و باید قدر آن را بدانیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به حمایت و پشتیبانی مردم از انقلاب در تمام صحنه‌ها، یادآور شد: این مردم بودند که با حضورشان انقلاب را به پیروزی رساندند و در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز زمینه پیروزی ایران را فراهم آوردند. در دوران سازندگی و پس از جنگ نیز همواره حامی نظام و انقلاب بوده‌اند و هنوز هم پای کار هستند و این استحقاق را دارند که مسئولان برای آنها بیشتر کار کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با وجود پیشرفت‌هایی که در کشور حاصل شده است، مردم هنوز بطور کامل ثمرات انقلاب را نچشیده‌اند و باید کارهای بیشتری برای آنان انجام شود.

وی با بیان اینکه "امروز در کشور به آرامش، اتحاد و همدلی نیاز داریم"، گفت: اختلاف‌ها به ضرر همه است و کشور را از مسیر پیشرفت دور می‌کند. نباید اجازه دهیم با برخی اظهارنظرهای نادرست، آرامش کشور از بین برود.

هاشمی رفسنجانی به انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و افزود: این انتخابات در کشور در کمال آرامش و به بهترین شکل و بدون هیچ مشکلی برگزار شد و مردم به فرد مورد نظرشان رأی دادند و این هم از برکات انقلاب است.

وی در ادامه صحبتهای خود به شرایط جغرافیایی و پتانسیل‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کرمانشاه از قدیم از مراکز تمدنی ایران بوده است و مردمش به شهامت و شجاعت شهره‌اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود تنوع‌های قومی و مذهبی در استان کرمانشاه اظهار کرد: با این وجود مردم این خطه از کشورمان در کمال آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی به نقش کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه "جنگ از کرمانشاه شروع شد و در کرمانشاه نیز پایان یافت"، گفت: مردم کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی با وجود تحمل مشکلات فراوان، میزبان خوبی برای رزمندگان بودند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به پتانسیل‌های این استان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: این استان امتحان خود را به خوبی پس داده است. هنوز حق مردم کرمانشاه به خوبی ادا نشده است و امیدواریم مسئولان به این خطه از کشور توجه بیشتری داشته باشند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد چهارمین شهید محراب، گفت: آیت‌الله اشرفی اصفهانی از علمای زاهد، عالم، آرام، متقی و منشاء خدمات بسیاری بوده‌اند. امام(ره) در شرایطی که احساس کردند غرب ایران به عالمی از تبار شهید اشرفی نیاز دارد از ایشان خواستند از قم به این منطقه تشریف بیاورند.

وی به خدمات مؤثر آیت‌الله اشرفی اصفهانی در غرب کشور اشاره کرد و ادامه داد: شهید اشرفی در دوران دفاع مقدس هم گرداننده جبهه‌ها بود و مکرر با لباس بسیجی در جبهه‌ها حضور می‌یافت و به رزمندگان دلگرمی می‌داد. خداوند هم در سنین آخر عمر شهید اشرفی اصفهانی به ایشان توفیق شهادت در محراب را داد.

 

 

روایت علیخانی از اخلال در سخنرانی آیت الله هاشمی در کرمانشاه

در حالی که برخی رسانه های اصولگرا مدعی توقف سخنرانی آیت الله هاشمی در کرمانشاه شدند، مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی گفته است: در خلال صحبت ها جمعی اندک خواستند شعارهایی بدهند که با موج عظیم مردم بخصوص جوانان مواجه شدند و شعار درود بر خامنه ای ، سلام بر هاشمی این عده را ناکام گذاشت . همچنین جمع حاضر در حمایت از هاشمی و خاتمی شعار داده اند.

در حالی که برخی رسانه های اصولگرا مدعی توقف سخنرانی آیت الله هاشمی در کرمانشاه شدند، مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی گفته است: در خلال صحبت ها جمعی اندک خواستند شعارهایی بدهند که با موج عظیم مردم بخصوص جوانان مواجه شدند و شعار درود بر خامنه ای ، سلام  بر هاشمی این عده را ناکام گذاشت .

علیخانی همچنین  از شعار های حاضران در حمایت از هاشمی و خاتمی خبر داد.

 از جمله این رسانه های اصولگرا، خبرگزاری فارس بود که در خبری نوشت: برخی با سر دادن شعار «درود بر خاتمی سلام بر هاشمی» و سوت زدن فضای مسجد را به هم ریختند و حاضران در واکنش شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند و به همین دلیل سخنرانی هاشمی رفسنجانی متوقف شد.

خبرگزاری مهر هم برغم انتشار متن سخنرانی آیت الله هاشمی در مراسم سالگرد شهید اشرفی اصفهانی، مدعی شد: سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر امروز برای شرکت در مراسم بزرگداشت چهارمین شهید محراب راهی کرمانشاه شده بود، با تکرار چندباره شعار "مرگ بر امریکا" از سوی مردم حاضر در مراسم نیمه‌تمام ماند. این در حالی است که خبرگزاری ایسنا متن کامل سخنان آیت الله هاشمی را منتشر کرده است.

در عین حال حجت الاسلام و المسلمین علیخانی مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در کرمانشاه حضور دارد به سایت اعتدال گفته است: آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز  با استقبال مردم و مسوولان استان کرمانشاه وارد این شهر شد و  در اولین برنامه خود برای دیدار با مردم و سخنرانی در مسجد جامع کرمانشاه حضور یافت.

