اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی‌رفسنجانی: مسوولان نگذارند هدفمندی یارانه‌ها به كارگران و كارمندان آسیب بزند



 

هاشمی‌رفسنجانی: مسوولان نگذارند هدفمندی یارانه‌ها به كارگران و كارمندان آسیب بزند

 

 باید مراقب بود كه كارخانه‌ها برای پرداخت هزینه‌های خود با مشكل روبرو نشوند و در این مسیر با تعطیلی، تعدیل نیروی كار و یا عدم پرداخت به موقع حقوق كارگران درصدد جبران برآیند تا تبعات آن برای قشر كارگر مشكل‌آفرین شود.

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها، تأكید كرد: اجرای این طرح برای كشور اجتناب‌ناپذیر بود، ولی مسوولان باید تلاش كنند تا در مسیر اجرا، شغل و همچنین حقوق كارگران و كارمندان و مزدبگیران با آسیب مواجه نشود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در دیدار اعضای شركت‌كننده در سومین مجلس كارگری، نیروی كارگری را ستون فقرات هر جامعه‌ای عنوان كرد و گفت: كارگران همواره در مقاطع مبارزات قبل از انقلاب، دوران جنگ و سازندگی پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بودند و هیچ‌گاه به غیر از حق خود خواسته‌ای دیگر نداشتند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد: باید مراقب بود كه كارخانه‌ها برای پرداخت هزینه‌های خود با مشكل روبرو نشوند و در این مسیر با تعطیلی، تعدیل نیروی كار و یا عدم پرداخت به موقع حقوق كارگران درصدد جبران برآیند تا تبعات آن برای قشر كارگر مشكل‌آفرین شود.

وی ابتكار تأسیس مجلس كارگری را مثبت ارزیابی كرد و گفت: امیدوارم این‌گونه تشكل‌ها بتوانند در جهت احقاق حقوق كارگران گام‌های مهمی بردارند.

در ابتدای این دیدار علیرضا محجوب دبیركل خانه كارگر با ارائه گزارشی، روند تشكیل مجلس كارگری، دلایل و اهداف شكل‌گیری آن را تشریح كرد....../ تحلیل:عصر ایران


ویدیو مرتبط :
هدفمندی یارانه ها یا هدفمندی سیاست!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متخصص تغذیه :قانون هدفمندی یارانه ها از لحاظ سلامت تغذیه ای به نفع اقشار آسیب پذیر است



 

 

تغذیه

 

 

 

تهران - یك متخصص تغذیه گفت : قانون هدفمندی یارانه ها به لحاظ تامین امنیت غذایی و سلامت تغذیه ای می تواند به نفع گروه آسیب پذیر كشور باشد.

' مرتضی صفوی ' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینكه سیاست های حمایتی دولت از جمله هدفمندی یارانه ها به نفع مردم فقیر است ، اظهار داشت :تامین امنیت غذایی و سلامت تغذیه‌ای شدیداً به درآمد و قیمت‌ها بستگی دارد، بكارگیری تجربیات جهانی در زمینه كاهش فقر، ایجاد درآمد در میان طبقات پایین در شهر و روستاها به عنوان یك برنامه هدفمند، موجب افزایش دسترسی اقتصادی گروه‌های آسیب‌پذیر به غذا می‌شود.

صفوی تصریح كرد:ایران تنها كشور در منطقه مدیترانه شرقی است كه بررسی الگوی مصرف مواد غذایی در سطح خانوار را در طول 40 سال گذشته برای سومین بار انجام داده است.

وی توضیح داد: هدفمندی یارانه ها موجب می شود كه مردم كمتر مواد غذایی مانند قند و شكر بخرند و بیشترین هزینه در سبد مواد غذایی روزانه شان را به سبزیجات ، میوه جات و گوشت اختصاص دهند.

این متخصص تغذیه در ادامه با اشاره به اینكه افزایش چاقی و بیماریهای قلبی و عروقی ارتباط مستقیمی با دریافت كم ریز مغذیها و پروتیین ها دارد، گفت :عدم تعادل در الگوی غذایی مصرفی به عنوان یك عامل خطر برای سلامت تغذیه‌ای افراد جامعه ایرانی حایز اهمیت بوده و این امر مستلزم تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصولی در زمینه غذا و تغذیه است.

صفوی در پایان پیشنهاد داد: دست اندركاران بهداشت و درمان در كنار قانون هدفمندی یارانه ها، برنامه ریزی اساسی برای فرهنگ سازی در گنجاندن مواد غذایی ضروری روزانه مردم كه حاوی ریز مغذیها و ویتامین ها باشد، انجام دهند..../تحلیل:ایرنا