اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی‌طبا: کسی نمی‌تواند رد صلاحیتم کند


رییس پیشین سازمان تربیت بدنی پس از ثبت‌نام حضور در انتخابات دوره جدید کمیته ملی المپیک برای دو پست ریاست یا هیات اجرایی گفت: اینکه گفته می‌شود کمیته نظارت بر انتخابات باید صلاحیت کاندیداها را تایید کند و در این صورت حضور آنها در انتخابات نهایی می‌شود، اساسا درست نیست و دفتر حقوقی ریاست جمهوری هم این موضوع را تایید کرده است.

خبرگزاری مهر: مصطفی هاشمی‌طبا که با هدف حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک عضو هیات رییسه فدراسیون ژیمناستیک شده بود بالاخره امروز شنبه و در آخرین روز از مهلت تعیین شده برای ثبت‌نام کاندیداهای این مجمع، نسبت به ثبت‌نام رسمی خود اقدام کرد.

این در حالی است که طبق آیین‌نامه انتخاباتی و اساسنامه کمیته ملی المپیک، وی شرایط حضور در انتخابات را ندارد. چراکه طبق اساسنامه کاندیدا شدن انتخابات کمیته ملی المپیک فقط حق اعضای رسمی مجمع است. از طرفی طبق آیین‌نامه افرادی به نمایندگی از هیات رییسه می‌توانند در مجمع شرکت کنند که 6 ماه از عضویت آنها گذشته باشد در حالیکه هاشمی‌طبا دو ماه پیش عضو هیات رییسه فدراسیون ژیمناستیک شد. ضمن اینکه این افراد هم نمی توانند کاندیدا شوند.

با همه اینها هاشمی‌طبا، رییس پیشین سازمان تربیت بدنی که مدتی هم ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده داشت امروز برای ریاست یا عضویت در هیات اجرایی این کمیته ثبت‌نام کرد.

در همین رابطه مصطفی هاشمی‌طبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: بازنشسته هستم اما از طرف دولت اجازه بازگشت به کار گرفته‌ام به همین دلیل امروز ثبت‌نام قطعی خود برای شرکت در انتخابات دوره جدید کمیته ملی المپیک انجام دادم. ضمن اینکه هیچ منع قانونی هم برای شرکت در این انتخابات ندارم.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود کمیته نظارت بر انتخابات باید صلاحیت نهایی کاندیداها را برای حضور در مجمع انتخاباتی تایید کند، خاطرنشان کرد: طبق اعلام دفتر حقوقی ریاست جمهوری تشکیل این کمیته مغایر با اساسنامه است. به هر حال این هم یکی از خلاف‌هایی است که توسط هیات اجرایی فعلی انجام شده است. در هر صورت این کمیته‌ای که تشکیل شده نمی‌تواند صلاحیت افراد را تایید یا رد کند.

هاشمی‌طبا ادامه داد: فردی که کاندیدای انتخابات کمیته ملی المپیک می‌شود، حتما صلاحیت داشته که برای ثبت‌نام اقدام کرده است. به هر حال کاندیداها از روسای فدراسیون‌ها، نماینده هیات رییسه آنها و در کل از افراد حاضر در ورزش هستند که بر اساس حکمی در جایگاه فعلی خود مشغول به کار هستند و این یعنی صلاحیت آنها؛ پس اینکه برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک هم باید یک بار دیگر صلاحیت آنها تایید شود، درست نیست.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: اینکه مدارک ارائه شده از سوی کاندیداها باید در جهت درست بودن یا کامل بودن‌شان بررسی شود، یک بحث دیگر دارد اما بررسی صلاحیت کاندیداها اساسا درست نیست.

مصطفی هاشمی‌طبا در پایان گفت: در هر صورت من ثبت‌نام خود را برای ریاست و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک انجام داده‌ام. کمیته‌ای هم نمی‌تواند اعلام کند که من صلاحیت دارم یا نه.

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک 30 دی‌ماه برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
ماجرای بازیگری هاشمی طبا قبل از انقلاب بهمراه فرامرز قریبیان از زبان خودش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی‌طبا رد صلاحیت شد/مشخص شدن وضعیت دبیر



اخبار ,اخبار ورزشی , سازمان تربیت بدنی

 

اخبارورزشی - هاشمی‌طبا رد صلاحیت شد/کمیته 5 نفره درباره دبیر به نتیجه نرسید

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی از سوی کمیته نظارت برای حضور در انتخابات رد صلاحیت شد.

 ثبت‌نام از نامزدهای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک روز شنبه به پایان رسید و کمیته 5 نفره نیز بررسی نامزدها را در دستور کار قرار داد و بعد از گذشت دو روز سرانجام مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی رد صلاحیت شد.

درویش‌زاده با حضور در کمیته اعلام کرد که خودش می‌خواهد در انتخابات شرکت کند بنابراین ثبت‌نام هاشمی‌طبا باطل می‌شود.

همچنین طبق نامه سازمان بازرسی اعلام شد اعضای شورای شهر از جمله حسین رضازاده و دنیامالی رد صلاحیت شده‌اند ولی درباره علیرضا دبیر بحثی در این میان وجود دارد که با توجه به اینکه وی به عنوان جایگزین حمید سوریان از سوی کمیسیون ورزشکاران در این انتخابات شرکت کرده، هنوز این کمیته در مورد وی به نتیجه نرسیده است.

قرار است هادی ساعی نیز برای حل مشکلش نامه ای تحویل دهد و فعلا در خصوص وی تصمیم گیری نشده است.

اخبار ورزشی - فارس