اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هادی خامنه ای : شکست خوردگان انتخابات با تهدید و ارعاب سعی در بزرگنمایی قدرت شان دارد



اخبار ,اخبار سیاسی ,مجمع نیروهای خط امام

 

اخبار سیاسی - سیدهادی خامنه‌ای: اصلاح‌طلبان پیگیر مطالبات مردم باشند

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با ابراز نگرانی نسبت به برخی مانع‌تراشی‌ها در مسیر حرکت دولت گفت: جریانی که نتیجه انتخابات را از دست داده و توان پاسخگویی به مطالبات مردم را هم نداشته، مسئولیت آنچه را در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ بر سر کشور آمده هم بر عهده نمی‌گیرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در نشست مشترک شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام و سازمان جوانان و دانشجویان، افزود: این جریان همچنان با ابزارهایی که در اختیار دارد و با تهدید و ارعاب، سعی در بزرگنمایی قدرت خود دارد که متأسفانه گاهی سازهای آنها از طریق برخی مدعیان نمایندگی مردم در مجلس یا صداوسیما و مطبوعات کوک می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته آسیب‌های متعددی به حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست وارد شد که آثار آن تا سال‌های طولانی باقی خواهد ماند و امروز همه علاقه‌مندان به آبادانی و عزت کشور با هر گرایشی که دارند، باید کمک کنند تا دولت به مهار مشکلات و اصلاح امور بپردازد.
 
هادی خامنه‌ای همچنین گفت: همه دوستان به خاطر دارند که در سال‌های گذشته حتی گاهی امکان برگزاری یک جلسه کوچک برای دوستان اصلاح‌طلب فراهم نبود و بلافاصله افراد با احضار و برخورد مواجه می‌شدند و اینگونه برخوردها گاهی بسیار خشن بود که هیچکدام مطابق معیارهای قانونی هم نبود.

 

ما امیدواریم در دوران جدید اینگونه رفتارها پایان یابد و فضای نشاط و امیدی که در کشور ایجاد شده، با قوت بیشتر ادامه پیدا کند و فضایی ایجاد شود که همه دلسوزان و نیروهای شایسته که با برخوردهای سلیقه‌ای، جناحی و تنگ‌نظرانه از فعالیت منع شده یا کنار گذاشته شده‌اند، بتوانند به عرصه تلاش و تحرک اجتماعی بازگردند.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در ادامه با تشکر از مواضع وزیر اطلاعات و سایر مسئولان سیاسی و امنیتی دولت، گفت: باید دوستان کمک کنند که برخوردهای سلیقه‌ای و جناحی در این بخش که مانع فعالیت نهادهای مدنی و فعالان سیاسی و اجتماعی است هرچه سریعتر خاتمه یابد و نیروهایی که سرمایه اجتماعی کشور به شمار می‌آیند، چه در داخل و چه خارج کشور، بتوانند برای خدمت به صحنه بیایند.
 
وی در ادامه با اشاره به فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده، خواستار فعالیت فرهنگی و علمی بیشتر اصلاح‌طلبان شد و تأکید کرد: جریان اصلاح‌طلب به عنوان یک جریان اجتماعی که اکثریت جامعه را هم همراه خود دارد، باید فعالیت‌های خود را همچنان ناظر به مطالبات مردم تنظیم کند و البته از ابتدا هم همین‌گونه بوده و برای ما کسب قدرت به هر قیمتی اولویت ندارد، بلکه وفاداری به هویت اصلاح‌طلبی و مطالبات مردم در اولویت بیشتر قرار دارد و این وفاداری را هم معتقدیم از طریق فعالیت فرهنگی و مدنی باید دنبال کنیم.
 
