اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی: اگر آیت‌الله مهدوی‌كنی نامزد ریاست شود كاندیدا نمی‌شوم / برای ریاست خبرگان اقدامات سازماندهی شده ناصواب صورت گرفت



 

 

هاشمی: اگر آیت‌الله مهدوی‌كنی نامزد ریاست شود كاندیدا نمی‌شوم / برای ریاست خبرگان اقدامات سازماندهی شده ناصواب صورت گرفت

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در صورتی كه آیت الله مهدوی كنی نامزد ریاست خبرگان شوند، داوطلب این پست نخواهم شد و از آقای مهدوی كنی حمایت می‌كنم.

آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری كه در آیین گشایش نهمین اجلاسیه رسمی دوره چهارم این مجلس سخن می‌گفت با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه جدید مجلس خبرگان رهبری كه امروز برگزار می‌شود اظهار داشت: در طول ماه‌های اخیر در خصوص انتخابات هیئت رئیسه خبرگان در رسانه‌ها غوغایی شد كه همه چیز را تحت تأثیر قرار داد كه این موضوع مضر است.

وی افزود: نباید اجازه داد نوعی تلقی اختلاف در خبرگان در جامعه سرایت كند و تصور من این بود كه برای ریاست خبرگان اقدامات سازماندهی شده ناصواب صورت گرفته است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: دو سال پیش در انتخابات هیئت رئیسه از آیت‌الله مهدوی كنی خواستم كه نامزد شود و حتی آقای طبسی مكرر با ایشان صحبت كردند كه این مسئولیت را بپذیرند اما ایشان نپذیرفتند.

هاشمی رفسنجانی افزود: آن روز حقیقتا برای این ماندم كه رفتاری فراجناحی را در این نهاد مقدس انجام دهم تا خبرگان برای همگان مایه امید و دلخوشی باشد.

وی ادامه داد: در مجلس خبرگان رهبری بیش از 80 مجتهد عادل و با صلاحیت حضور دارند كه سرمایه خوبی برای نظام و كشور ما هستند و بروز تفرقه یا نمایش یك تفرقه در این مجموعه بسیار مضر است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت:‌ در ماه‌های اخیر كارهایی صورت گرفت كه احساس خطر كردم و به آقای امامی كاشانی گفتم كه با آقای مهدوی كنی صحبت كند و ایشان پیشنهاد مرا به آقای مهدوی كنی مطرح كردند و گفتم كه از آیت‌الله مهدوی كنی حمایت می‌كنم و قصدم این بود كه مسئله را از این طریق حل و از تفرقه در خبرگان جلوگیری كنم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی كنی بحث كسالت و كهولت سن را مطرح كردند اما نظر ما این بود كه هیئت رئیسه هم در مدیریت مجلس به ایشان كمك می‌كند و در زمان آیت‌الله مشكینی هم اینگونه بود اما جواب روشنی از آیت‌الله مهدوی كنی نرسید و ایشان مراعا كرده بودند.

وی اضافه كرد: اكنون نیز اعلام می‌كنم اگر آیت الله مهدوی كنی حاضر باشند مسئولیت خبرگان را بپذیرند قطعاً بنده نمی‌آیم تا این نهاد مقدس آسیب نبیند و هر یك از آقایان نیز كه حاضر باشند می‌پذیریم و همراهی می‌كنم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش به ذكر نكاتی در خصوص حضورش در انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: بنده در هیچ موردی پیش و بعد از انقلاب نامزد پست و مقامی نبودم و پذیرش مسئولیتها بر اساس تكلیف یا فشار بوده است.

هاشمی رفسنجانی افزود: در انتخابات نهم شرایطی دیدم كه تصمیم گرفتم دیگر در هیچ انتخاباتی شركت نكنم اما مردم را به حضور پرشور در این صحنه ترغیب نمایم اما در انتخابات خبرگان اعضای جامعه روحانیت از جمله آقایان مهدوی كنی و یزدی نزد من آمده و اصرار كردند كه وارد صحنه شوم.

وی اضافه كرد: دوستان نیامدن به صحنه انتخابات را مساوی با خطر می‌دانستند اما با این وجود خدمت آقا رسیدم و نظر رهبر معظم انقلاب را جویا شدم كه ایشان از طریق آقایان طبسی و روحانی این پیام را رساندند و فرمودند حضور بنده در این صحنه تعین و واجب است.

"بنده تأكید داشتم كه با وجود 80 نفر از آقایان در صحنه انتخابات حضور من واجب نیست اما با توجه به تأكیدات رهبری و فراهم شدن مقدمات كار پذیرفتم و به صحنه آمدم و نامزد انتخابات شدم كه البته مانند انتخابات نهم بداخلاقی‌هایی هم دیدم اما محدودتر بود. "

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بنده عاشق و شیفته هیچ پست و مقامی نیستم و فكر می‌كنم زمان آن است كه تجربیات خود را مكتوب كنم و عشقم این است كه خاطرات خود را مدون كنم اما هرجا لازم باشد تا نفس دارم در خدمت انقلاب هستم و از هیچ كاری دریغ نمی‌كنم.

هاشمی رفسنجانی در پایان نیز متذكر شد كه با توجه به اعلام دفتر آیت‌الله مهدوی كنی مبنی بر نامزدی برای ریاست خبرگان، اكنون منتظر است كه آیت‌الله مهدوی كنی رسما اعلام كند كه وارد انتخابات می‌شود تا وی از كاندیداتوری كناره‌گیری كند و انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری انجام شود...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
هاشمی تمایلی به ریاست خبرگان ندارد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی: اگر آیت‌الله مهدوی‌كنی نامزد ریاست شود كاندیدا نمی‌شوم



 

 

 

هاشمی: اگر آیت‌الله مهدوی‌كنی نامزد ریاست شود كاندیدا نمی‌شوم

 

در صورتی كه آیت الله مهدوی كنی نامزد ریاست خبرگان شوند، داوطلب این پست نخواهم شد.

آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی گفت: در صورتی كه آیت الله مهدوی كنی نامزد ریاست خبرگان شوند، داوطلب این پست نخواهم شد.

به گزارش فارس، آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری كه در آیین گشایش نهمین اجلاسیه رسمی دوره چهارم این مجلس سخن می‌گفت با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه جدید مجلس خبرگان رهبری كه امروز برگزار می‌شود، گفت: در صورتی كه آیت الله مهدوی كنی نامزد ریاست خبرگان شوند، داوطلب این پست نخواهم شد.

اخبار تكمیلی متعاقباً ارسال می‌شود...../تحلیل:عصرایران