اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی، راکعی و ابتکار رد صلاحیت شدند



انتخابات شوراهای شهر,رد صلاحیت محسن هاشمی,رد صلاحیت معصومه ابتکار

هاشمی، راکعی و ابتکار رد صلاحیت شدند

یک عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر خبر رد صلاحیت محسن هاشمی، فاطمه راکعی و معصومه ابتکار را تایید کرد.

یک عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در گفتگو با خبرنگار مهر، خبر رد صلاحیت محسن هاشمی، فاطمه راکعی و معصومه ابتکار را تایید کرد و گفت: اعلام تایید یا رد صلاحیت ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا 28 اردیبهشت به صورت مکتوب به آنان اعلام خواهد شد.

وی گفت: امکان دارد در صورت اعتراض به رد صلاحیت ها، در بررسی های مجدد عده ای از ردصلاحیت شدگان، صلاحیتشان تایید شود.

به گزارش مهر، پیش از این خبر رد صلاحیت دبیر، امیری فر،شریف زاده و افسانه بایگان نیز در برخی از رسانه های مجازی منتشر شده است./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسن هاشمی و ابتکار رد صلاحیت شدند



 نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات شوراها

محسن هاشمی و ابتکار رد صلاحیت شدند 

با اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات شوراها یک شوک دیگر به اصلاح‌طلبان وارد شد و نام محسن هاشمی از لیست این جریان به دلیل رد صلاحیت کنار گذاشته شد، این در حالیست که نام معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران هم در کنار محسن هاشمی قرار گرفته است.

رد صلاحیت اصلاح‌طلبان به دلیل عدم التزام به ولایت فقیه و قانون اساسی عمده‌ترین دلیل برای کنار گذاشته شدن آنهاست که در این دوره از انتخابات شوراهای شهر به چشم می‌خورد. کاندیداتوری محسن هاشمی برای شرکت در دور چهارم شوراها، كه در هیات اجرایی انتخابات شوراها رد صلاحیت شده بود در هیات نظارت نیز رد شد.

تحلیل محسن هاشمی

محسن هاشمی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینكه اعتراضم برای رد صلاحیت در انتخابات شورای شهر تهران بی‌نتیجه بود، اعلام كرد: صلاحیتم در هیات اجرایی انتخابات شوراها به استناد به بندهای «ج» «د» رد شده بود.

برای دفاع از حقوقم اعتراض كردم اما صلاحیتم در هیات نظارت شوراها نیز تایید نشد. وی ادامه داد: علاوه بر من سایر داوطلبان اصلاح‌طلب دور چهارم شوراها نیز نسبت به عدم صلاحیتشان اعتراض كردند که آنها نیز تایید نشده‌اند.

تایید برخی چهره‌ها

‌همچنین رئیس ستاد انتخابات شورای شهر اصلاح‌طلبان، گفت: اعتراض برخی از كاندیداهای رد صلاحیت شده اصلاح‌طلب در هیات اجرایی توسط هیات نظارت، مورد قبول واقع شده است.

حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد کاندیداهای تایید صلاحیت نشده انتخابات شورای شهر و روستا، گفت: اطلاع دقیقی از افراد تایید صلاحیت شده نداریم چرا که این امر به خود افراد اعلام می‌شود.

اطلاعاتی که تاکنون به من رسیده این است که از مجموع 40 کاندیدای اصلاح‌طلب که در لیست انتخابات شورای شهر و روستا بوده‌اند و در جلسات کاندیداهای اصلاح‌طلبان شرکت می‌کردند تا این لحظه 4 تا 5 نفر تایید شدند.

وی ادامه داد: به بسیاری از افراد شناخته شده به صورت تلفنی یا نامه رد صلاحیت آنها اعلام شده است.

به نظر می‌رسد این افراد شامل محسن هاشمی، معصومه ابتکار، علی ربیعی، حاجی، جمالی پور، درودیان، احمد دنیامالی، فاطمه راکعی، سلطانی فر، صالح آبادی، علیزاده طباطبایی، نصیرپور، غریبانی، قنبری، کوزه‌گر، مختاباد، مصوری منش، ابوطالبی، علی محمد نمازی، اوسط هاشمی، شجاع پوریان، خلیل‌آبادی و عموزاده خلیلی است.

رهامی با اشاره به نام نامزدهایی که صلاحیت شان مورد تایید قرار گرفته است نیز،گفت: از این میان به نظر می‌رسد نام حکیمی‌پور، راستگو، مسعودی ریحان، سیدحسن موسوی تبریزی و مهدی تندگویان در میان اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شده باشد./مردم سالاری