خامنه‌ای در پایان، به سازمان جوانان و دانشجویان این تشکل توصیه کرد: در عضوگیری‌ها مراقب باشید مثل حزب جمهوری اسلامی عمل نشود. من خاطرم هست وقتی حزب جمهوری تأسیس شد، هزاران نفر در سراسر کشور عضو آن شدند، در حالی که پرونده اکثریت آنها اصلاً بررسی نشد و خیلی‌ها فکر می‌کردند حمایت از جمهوری اسلامی یعنی اینکه عضو حزب جمهوری شوند و سرنوشت حزب جمهوری همان شد که همه می‌دانند. بنابراین ما در مسیر تشکیل احزاب بزرگ و فراگیر باید حرکت کنیم، اما نباید دچار شتاب‌زدگی و رفتارهای هیجانی بشویم.
اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تهدید و ارعاب زنان و کودکان در خانه ای در بحرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هادی خامنه‌ای: برخی فکر میکنند قدرت و حشمت آنها باقی خواهد ماند/ این حصر مدل غریب و متفاوتی است که...



سید هادی خامنه ایی

هادی خامنه‌ای: برخی نمی خواهند شادی مردم را ببینند
آقای‌کروبی گفته از هیچ‌کس‌درخواستی‌ نكنید

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در دیدار با فاطمه کروبی، با ابراز تاسف از شرایطی که آقای كروبی در حصر خانگی دارد گفت: این حصر مدل غریب و متفاوتی است که هیچ مقام مسئولی هم عهده دار آن نمی‌شود. آقای‌کروبی گفته از هیچ‌کس‌درخواستی‌ نكنید

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه ای، دبیرکل، اعضا و جوانان مجمع نیروهای خط امام با فاطمه کروبی دیدار کردند. به گزارش سایت خط امام، فاطمه کروبی در این دیدار با تاکید بر اینکه در حال حاضر و با توجه به وضعیت آقای کروبی، صحبتی در باره ی آزادی نداریم گفت: سه سال است که بلاتکلیف هستیم، ما در حال حاضر اصلا بحث آزادی نداریم و تاکید داریم که چهارچوب حصر مشخص شود و ایشان به خانه خود منتقل شوند.

همسر رییس مجلس ششم در ادامه افزود: آقای کروبی چند ماه است که جز برای وضو و نماز از رختخواب بلند نمی شوند و رسما بستری شده‌اند، هفته گذشته نیز پزشک‌ها خبر دادند که بر اساس آزمایش‌ها ایشان پوکی کامل استخوان دارند و عصب سیاتیک به پای چپ زده و در مجموع اوضاع نامساعدی دارند. آرتروز پا و دیسک کمر دیگر مشکلات جسمی مهدی کروبی است که به گفته همسر وی باعث شده ایشان به جای درمان تنها به استفاده از آب گرم و کیسه‌ای بزرگ از داروهای متنوع محدود شود.

وی همچنین می‌گوید: از زمانی که با آقای خاتمی و آقای هاشمی دیدار داشته‌ایم دیگر همان ارتباط محدودشان هم قطع شده است و این بر نگرانی‌های خانواده افزوده است. هرچند که آقای کروبی بارها از خانواده‌اش خواسته که از کسی درخواستی نداشته باشید. به گفته خانم کروبی در این مدت آقای کروبی با هیچ یک از سران حکومتی و دولتی دیداری نداشته است.

همسر مهدی کروبی با تاکید بر اینکه بهترین قاضی مردم هستند گفت: ما پای سختی‌ها و هزینه‌های حرف حق خودمان ایستاده ایم و تنها خواسته‌مان این است که آقای کروبی به خانه اش منتقل شود، محرومیت از آفتاب و هوای تازه بدن وی را فرسوده و آسیب پذیر کرده، هرچند که شرایط روحی وی همچنان عالی است و هنوز مانند روزهای اول امیدوار و محکم حرف می‌زند. آقای کروبی در سال اول حصر خود چهار ماه روی کاناپه در یک خانه ی ۸۰ متری به همراه تعداد زیادی مامور می‌خوابیدند اما این روزها نگرانی‌های ما بیشتر است.