حجت الاسلام قدرت الله علیخانی مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی که از همراهان وی در این سفر است گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرودگاه کرمانشاه مورد استقبال جمعی از علما ، امام جمعه و نماینده ولی فقیه و  استاندار کرمانشاه  و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در استان قرار گرفت و سپس برای دیدار با مردم و سخنرانی در مراسم نکوداشت شهید آیت الله اشرفی اصفهانی عازم مسجد جامع کرمانشاه شد.

به گفته علیخانی در مراسم مسجد جامع کرمانشاه که با حضور نماینده ولی فقیه ، علما ، استاندار و مقامات محلی  و انبوه مردم بویژه جوانان برگزار شد ، آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مجاهدت های مردمان این دیار در جنگ تحمیلی ، نقش مردم این استان را در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب برجسته و درخور ستایش عنوان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  همچنین از شخصیت شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی تجلیل کرد و خاندان و از بیت مکرم این شهید والامقام به عنوان خانواده دیانت و مجاهدت نام برد.

علیخانی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در فراز پایانی سخنانش به اوضاع سیاسی کشور و منطقه اشاره کرد و ایران اسلامی «جزیره امن» توصیف کرد و ضمن دعوت همگان به وحدت و اتحاد ، شیعه و سنی و گروهها و قومیت های مختلف مردم را به یکپارچگی و حفظ انسجام برای نیل به اهداف انقلاب برشمرد.

 مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت افزود: در خلال صحبت ها جمعی اندک خواستند شعارهایی بدهند که با موج عظیم مردم بخصوص جوانان مواجه شدند و شعار درود بر خامنه ای ، سلام  بر هاشمی این عده را ناکام گذاشت ./نواندیش , ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ناکامی برهم زنندگان سخنرانی هاشمی در کرمانشاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت مطهری از تماس هاشمی با رهبر انقلاب



تماس هاشمی با رهبر انقلاب,انتخابات ریاست جمهوری

روایت مطهری از تماس هاشمی با رهبر انقلاب

مطهری با بیان اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که من شب گذشته با رهبر معظم انقلاب صحبت کردم و قرار است نظر خود را تا امروز به من اعلام کنند، تا نزدیک ظهر که نزد آیت الله هاشمی رفسنجانی بودم خبری نشد، بنابراین گفتیم خود شما دوباره تماس بگیرید.حدود ساعت ۱۷ و ۳۰ روز شنبه به من خبر دادند که آقای هاشمی برای ثبت نام حرکت کرده و شنیدیم که ظاهرا ساعت ۱۷ از دفتر مقام معظم رهبری پیامی به وی دادند که بعد از آن وی به سمت وزارت کشور حرکت کرده اما من نمی دانم که آن پیغام چه بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به تماس تلفنی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب برای ورود به صحنه انتخابات گفت: شنیدیم که ظاهرا ساعت ۱۷ از دفتر مقام معظم رهبری پیامی به وی دادند که بعد از آن وی به سمت وزارت کشور حرکت کرده است.

به گزارش خانه ملت، علی مطهری با بیان اینکه به دنبال تاکید بر درخواست های قبلی خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص ورود به صحنه انتخابات، صبح روز شنبه به همراه ۷ نفر از اعضای ائتلاف صدای ملت نزد وی رفتیم، گفت: ساعت ۱۰.۳۰ صبح به وی اعلام کردیم که علت ضرورت ورود شما به صحنه اتنتخابات روشن است و خود شما علت این  ضرورت را بهتر از ما می دانید.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از میان آن جمع من به عنوان اولین نفر صحبت می کردم، افزود: به آقای هاشمی گفتم که نظر شخصی من این است اگر این  مدیریت و این نگاه سیاسی و فرهنگی یک دوره دیگر در کشور حاکم باشد ممکن است انقلاب یک آسیب جدی ببیند، بنابراین وظیفه است که شما وارد شوید.

وی ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی پاسخ داد؛ من آماده ثبت نام هستم اما باید از عدم مخالفت مقام معظم رهبری مطمئن شوم، چون در صورت مخالفت ایشان با کاندیداتوری من، ورودم به صلاح کشور نیست.

مطهری با بیان اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که من شب گذشته با رهبر معظم انقلاب صحبت کردم و قرار است نظر خود را تا امروز به من اعلام کنند، تا نزدیک ظهر که نزد آیت الله هاشمی رفسنجانی بودم خبری نشد، بنابراین گفتیم خود شما دوباره تماس بگیرید.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی گفت مشکلی ندارد من این کار را خواهم کرد، افزود: آقای هاشمی گفت که برای گرفتن نتیجه؛ صبح هم تماس گرفتم که گفتند حضرت آقا در حال سخنرانی هستند بعدا تماس می گیریم اما تا الان تماسی گرفته نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: البته آقای هاشمی در جلسه با گروه دیگری گفته بود اگر لازم باشد خودم خدمت رهبری رفته و تکلیف موضوع را روشن می کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نزدیک ظهر از جلسه با آقای هاشمی خارج شدیم ومن در حال نا امید شدن از ثبت نام وی بودم، گفت: حدود ساعت ۱۷ و ۳۰ روز شنبه به من خبر دادند که آقای هاشمی برای ثبت نام حرکت کرده و شنیدیم که ظاهرا ساعت ۱۷ از دفتر مقام معظم رهبری پیامی به وی دادند که بعد از آن وی به سمت وزارت کشور حرکت کرده اما من نمی دانم که آن پیغام چه بوده است./خانه ملت