وی با اشاره به ملاقات خود به همراه فرزندان موسوی و رهنورد با آقایان هاشمی و خاتمی می‌گوید: یکی از نگرانی‌های جدی من و آقای کروبی، دختران میرحسین است. آن‌ها خیلی تحت فشار هستند و شرایط بدی را می‌گذرانند. توصیفی که از شرایط شان دادند، هر انسانی را با ذره‌ای انسانیت و انصاف و تدین، آزار می‌دهد و ما نمی‌دانیم چطور می‌توانند با این دختران معصوم این چنین کنند.

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای هم با بیان اینکه کسی در گذشته حدس نمی‌زد چنین روزهایی را و شاید در آینده هم باور نکند افزودند: در تاریخ اسلام نمونه‌های زیادی از این رفتارها داشتیم. یکی از اساتید تاریخ می‌گفت اگر این سال‌ها و اتفاقات آن را ندیده بودم باور نمی کردم آنچه در صدر اسلام افتاده می‌تواند واقعیت داشته باشد اما وقتی به چشم خود دیدم این سال‌ها را؛ آن را هم باور کردم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاریخ را نمی توان تغییر داد و باید از آن عبرت گرفت. تاریخ چون رود جاری است. باید به آقایان گفت شما که هر آنچه خواستید کردید. برخی فکر میکنند قدرت و حشمت آنها باقی خواهد ماند و همیشگی است، در حالی که خدا در قران می‌فرماید که حواستان باشد که این قدرت و اموال همیشگی نیست و آنچه باقی می‌ماند و جاودان است، رفتارها و عملکردها است.

سید‌هادی خامنه‌ای همچنین به روند مثبت مذاکرات و ناراحتی برخی در داخل تصریح کرد: برخی نمی‌خواهند شادی مردم را ببینند اگر کسی رشد کند ناراحت می‌شوند و می‌خواهند فقط خودشان در محور و مرکز توجه‌ها باشند. وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه به زودی این مرارت‌ها و سختی‌ها پایان یابد تاکید کرد: باید با نگاه عمیق در تاریخ اسلام و تلاش معاندان و منحرفان برای انحراف دین از مسیر اصلی خود از دین خود محافظت کنیم و سیره اهل بیت را چراغ راه خود قرار دهیم تا با نام و لباس دین ما را از مسیر انقلاب و اسلام خارج نکنند.

 

---------------------------------------------


میرحسین مستند صداوسیما را دیده است

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که هفته گذشته نتوانسته بودند والدین خود را ببینند این هفته با پدرو مادر خود و در حضور ماموران و در خانه کنار خانه مهندس موسوی در فضایی آرام برگزار شد.

ماموران در ملاقات ۱۱ روز پیش قول برقراری تماس تلفنی داده بودند که این وعده در هفته گذشته علاوه بر نبود ملاقات عملی نشد. آنها گفته‌اند نبودن مامور باعث تاخیر در ملاقات و برقرار نشدن تماس تلفنی شده است. دختران موسوی‌ و رهنورد می‌گویند تماس تلفنی در طول هفته که خانواده از والدین خود بی خبر هستند با توجه به وضعیت جسمی آنها و نگرانی و بی خبری از پدر و مادر برایشان ضروری است.

 

از ملاقات این هفته همچنین گزارش شده است که میرحسین موسوی گزارش‌ توهین آمیز و هتاکانه تلویزیون را دیده است. هفته گذشته صدا و سیما در حالی که امکان کوچکترین اظهار نظر و دفاع از  موسوی و کروبی با زندانی کردن و ممنوعیت‌های فراوان سلب شده است گزارشی یکسویه، کذب و سراسر توهین علیه آنان پخش کرد.

معاینات پزشکی در یک مرکز پزشکی
همچنین با توجه به نوسان فشار خون دکتر رهنورد و با توجه به توصیه پزشک متخصص و معتمد، قول بررسی وضعیت پزشکی مهندس موسوی و دکتر رهنورد به فرزندان داده شده بود که بنا به خبر رسیده امروز هر دو با حضور در یک مرکز پزشکی مورد بررسی قرار گرفتند. حال مهندس موسوی و دکتر رهنورد خوب گزارش شده اگرچه هر دو براساس مشکلاتی که دارند باید تحت مراقبت پزشکی باشند.
منبع:baharnews.ir